صفحه نخست | اخذ عوارض غير قانوني توسط شهرداري پلدختر متوقف شد

اخذ عوارض غير قانوني توسط شهرداري پلدختر متوقف شد

بالاگريوه- آذر ماه سال جاري بود كه رئيس شوراي شهر و شهردار پلدختر در جلسه معارفه شهردار خبر از برطرف شدن مشكل حقوق كارگران شهرداري دادند و اعلام كردند از اين پس كارگران شهرداري كه تاكنون چندين ماه ازعدم دريافت حقوق رنج مي بردند با اجراي يك طرح ابتكاري جديد (ابتكارشورا و شهردارجديد) ديگر مشكل دريافت حقوق نخواهند داشت. بالاگريوه در همان ايام در خصوص غير قانوني بودن اين طرح ابتكاري مطلبي باعنوان :

                                       پرداخت حقوق كارگران شهرداري پلدخترازجيب رانندگان عراقي
به شرح زيرمنتشركرد .

ابتكارعجيب شوراي شهرپلدختر:جبران بدهكاريهاوپرداخت حقوق كارگران شهرداري ازجيب شهروندان عراقي

رئيس شوراي شهر پلدختر طي سخناني در جلسه معارفه شهردار جديد كه عصر روز 92/9/17 در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار گرديد، از كشف منبع مالي جديدي  براي پرداخت حقوق كارگران شهرداري پرده برداشت .

روزه نيازي گفت: نيروهاي شهرداري از اين پس مشكلي در ارتباط با دريافت حقوق نخواهند داشت چون مقرر كرده ايم از هر كاميون عراقي كه از شهر پلدختر مي گذرد مبلغ 3 هزار تومان دريافت شود و چون تعداد اين كاميونها خيلي زياد است، به راحتي مي توانيم از اين طريق حقوق كارگران راپرداخت كنيم.

رئيس شوراي شهر اما نگفت كه :

اولاً: ورود و ترددخودروهاي ديگر كشورها در كشور ما داراي قوانين و مقررات خاص و ساز و كارهاي مشخص بوده و چنين نيست كه شوراي هر شهر بخواهد خود سرانه اقدام به اخذ عوارض از رانندگان بين المللي نموده و حقوق كارگران را ازجيب رانندگان بيگانه پرداخت نمايد .

ثانيا : بر فرض محال كه شوراي شهر پلدختر بخواهد با عمل به اين مصوبه عجيب و از خود در آوردي بدهيهاي شهرداري از جمله حقوق كارگران را تأمين بكند، آيا نبايد به شوراي اسلامي شهرهايي همچون: مهران، دهلران، شوش، انديمشك و...كه درمسير تردد اين خودروها هستند حق بدهيم كه آنها هم بتوانند چنين تصميمي بگيرند، و در آنصورت شوراي شهر پلدختر مي تواند مانع اين امر شده و بقول كيوون در سريال برره  « پول زور» يا عوارض خودروهاي عراقي را منحصر به خود قلمداد كند ؟

ثالثا : اگر بدليل اقتصادي، سياسي و يا امنيتي به يكباره مقرر شد كه اين كاميونها حق تردد از مسير پلدختر را ندارند و يامي بايست از بزرگراه انديمشك خرم آباد يا جاده ايلام به سمت كرمانشاه تردد كنند تكليف حقوق كارگران چه مي شود ؟                             

شايسته است شوراي محترم شهر بجاي حاتم بخشي از جيب شهروندان عراقي و طرح اينگونه مطالب طنز گونه و تصميمات احساسي باعمل به بخشي از شعارهاي تبليغاتيشان و عنايت ويژه به مباحث تخصصي حوزه كاري خود و استفاده از نيروهاي متخصص، مجرب و جوانان تحصيلكرده با اتخاذ تصميمات منطقي، اصولي و كارگشا و نظام مندخواسته ها و مطالبات مردم پلدختر را پيگيري نموده و بدنبال كسب درآمد از منابع پايدار وقانوني باشند.

اما اكنون به گفته يك منبع آگاه در شهرداري پلدختر به فاصله فقط چند ساعت پس از حضور نيروهاي شهرداري و استقرار باجه اخذ عوارض در ميدان ورودي شهر، از سوي مقامات مسئول و مافوق دستور جمع آوري سريع باجه اخذ عوارض غير قانوني شهرداري پلدختر از رانندگان كاميونهاي عراقي صادر شد و بدين ترتيب ،پيش بيني « بالاگريوه » در اين زمينه به حقيقت پيوست. تاسوال «بالاگريوه » ازشورا و شهردار محترم پلدختر در مطلب قبلي مبني بر اينكه اگر به هردليلي از طريق مقامات قانوني اجراي اين طرح ابتكاري باممانعتي مواجه شد، تكليف حقوق كارگران شهرداري چه مي شود ؟ همچنان به قوت خود باقي است.

اميدواريم همانطوري كه در هنگام اعلام اين ابتكار عجيب از طرف شورا و شهرداري پلدختر «بالاگريوه» هشدار داده بود به جاي اينگونه طرح هاي از خود درآوردي و غير قانوني به فكر تأمين وجذب منابع مالي پايدار باشند، اكنون براي تنوير افكار عمومي محل تأمين حقوق كارگران زحمتكش شهرداري از طرف شورا و شهرداري به اطلاع عموم رسانده شود.

2-11-1392, 09:59
بازگشت