جمعه، 31 فروردین 1403
رصد بالاگریوه
شناسه خبر: 1156
  • 0

تلنگر مخاطبان بالاگریوه (16)

قدردانی بالاگریوه ازهیأت رزمندکان این شهرستان/کیوسکداران مطبوعاتی خرم آباد /کیفیت بد نان درپلدختر/بهای دارو دربرخی داروخانه ها

از آنجا که ترویج فرهنگ ایثارومقاومت وابلاغ پیام و توصیه شهیدان به جامعه اجروپاداشی کمتراز اجرومزد شهیدان نخواهدداشت ، هیأت تحریریه نشریه بالاگریوه مراتب قدردانی خود را ازهیأت رزمندگان شهرستان پلدختر به خاطر انتشار گلچینی از وصیت نامه های شهدای شهرستان از طریق پیامک  که قطعاً خشنودی روح بلند شهدا ورضایتمندی خانواده های معظم شاهد و رزمندگان  دوران دفاع مقدس را بدنبال دارد، اعلام می نماید.

                                                         ****

کیوسکداران مطبوعاتی از آنجا که پیام رسانان و حلقه اتصال مطبوعات و مردم  هستند بعنوان بخشی ازفعالان فرهنگی محسوب شده و برخورد با آنان نیز بایستی ازنوع فرهنگی باشد. همانطورکه درکارت دعوت به عروسی هیچگاه دعوت شونده را تهدید نمی کنند که اگربه مراسم نیائید فلان و بهمانت می کنیم ، شایسته ترآن بود که سازمان میادین خرم آباد هم درنامه هائی که برای ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی برای کیوسکداران ارسال نموده به جای تهدید به پلمپ نمودن کیوسکها از جملاتی فرهنگ مأبانه استفاده می کرد.

                                                         ****

تماس های مکرر مردم پلدختر با دفاتر روزنامه ها و نشریات و حکایت از آن دارد که علیرغم  افزایش 40 درصدی قیمت نان ، اما متأسفانه کیفیت پخت این قوت لایموت و برکت سفره های مستضعفان همچنان نامطلوب بوده و گلایه درصد بالائی از شهروندان را به دنبال دارد.

                                                         ****

حق الزحمه امتحانات نهائی سال چهارم عوامل اجرائی و ستادی مربوط به خرداد ماه  91 ، دی ماه 92 وخردادو شهریور 93 شهرستان پلدختر تاکنون پرداخت نشده است .

                                                         ****

علیرغم گذشت 106 ماه از سیلاب ویرانگر بهمن 84 درپلدختر ، بخشهائی  از دیواره سیل بند قسمت شرقی رودخانه وسط شهر پلدختر که براثر این سیل تخریب گردیده ، هنوز بازسازی نشده است و این در حالی است که بر اساس شنیده های موثق اعتبارات قابل توجهی از سوی حوادث غیرمترقبه استان به این امر تخصیص داده شده است . تأخیر در بازسازی و مرمت این دیواره گذشته از خسارات زیست محیطی باعث نفوذ حیوانات موذی و جوندگان به برخی منازل خیابان ساحلی گردیده و احتمال شیوع و سرایت بیماری ها در این منطقه دور از انتظار نیست.

                                                        ****

منطق ، قانون و شرع حکم می کند همه افراد و مدد جویانی که تسهیلاتی را از کمیته امداد حضرت امام (ره) دریافت کرده اند اقساط وامها و تسهیلات خود را بموقع پرداخت و خود را از زیر دین بیت المال رها کنند . اما اینکه اخیراً در یکی از شهرستانها مأمورین ( انتظامی) با در دست داشتن احکام قضائی ولی با امضای مسئولان این نهاد به درب منازل مددجویان وام گیرنده یا ضامن آنها در ارتباط با عدم پرداخت مبالغی از 50 هزار تومان به بالا فرستاده می شوند ، شاید با فلسفه وجودی این نهاد حامی محرومان همخوانی نداشته باشد .

                                                          ****

مراجعان بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر نسبت به بهای غیرمتعارف داروهای این داروخانه معترض هستند. آقای ش ص از همراهان یک بیمار به خبرنگار بالاگریوه گفت : یک قلم دارو را به بهای 14 هزارتومان از این داروخانه خریداری کردم ، سپس قیمت آن را از3 داروخانه سطح شهر استعلام گرفتم که به ترتیب 6 و 7 و 8 هزارتومان را برای بهای این دارو عنوان کردند.

                                                          ****

                                                  ریشه کن یاریش خند

دررسانه هاآمده است که درلرستان هفتاد هزاربیسوادوجودداردواین درحالی است که چندسال پیش جشن ریشه کنی بیسوادی درلرستان برگزارشده است . حال مردم مانده اندکه قسم حضرت عباس راباورکنندیادم خروس را  . . .

دسته بندی: رصد بالاگریوه
تبلیغ

نظرات

    • شاهرخی
    • 25 بهمن 1393 11:53
    • 0
    باتشکرازنشریه بالاگریوه به نظربنده هردوگزینه بادلیل ومدرک الان هرجاکه دوس داری ثبت نام کن حتی بعضیهااسم خودرابلدنیستن بالای برگ امتحانی بنویسندودرمدت جندروز مدرک چندپایه ابتدایی رادریافت میکنن وبعددوره راهنمایی وحتی دبیرستان رادردومرحله به پایان می رساننداگر طرف نیاز به مدرک داشته باشد ...... خوب پس ثابت شد که بیسوادی ریش کن شده چون همه مدرک تحصیلی دارندولی اگرمنظورنشریه بالاگریوه خواندن ونوشتن باشدریشه کن نشده و نخواهد شدمگرنسلهای بعدی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید