پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 1372
  • 0

قبح زدائی روزنامه آرمان ازساحت شهدا

روزنامه آرمان با چاپ گستاخانه یک طرح به شهدای غواص توهین کرد

بالاگریوه : روزنامه آرمان درراستای قبح زدائی ازساحت شهدا و توهین به آنان طرحی گستاخانه و توهین آمیز نسبت به شهدای بزرگوار و مظلوم غواص کشورمان را چاپ کرد.

به گزارش بالاگریوه به نقل از پایگاه خبری شهدای ایران؛ بعد از آنکه تشییع باشکوه شهدای غواص با حضور خیل عظیم مردمی برگزار شد،روزنامه های اصلاح طلب نتوانستند شعارهایی که کاملا مردمی و حرف و صدای عمق وجودشان بود را درک کرده و تاب بیاورند، سریعا دست به واکنش زده و نسبت به تشییع شهدا و برگزار کنندگان آن عقده گشایی کردند!

بنابر این خبر، بسیاری از روزنامه های جماعت اصلاح‌طلب سعی کردند تا شعار های مردمی را جناحی و حزبی بخوانند، در حالی که حتی برگزار کنندگان برنامه تشییع شهدا هم از میزان حضور مردم بی خبر بوده و کاروان شهدا تا ساعت ها به دلیل ازدحام جمعیت مردمی نتوانست به بهارستان برسد. همچنین گروه های مردمی به صورت خودجوش از مکان های مختلف با راهپیمایی به سمت بهارستان آمدند و شعارها و پلاکاردهایی که توسط خود مردم آماده شده بود در لنز هر دوربینی به وضوح مشخص بود.

اما در این میان، رسانه‌‌های مدعی اصلاح طلبی، با عنوان هایی چون "سوءاستفاده از شهدا ممنوع"،"به شهید دست بسته هم رحم نمی‌‌کنید"،"ضجه‌های خالصانه‌ای که توسط دلواپسان سیاسی شد"،"شهدا را مصادره نکنید"، "شهدا بی رنگ بودند" و... سعی کردند تا نسبت به حضور حماسی مردم که رهبر انقلاب آن را "به یادماندنی ترین حوادث انقلاب" نامید، عقده گشایی کنند. در این راستا روزنامه آرمان در شماره 2780 روز چهارشنبه 27 خردادماه 94، در ستون "کارتون" خود که همه روزه در صفحه آخر این روزنامه منتشر می شود، طرحی گستاخانه و توهین آمیز نسبت به شهدای بزرگوار و مظلوم غواص کشورمان را چاپ کرد!

براساس این گزارش، در این طرح، غواصان بزرگوار و شهید کشورمان با بدنی برهنه به تصویر کشیده شده‌اند؛ به نحوی که در همان نگاه نخست، نوعی قبح زدایی از ساحت شهدا و توهین به آنان به ذهن مخاطب منتقل می شود.

گفتنی است تجسمی کردن تصاویر و طرح ها، به هنر غربی معروف است که در آن، انواع ابتذال اخلاقی بدین شکل به تصویر کشیده می شود و الگوبرداری از آن در روزنامه ای که در جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود، آن هم درباره عزیزترین دردانه های این کشور، جای تاسف و نگرانی دارد.

با عرض پوزش از مخاطبان گرانقدر، به جهت اطلاع عموم مردم از عقده گشایی روزنامه حامی خاندان رفسنجانی از شهدا و حماسه تاریخی امت در تشییع بی سابقه 270 شهید مظلوم، و نیز، جهت آگاهی مسئولان ذیربط جهت برخورد مقتضی نسبت به توهین بی شرمانه این روزنامه، این طرح بازنشر داده می شود.

به نظر می رسد حضور به موقع شهدای گرانقدر و غواص و تشییع تاریخی آنان توسط امت بیدار و بابصیرت کشورمان که با شعارها و دستنوشته های صریح، نسبت به مسایل روز کشور به ویژه موضوع مذاکرات پرحرف و حدیث هسته ای همراه شده بود، موجب عصبانیت طیف تندرو خاصی شده است.

دسته بندی: سیاست / جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید