پنج شنبه، 30 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1697
  • 0

با ابلاغ نامه رئیس شورای اسلامی این شهر:

شهرداردورود به دلیل عدم توجه به قوانین وتذکرات شورای شهراستیضاح می شود

بالاگریوه - درنامه رئیس شورای شهر،عدم پرداخت بموقع حق بیمه کارگران وکارمندان شهرداری ،عدم اعلان گزارش عملکرد،عدم اجرای مصوبات شورای شهر درخصوص صنوف آلاینده ،ورودی شهر و..،عدم توجه به تذکرات اعضای شورا درنظارت برکارهای عمرانی.عدم پیگیری پروژه‌های درحال اجرا و... ازدلایل استیضاح شهردار دورود اعلام شده است.

به گزارش بالاگریوه ، پس از کشمکش‌های چند هفته گذشته مابین چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر دورود و شهردار این شهر مبنی بر وجود انتقاداتی بر برخی از اقدامات انجام شده توسط عزت‌الله چراغی شهردار دورود در مدت یک سال گذشته و طرح سؤال برخی از اعضای شورای شهر، جلسه طرح سؤال از شهردار شهر دورود برگزار شد.
در پی این جلسه و پاسخگویی چراغی به سؤالات برخی از اعضای شورای شهر، سه نفر از این اعضا از پاسخ‌های شهردار قانع نشده و خواستار طرح این سؤالات در جلسه استیضاح شدند که بر اساس‌ قانون و طی نامه‌ای که با امضای حسن امیدیان رئیس شورای اسلامی شهر دورود خطاب به شهردار دورود آمده است، شاهد استیضاح شهردار دورود پس از این کشمکش‌ها هستیم.
براساس این گزارش متن نامه ابلاغ استیضاح شهردار دورود ، بدین شرح است:


شهردار محترم دورود
سلام‌علیکم
احتراماً با استناد به ماده 73 قانون تشکیلات وظایف و اختیارات شوراها نظر به عملکرد یکساله حضرتعالی در سمت شهردار دورود و با عنایت به تذکرات در جلسات رسمی شورا و سؤالات مطروحه در جلسه 23/8/94 به سؤالات مذکور پاسخ دادید، لذا تعدادی از اعضای شورای شهر از پاسخ شما قانع نشدند و موارد به‌صورت استیضاح مطرح گردید؛ لذا مقتضی است حداکثر ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ این نامه در جلسه رسمی شورا با هماهنگی هیئت‌رئیسه حضور یافته و پاسخگو باشید:


1- عدم توجه به قوانین شهرداری و رعایت نکردن قوانین موجود من‌جمله ماده 79 قانون شهرداری و 28 قانون آئین‌نامه مالی شهرداری‌ها در خصوص بودجه سال 93 و عدم ارسال تفریغ بودجه و متمم بودجه به‌موقع استناد به ماده 67 و عدم رعایت بودجه 94.
2- عدم پرداخت حق بیمه کارگران و کارمندان شهرداری به‌موقع که این خود تضییع حقوق شهرداری و کارگران و اینکه مشمول جریمه چنددرصدی در پرداخت گردیده است.
3- عدم گزارش عملکرد شش‌ماهه شهرداری اعم از بدهی – درآمد و هزینه؛ استناد به ماده 71 قانون شهرداری‌ها و اعلان عمومی.
4- عدم توجه به نخاله‌های ساختمانی و پخش آن در اطراف فضای سطح شهر و تخریب محیط‌زیست اطراف استناد به تبصره 4 بند 2 ماده 55 .
5- افزایش معاونت‌های شهرداری بدون توجه به چارت سازمانی مصوب و عدم رعایت ماده 54 قانون شهرداری‌ها.
6- استفاده از مأموریت اداری کارکنان اداری خارج از مجموعه شهرداری بدون اخذ مجوز شورای شهر و پرداخت حقوق اضافه‌کار و سایر مزایا بدون مصوبه از شورا و عدم توجه به ماده‌قانون شهرداری‌ها.
7- عدم توجه به سد معبر و گسیختگی در سد معبر و نارضایتی عموم مردم از وضعیت سد معبر و رعایت نکردن تبصره یک‌بند 2 ماده 55.
8- عدم توجه به بنده 5 ماده 55 و شیوع تکدی‌گری در سطح شهر توسط متکدیان غیر دورودی.
9- عدم اجرای مصوبات شورای شهر در خصوص ساماندهی صنوف آلاینده – ورودی شهر – آرامستان و...
10- عدم توجه به تذکرات اعضای شورا در نظارت کارهای عمرانی.
11- اجرای المان‌های شهری در سطح معابر و میدان‌ها بدون هماهنگی و مجوز شورا بوده ازجمله تغییر المان میدان شهدای هفتم تیر و نصب نرده‌های جداکننده وسط خیابان امام حسین(ع).
12- عدم پیگیری پروژه‌های در حال اجرای شهرداری ازجمله بازگشایی خیابان فاطمیه.    منبع:فارس


                                                                                                حسن امیدیان رئیس شورای اسلامی شهر دورود

 

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید