چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1489
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر:

خطیبی که مردم را به سوی خودش دعوت کند عمل او شیطانی است و باید ازاوفرارکرد

بالاگریوه/امام جمعه پلدخترگفت:کارالهی کاری است که دعوت به سوی معبود باشد و در احادیث نقل شده که وقتی خطیبی دیگران را به سوی خود فراخواند از او فرار کنید .

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه وظیفه خطیب جمعه این است که خودو مردم را به دین و عبادت خداوند دعوت کندافزود:نماز جمعه مال شخص نیست مال نظام است منحصر به شخص نیست همه بسیجیان،خانواده های شهدا،رزمندگان و همه پیشگامان در مسیر ولایت باید این نهاد را همراهی کنند.
وی افزود:کاری که بر مبنای دعوت به سوی خدا باشد کاری الهی است اما من و منیت کار شیطان بوده و پسندیده نیست.
امام جمعه پلدختر با بیان اینکه کارالهی کاری است که دعوت به سوی معبود باشد.تصریح کرد: در احادیث نقل شده که وقتی خطیبی دیگران را به سوی خود فراخواند از او فرار کنید زیرا کارش شیطانی است.

وی گفت:من و منیت ،هوای نفس بوده و شیطانی است زیرا “من” در مقابل کار الهی است و هر کاری که در مقابل کار الهی باشد کاری شیطانی تلقی می شود.
امام جمعه پلدختر افزود: شیعیه علی “ع” الهی است و هر کس که در راستای من و منیت گام بردارد شیعه مرتضی علی نیست و حرکتش شیطانی و در مقابل خداوند خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین سوری با ذکرحدیثی درخصوص اهمیت ونقش خطیب نمازجمعه درهدایت جامعه و بیان اینکه خطیب جمعه بایستی خودومردم را به سوی تقوای الهی رهنمون شود افزود: باید نگاه کنیم که آیا امام جمعه مردم را به خدا دعوت می کند یا به خودش ؟ اگر مردم را به خودش دعوت کرد بایستی از او فرار کرد.واین یک کارشیطانی است.اما گر خودو مردم را به خداو تقوای الهی دعوت کنیم خدایی هستیم .
امام جمعه پلدختر با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به میهن اسلامی ایران در سال 69 تصریح کرد: آزادگان طلایه داران وسمبل صبر،ایستادگی و مقاومت و صاحبان اصلی انقلاب هستند. که همه ماباید قدردان خدمات و رنج های آنان باشیم.
سوری با بیان اینکه این رزمندگان و دلاورمردان غیرتمند سالها رنج اسارت در زندان های رژیم بعثی عراق را به جان خریدند و در نهایت برای ملت ایران اسلامی آزادی و عزت را به ارمغان آوردنداظهارامیدواری کرد مسئولان نظام باید توجه داشته باشندکه آزادگان تندیس مقاومت و اسطوره های  انقلاب هستند و حکومت اسلامی بایستی قدردان حماسه آفرینی و استقامت این دلیرمردان باشد.
خطیب جمعه پلدختر با گرامیداشت دهه کرامت گفت : دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه “ع”شروع و تا میلاد حضرت امام رضا “ع”ادامه خواهد داشت .
حجت الاسلام سوری جایگاه حضرت فاطمه معصومه را جایگاهی والا عنوان کرد و افزود: این بانوی بزرگ دو عالم اهل شفاعت بوده و قرارگرفتن مرقد حضرت معصومه”ع” درایران از عنایات الهی است که نصیب ملت بزرگ ایران شده است

شایان توجه است قبل از خطبه های نمازجمعه این هفته، احمد کرمی از آزادگان سرافراز شهرستان به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ایران و خاطرات ومرارت های دوران اسارت سخنرانی کرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • نمازگزار
    • 24 مرداد 1394 08:24
    • 0
    حاج آقا سوری انصافاًدرمعرفی افرادی که مردم رابه جای دعوت به سوی خداوند ،به طرفداری از خودشان دعوت می کنندسنگ تمام گذاشت  .

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید