سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1555
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر:

اجازه حاشیه سازی در نماز جمعه به احدی داده نمی شود

امام جمعه پلدختر:دوران تضعیف نهاد نمازجمعه وحاشیه سازی دراین جایگاه مقدس سپری شده وفضاهای مذهبی ، فرهنگی ، مساجد و جایگاه و تریبون مقدس نماز جمعه عرصه هتاکی نیست و کسانی که نماز جمعه را تضعیف کرده و اعلام می کنند دیگربه نمازجمعه نمی آئیم از دین بوئی نبرده است.

به گزارش بالاگریوه امام جمعه پلدختر درجلسه هیأت امنای حوزه علمیه امام رضا(ع) این شهرستان با بیان اینکه اسلام یک دین اجتماعی است و از انسانهامی خواهد که نسبت به مسائل پیرامونی خود بی تفاوت نباشد تصریح کرد: ما هم بعنوان مسلمان باید با درس گرفتن از آیات و روایات ، آموزه های دینی وسخنان بزرگان دین اسلام  درقبال مردم و جامعه  ای که درآن زندگی می کنیم احساس مسئولیت کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری با تأکیدبرضرورت مشارکت افرادی که دارای تمکن مالی هستنددرامورات خیرجامعه و اینکه  شرکت در کارخیر اندوخته ای ارزشمند برای فردخیراست خاطرنشان کرد:با عنایت به اینکه تقویت حوزه های علمیه باعث توسعه وپیشرفت فرهنگی درجامعه می گردد،شایسته است خیرین شهرستان وجوهات دینی و هدایای خودرا به همین شهرستان محروم اختصاص دهندتا درجهت تقویت حوزه های علمیه وپیشرفت فرهنگی شهرستان بکارگرفته شود.

سوری افزود: اگر احساس کنیم شهرستان محل زندگی مان به لحاظ انجام کارهای خیرو عام المنفعه نسبت به جاهای دیگردراولویت است و آنوقت خدای ناکرده وجوهات خودرا عمداً درشهرستان و استان دیگری پرداخت کنیم، طبق احادیث و روایات کارناپسندی انجام داده ایم و به شهرومردم خود خیانت کرده ایم.

 

امام جمعه پلدختر با انتقادازکسانی که درراستای تضعیف نهاد نمازجمعه حرکت کرده و به دنبال حاشیه سازی درنماز جمعه هستند گفت: دوران این گونه اقدامات سپری شده و فضاهای مذهبی ، فرهنگی ، مساجد و جایگاه و تریبون مقدس نماز جمعه عرصه هتاکی نیست و کسانی که نماز جمعه را تضعیف کرده و اعلام می کنند دیگربه نمازجمعه نمی آئیم ازدین بوئی نبرده است.

 

دبیرستاد زکات شهرستان پلدختر: امام جمعه فعلی پلدختریک چهره ی شاخص حوزوی است

دراین نشست دبیر ستاد زکات شهرستان پلدختر نیز باتأکید برضرورت تقویت حوزه های علمیه و نهادنمازجمعه گفت: امام جمعه کنونی پلدختریک چهره ی مومن و شاخص حوزوی است و براساس رهنموهاومنویات ولی فقیه باید تقویت و حمایت شود.
حجت الاسلام حسینعلی عالیپور بااشاره به اینکه اگرپایبندبه ولایت فقیه بوده وپیرورهبرمعظم انقلاب هستیم بایدحوزه های علمیه ونهادنمازجمعه راتقویت کنیم افزود:بعضی ها ازافرادی حمایت می کنند که خیرشان دراین حمایت ها نیست، وکسانی که اظهارمی کنندمادرنماز جمعه شرکت نمی کنیم افرادی کوته فکر هستندکه نمی دانند خیر و فایده شان در چه چیری نهفته است.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • کل وکوتاه
    • 16 شهریور 1394 17:00
    • 3
    سلام اقای احمدی من هم مطلب کر لر را خوانده ام انصافا قشنگ نظر داده اند به راستی چرا همیشه یک طایفه خاص با رنگ عوض کردن خودشان را به امام جمعه های مختلف بچسبانند مگر کر لر چیز بی حسابی گفته یا مگر هنوز امضای همین اقایان پای طومار 50نفر از نخبه گان شهرستان خشک شده که بعد از حکم شورای سیاستگذاری به نام اقای سوری به تهران بردند ومیگفتند فقط لروند ...اقایان بیرانوند وجودکی و رمضانی وچندین نفر دیگر هم همه در دفتر امام جمعه شاهد بودند که اقای لروند گفتند من از اقای احمدی ناراحت نیستم چون ایشان از اول گفت مخالفم وروی حرف خودش هم  مردانه ایستاد دلیل ناراحتی من ان است که برخی به راحتی رنگ عوض کردند وتا فهمیدند من نامه انتقالی نوشتم چون منافعشان در خطر قرار گرفت رنگ عوض کردند.
    ****پاسخ = با تشکرازمطرح کردن انتقادتان / ولی ما فکر نمی کنیم کسانی که درمخالفت با تصمینم نهاد شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشورکه زیرنظرمستقیم مقام معظم رهبری است ایستادگی کرده و برای فشار به این نهاد اقدام به طومارنویسی بکنند بشود نام « نخبه » را برآنان نهاد .این افراد نه نخبه بوده اند و نه خاطرخواه حاج آقا لروند، بلکه فرصت طلبانی بوده اند که فقط ازصراحت بیان آقای لروند برای رسیدن به مقاصد خود سوء استفاده می کردند و می دانستند با انتقال حاج آقا لروند منافعشان به خطر می افتد.
    • مقدسی
    • 16 شهریور 1394 10:08
    • 0
    در خصوص کا منتی در یکی از سایت های شهرستان درزیر خبر( دوره حاشیه سازی درتریبون نمازجمعه سپری شده است) با نام - کر لر - به این عزیز باید بگو یم اولا اسم اشخاص نباید برده شود و انها کسانی هستند که جایگاهشان در نماز جمعه از دست داده اندالبته خداوکیلی هیچ جایگاه قلبی وعمیقی هم درمحافل معنوی مثل نمازجمعه نداشته اند. اما این روزها مجبور هستند مطلب جنجالی بزنند تا توجه عده ای را به خود جلب کنند . از حاج آقا سوری امام جمعه محترم شهرستان درخواست داریم که اجازه بهره برداری به اینگونه افرادی که هیچگونه جایگاهی نزد تمام طیفهای سیاسی ندارند داده نشود با تشکر
    • نکته سنج 3
    • 16 شهریور 1394 09:57
    • 0
    سلام به هیأت تحریریه سایت ارزشی بالاگریوه - چون حاج آقا عالیپور درجلسه هیأت امنا ی حوزه علمیه دردفتر امام جمعه ، با قاطعیت از امام جمعه جدید نه تنها حمایت کرد بلکه اعلام کرد کسانی که پیروولایت فقیه و رهبری هستند همه باید امام جمعه و جایگاه نمازجمعه را تقویت کنند.گویا موضع گیری قاطعانه  حاج آقا عالیپور به عده ای که دوست دارند حرف اول و آخررا خودشان بزنند و یا احساس می کنند اگر افراد مذهبی و ارزشمدار و ولایتی اطراف حاج آقا سوری را بگیرند دیگر جائی برای تفرقه انگیزی و عرض اندام آنها وجود ندارد، برخورده است و به همین خاطر است که چند وقتی است در یکی از سایت های مجازی شهرستان درقالب نظرات مردم ( بعنوان نمونه درکامنتی با نام کر لر ) با اسم آوردن از افرادی که به قول نویسنده آن نظرات برای امام جمعه قبلی جلسه آه و ماتم گرفته و ناله و زاری کرده اند. با این کار بطور خیلی حرفه ای و تفرقه افکنانه می خواهند افرادی مانند حاج آقای عالیپور را از همراهی با امام جمعه جدید دلسرد نماید .
    • رضایی
    • 15 شهریور 1394 23:17
    • 0
    سلام ای کاش میدانستید که همین .......و .........و.........و............و بقیه ........... ها چطور شب اخر رفتن حاج اقا لروند چگونه در منزل ایشان جمع شده بودند واه وناله سر میدانند...ادم از هزار رنگی این قماش متعجب می شود . مردم از حاج آقا سوری بدشان نمی اید از این طاووسان نفرت دارند.
     
     
    • نکته سنج 3
    • 15 شهریور 1394 22:40
    • 0
    مدیرمسئول محترم سایت بالاگریوه باسلام و عرض ارادت اینجانب نظری رادرارتباط با یکی از مطالب سایت بلوطستان برای این سایت ارسال کردم که متأسفانه مسئولان بلوطستان آنرا منتشرنکردند.شمارابه جان شهدادراین باره کوتاهی نکنیدوحتماً حتماً نظرمرا منتشرکنید .
    درسایت بلوطستان فردی که خودرا سعید نام برده بود نوشته بود که : آقای سوری در برخورد با گذشته نباید اینقدر شتاب زده عمل کند گذشته گذشته و همه هم کارهای گذشته را می دانند ودریافته اندکه حاج آقا لروندمقصر نبود مقصر را بایددرجایی دیگرجستجو کرد که احتمال دارد با افکار سنتی همان حواشی را تکرار کند .وبنده هم این جواب رابرای او فرستادم که مسئولان بلوطستان از چاپ آن خودداری کردند. آن را برای شما می فرستم تا به اطلاع مردم برسد.
    با عرض ارادت به همه کسانی که فقط به وحدت و یکپارچگی شهرستان فکر می کنند.
    می خواهم  به این « سعید » بگویم اگر منظور شما  منورالفکرهای هرجائی ومطرود از« سنتی ها » بعضی بازنشستگان عزیزسپاه ،پیشکسوتان جهادو شهادت، نیروهای عاشق ولایت ،برخی ازمنتقدان امام جمعه قبلی ، خانواده های معظم شاهد و..... هستند ، گوشتان را خوب باز کنید تابگوئیم : ما به این سنتی بودن افتخار می کنیم . وبه جوجه سیاسی های تازه به دوران رسیده که همیشه جریان ارزشی نظام و اصولگرا از نیش قلمشان درامان نبوده اند هیچ ربطی ندارد که ما سنتی فکر و عمل بکنیم یا طور دیگری .اگر اهل دعا و نیایش هستید دعا کنید کاسه صبرمان لبریزنشود تا مجبورشویم کسانی را که هیچ سابقه مثبت وروشنی برای نظام و انقلاب درکارنامه شان دیده نمی شودو فقط به خاطر داشتن قرابت نسبی بانماینده  ،اینچنین به همه  می تازند ماهیتشان را برملا کنیم.
    • نکته سنج
    • 15 شهریور 1394 19:24
    • 0
    یکی از مسائلی که دراین زمینه به ذهن می رسد اینست که کسانی که خودشان اصل حاشیه هستند و تمام هم و غمشان ایجاد اختلاف دربین جریان های سیاسی و طوایف است اکنون دارند خود را به حاج آقا سوری نزدیک نشان می دهند .چون ازهمه جا رانده و ازهمه جا مانده اند. اطمینان داریم حاج آقای سوری این افراد را می شناسد اما به آنها فرصت داده تا هویت خود را کاملاً نشان بدهند.
    • طلبه
    • 14 شهریور 1394 14:53
    • 0
    حاج آقاعالیپوریک روحانی به تمام معنااست وثابت کرده که سرباز امام زمان(عج)میباشددرودبرحاج آقابابایی بااین شاگردش 

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید