شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست / گزارش
شناسه خبر: 1335
  • 0

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان :

اطاعت ازولایت و مرزبندی با فتنه و نفاق دوویژگی پیشکسوتان جهادوشهادت

سردارکشکولی درجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان لرستان گفت: اطاعت از ولایت و مرزبندی با فتنه ونفاق دوویزگی پیشکسوتان جهاد و شهادت است

بالاگریوه- سردارکشکولی عصر امروز درگردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت استان لرستان که با حضور سردار سیف‌الهی از پیشکسوتان جهاد و شهادت کشور تشکیل شد، بیان کرد: زمانی که اسلام و انقلاب نیاز به مردان شجاعی داشت، شما پیشکسوتان جهاد و شهادت با گذشت و جانفشانی از نظام اسلامی دفاع کردید.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در ارتباط با اهمیت نقش پیشکسوتان فرمودند نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی گم شوند که مخاطب این موضوع تمام مسئولان و مردم هستند و همچنین فرمودند واجب است که پیشکسوتان جهاد و شهادت در تمام صحنه‌ها حاضر باشند.

همچنین مقام معظم رهبری نیز در این باره می‌فرمایند در اسلام موضوع بازنشستگی به معنای رایج آن در انقلاب و اسلام معنی ندارد و هدف از بازنشستگی دوران انزوا و گوشه‌گیری نیست و استفاده از تجربیات به دست آمده است لذا با توجه به این سخنان باید بازنشستگان در تمامی عرصه‌ها حضور داشته باشند و ما باید از تجربیات آنها به‌خوبی استفاده کنیم.

سردار کشکولی اظهارداشت:پیشکسوتان عرصه جهادو شهادت دو ویژگی دارند اول اینکه مراتب اطاعت از ولایت باید در پیشکسوتان وجود داشته باشد و این موضوع واجب است و دوم اینکه در کفر و شرک و نفاق مرزبندی مشخصی داشته باشند و در مقابل آن موضع‌گیری کنند و به واقع هرکس این دو ویژگی را داشته باشد پیشکسوت جهاد و شهادت است.

وی افزود: سپاه مفتخر است با تمام مشغله‌هایی که دارد در زمینه‌های مختلف نقش موثری داشته باشد و امروز سپاه ما نسبت با 20 سال پیش خیلی فرق دارد که دلیل آن مشغله‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره است و پاسداران در این صحنه‌ها نیز باید خود را آماده کنند و در حال حاضر سپاه در همه زمینه‌ها هر جایی که تهدیدی وجود داشته باشد حضور دارد و پیشکسوتان بسیج و سپاه نیز نقش پررنگی در این رابطه دارند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: راه‌اندازی شورای مجمع بسیج و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در دستور است و فلسفه این مجمع به گونه‌ای است که رئیس و اعضای مجمع توسط خود پیشکسوتان و با رای‌گیری از آنها مشخص می‌شود و کار مجمع به خود آنها واگذار می‌شود و ما نیز در سپاه به عنوان دبیر در این مجمع حضور داریم و هدف از انجام این کار استفاده حداکثری از مضرات، دانش و تجربیات پیشکسوتان برای استفاده نوجوانان و جوانان است و دومین هدف نیز ایجاد همبستگی و انسجام بین پیشکسوتان می‌باشد و سوم اینکه کمک به تشکیل ارتش ده‌ها میلیونی است و چهارمین هدف نیز ایجاد فضای مناسب نقش پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به سال همدلی و همزبانی که از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است، بیان کرد: خوشبختانه ما در مجموعه استان لرستان از صمیم قلب به دستگاه‌های دولتی اعتماد داریم و رابطه خوبی بین تمامی دستگاه‌ها و مردم وجود دارد.

سردار کشکولی گفت: مردم ما بعد از انقلاب اسلامی در اولین حرکت خود به دنبال بیرون راندن آمریکا از کشور بودند و خوشبختانه توانستیم این کار را انجام دهیم گرچه در این راه خیلی چوب لای چرخ ما گذاشتند و با اعمال جنگ تحمیلی و تحریم‌های مختلف ما را اذیت کردند ولی امروز بعد از سی و چند سال مفتخریم که شعار اوایل انقلاب ما به گونه‌ای بوده که آمریکا را از ایران اخراج کردیم و در این راه نقش‌آفرینی‌های پیشکسوتان بسیار مهم بوده است.

وی افزود: در طول این 36 سال هر جا که مبارزه رو در رو بوده طرف مقابل ما شکست خورده است و اوباما اذعان کرد که آمریکا ناچار است با ایران مذاکره کند و وقتی که امروز وزیر امور خارجه کشور ما در جریان مذاکرات در رأس مجلسی قرار می‌گیرد که وزیران خارجه قدرت‌های جهان در آن حضور دارند نشان از اقتدار کشور ما است و ما باید قدر این اقتدار را بدانیم.

سردار کشکولی گفت: امروز انقلاب اسلامی در دنیا طوفانی به پا کرده است و توانسته اسرائیل و آل‌سعود را رسوا کند و در حالی که ما برای نشان دادن چهره واقعی آل‌سعود باید خیلی خرج می‌کردیم امروز آل‌سعود که خود را خادم حرمین الهی معرفی می‌کرد با تجاوز به یمن و بمباران مردم بی‌دفاع و کشتار آنها چهره اصلی خود را نمایان کرده‌ است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان خاطرنشان کرد: ما در سپاه برای جذب پیشکسوتان یکسری اصول داریم و یکی از آنها این است که پیشکسوتان انقلاب را به سپاه وصل کنیم تا بتوانند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشند و مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت در چارچوب دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی فعالیت خواهد داشت و نسل جوان ما باید خود را به ریشه اصلی که همان پیشکسوتان جهاد و شهادت هستند وصل نماید.

منبع: فارس

دسته بندی: سیاست / گزارش
تبلیغ

نظرات

    • سلیمانی
    • 10 خرداد 1394 10:58
    • 0
    سردارعزیز استان لرستان تنهااستانی است که درسطح کشورعمدتأتوسط مدیران اصلاح طلب آنهم ازنوع افراطیشان اداره میشودبانیروهای انقلابی واصولگراهمراشوید

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید