صفحه نخست | آيات تطهيرومباهله قرآن كريم نشان ازعصمت وعظمت حضرت زهرا(س) است

آيات تطهيرومباهله قرآن كريم نشان ازعصمت وعظمت حضرت زهرا(س) است

بالاگريوه- بسم الله الرحمن الرحیم قال رسول الله « صلی الله علیه وآله وسلم » من صلی علیک غفرالله ذنوبه و الحقة بی حیث کنت من الجنة. رسول گرامی اسلام «ص» خطاب به دختر گرامی‌شان فرمودند : یا فاطمه کسی که بر تو صلوات بفرستد،خداوند گناهانش را می‌آمرزد و او را دربهشت به من ملحق می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد مجتبي طاهري عضو مجلس خبرگان رهبري بابيان مطلب فوق درخصوص عظمت و عصمت حضرت زهراي مرضيه تصريح كرد: باسلام و صلوات خاصه بر روح پاک و مطهر حضرت زهرا (س) این روز بزرگ را که مصادف با میلاد پر برکت آن‌ حضرت و نیز میلاد فرزند ارجمندش رهبر کبیر انقلاب،حضرت امام خمینی «ره» را ابتدا محضر حضرت بقیة الله (عج)، مقام معظم رهبری «دامت برکاته» و عموم مسلمین و شیعیان، به ویژه غیور مردان و شیرزنان ولایتمدار لرستانی تبریک عرض می‌نمایم. 

تبریک به مناسبت میلاد شخصیتی که در اوج عظمت است و معرفت مانسبت به او بسیار ناچیز. ناچار برای معرفی اجمالی سرور زنان بهشتی به دامان قرآن شریف و پیامبر گرامی اسلام و ائمه هدی « علیهم السلام » می‌شویم. 

اگر شخصیت حضرت زهرا (س) را از قرآن جویا شویم در جواب می‌فرماید: به آیه تطهیر (احزاب/33) و آیه مباهله (آل عمران/61) که بر عصمت و عظمت بی پایان آن بانوی بزرگ دلالت دارد.

اگرمی‌خواهی انفاق مخلصانه در راه خدا را مشاهده نمایی به سوره‌ی هل أتی مراجعه کن و ببین چگونه درحالیکه روزه داربودند، سه روز پیاپی افطار خود را که تنها یک قرص نان جو بود، بدون هیچ چشم داشتی به مسکین و یتیم و اسیر بخشیدند.

و اگرمی‌خواهی بدانی خداوند، مودت و محبت چه کسانی را برتو واجب گردانیده، به سراغ آیه مودت (شوری/23) برو تا بدانی خداوند اجر و مزد آن همه زحمات پیامبر اکرم را مودت و دوستی زهرا،همسر و فرزندان زهرا قرار داده است. 

اگراز رسول خدا «ص» در مورد فاطمه سوال نماییم درجواب خواهند فرمود : فاطمه حیات قلب من است، فرزندان او میوه‌ی دل من‌اند، همسر او نور چشم من است و امامان از فرزندان او امینان پروردگارمن هستند.ریسمانی است که بین او (خدا) و خلق او کشیده شده است. هرکس به آنها تمسک جوید نجات می‌یابد و هر کس از آنها تخلف کند سقوط کرده، هلاک می‌شود.(سفینة البحار) 

اگربیشتر جویا شویم خواهند فرمود:فاطمه پاره تن من است.مرا اذیت می‌کند. هر چه او را اذیت نماید و مرا شاد می‌کند هرچه او را شاد نماید و اگر باز هم بیشتر بخواهی آن حضرت درجواب خواهد فرمود:دریک کلام،اگرتمام خوبیها به صورت یک شخصی درآیند،آن شخص فاطمه است. بلکه فاطمهاز این هم بالاتر است. 

امام صادق(ع)نیزدرباره مادرشان می‌فرمایند:بهترین عمل نیکی کردن به فاطمه وفرزندان فاطمه است.(مناقب)همچنین حضرت بقیة الله (عج) نیزدرباره آن حضرت می‌فرمایند:مادرم فاطمه الگوی من است.

سخن آخر اینکه اگر به تمام قرآن، معارف اسلام ،کلمات رسول گرامی و ائمه هدی علیهم الصلاة و السلام رجوع نماییم خواهیم دید که همه چیز حول یک محور است و بس وآن محور فاطمه علیها سلام است.

چون فاطمه است وپدر فاطمه،فاطمه است وشوهر فاطمه،فاطمه است و فرزندان فاطمه.این یعنی اسلام نبوی و علوی. و این یعنی همان اسلامی که رگ حیات آن ولایت است. همان ولایتی که درخطبه‌ی خودآن را بعنوان محور وحدت و مانع از تفرقه و اختلاف معرفی نموده است و فاطمه شهیده‌ی دفاع ازهمان ولایت است. 

بنده این روز برزگ را مجددأ بر فرزند عزیز زهرا، مصلح کل مهدی آل محمد(عج) و همه ی دوستان و ارادتمندانش تبریک گفته؛ازخداوندمتعال فرج عاجل آن حضرت را برای نجات مستضعفین عالم طلب می‌نمایم.

30-01-1393, 12:39
بازگشت