صفحه نخست | هلدینگ پیشگامان حامی سرمایه‌گذاری و مالی و معنوی از ایده و کسب و کارها

هلدینگ پیشگامان حامی سرمایه‌گذاری و مالی و معنوی از ایده و کسب و کارها

تمام استارتاپ‌ها و کسب‌ وکارهای نوپا درابتدای کارخود باچالش‌ها و موانعی مواجه خواهند شد که برای رفع موانع می توانند ازطریق حمایت شتاب‌ دهنده‌ها به موفقیت و رشد مدنظرخود دست یابند.

بالاگریوه ؛امروزه همگام بارشد روزافزون شکل‌گیری استارتاپ‌ها، واژه شتاب دهنده کسب‌وکار زیادمورد استفاده قرارمی‌گیرد.در واقع تمام استارتاپ‌ ها و کسب‌ وکارهای نوپا در ابتدای کارخود با چالش‌ها و موانعی مواجه خواهند شد. از این رو شرکت شتاب دهنده فعالیت هایی را درجهت حمایت، رشد و ثبات استارتاپ‌ها انجام خواهد داد.به همین دلیل استارتاپ‌ها می‌توانند ازطریق حمایت شتاب‌ دهنده‌ها به موفقیت و رشد مدنظرخود دست یابند. هلدینگ پیشگامان یکی ازانواع شتاب دهنده‌های موفق درکشوربوده که توانسته است با حمایت ازاستارتاپ‌های کشور، آنها را درطی مسیر پیشرفت و رشد همراهی کند.

در اینجا قصد داریم که به معرفی هلدینگ پیشگامان پرداخته و در نهایت خدمات، طرح‌ها، چالش‌ها و رویدادهای آن را بیان کنیم.

 

هلدینگ پیشگامان با ماموریت تجاری سازی طرح ها ومحصولات دانش بنیان و همچنین مردمی سازی زیست بوم علم و فناوری شکل یافته است. در واقع هلدینگ پیشگامان  ماموریت دارد سه ضلع اضلاع حل مسئله که فناور حل مسئله، ظرفیت پشتیبانی و سرمایه گذاری کشور و شبکه مسائل اولویت¬دار کشور است را برای حل مسائل به یکدیگر متصل کند؛ از این رو در جهت تجاری سازی پاسخ های فناورانه مبتنی بر حل مسائل اولویت دار با کمک بسیج منابع پشتیبانی ها و نمایندگی های استانی خود سهم خود را در حل مسائل کشور ایفا کند.

راهبرد اصلی هلدینگ پیشگامان جهت تحقق اقتصاد دانشبنیان، بسیج ظرفیت¬های مالی واعتباری جهت پشتیبانی ازشبکه مردمی نخبگانی کشورمی باشد؛ که این امر با تمرکز بر مسائل و نیازهای فناورانه اولویت¬دار جهت تجاری سازی آنها و ایجاد ثروت و اشتغال عملی خواهد شد.

هلدینگ پیشگامان، به مثابه یک شتاب دهنده بوده که یکی از برنامه¬های آن این است که بر روی طرح‌های نوآورانه سرمایه‌گذاری می‌کند. در واقع این شرکت بر روی طرح‌های نوآور و نوآور-فناورانه که درکشور وجود داشته و نیاز به حمایت دارد، سرمایه‌گذاری می‌کند. از این رو این حمایت شتاب دهی پیشگامان می‌تواند حمایت مالی بوده ویا حمایت و پشتیبانی فعالیت‌ها و رفع چالش‌های رفتاری، بازارشناسی، رقابت، امکانات زیرساختاری، مکان فعالیت کسب وکارها و... باشد.

 هلدینگ پیشگامان به دنبال افزایش موفقیت تجاری کسب وکارها می‌باشد. لذا برای عملی کردن و رشد طرح‌ها و ایده‌های نوپای و کسب وکارها از هیچ نوع حمایت و سرمایه‌گذاری دریغ نخواهد کرد. این شرکت با ارائه حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود در مسیر رشد و پیشرفت کسب وکارها قدم خواهد گذاشت.

 همچنین هلدینگ پیشگامان به دنبال تحقق عدالت در زمینه نوآوری در سراسر ایران می‌باشد. از این رو به ارائه خدمات پشتیبانی خود در شهرهای بزرگ و کوچک و مناطق روستایی می‌پردازد. در واقع هلدینگ پیشگامان در هر استان ایران نمایندگی دارد و استارتاپ‌ها می‌توانند برای کسب حمایت‌های این شرکت شتابدهنده، از خدمات مجموعه و طرح‌های آن مطلع شوند.

 

خدمات هلدینگ پیشگامان


خدمات هلدینگ پیشگامان در۳ دسته نمونه سازی، تجاری‌سازی و جذب سرمایه ارائه می‌شود. شرکت‌های دانش‌ بنیان، از دسته موسساتی بوده که فعالیت‌های خود را برای توسعه علم و ثروت، تحقق اهداف اقتصادی، ایجاد دانش اقتصاد محوری، تولید کالاها و خدمات تجاری نوآور و... سامان می‌دهد. از این رو هدف شرکت دانش بنیان، تجاری‌سازی محصولات خود می‌باشد.

شرکت‌های دانش‌ بنیان برای رفع چالش‌های مالی خود هم می‌توانند ازحمایت‌های دولت بهره گرفته و هم ازحمایت‌ها و پشتیبانی اسپانسرها و شتاب دهنده‌ها بهره بگیرند. در نتیجه دریافت مزایای دولتی چون وام و تسهیلات بانکی، برخودداری از معافیت‌های مالیاتی و... می‌تواند به پیشرفت کسب وکار کمک بسزایی کند. البته قابل ذکر است که میزان سرمایه مالی دولت در بخش استارتاپ و دانش بنیانی کشور در مقایسه با سایر کشورها کم و ناچیز می‌باشد. اما در مواردی نیز این مزایا و تسهیلات می‌تواند بسیار کارگشا بوده و به عنوان یک فرصت طلایی قلمداد شود.

البته رفع چالش‌های مالی کسب‌وکارهای نوپا از طریق شتاب دهنده ها نیز با مشکلات و سخت‌گیری‌های خاصی نیز روبرو خواهد شد. شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر به طور معمول علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی می‌باشد که از میزان سودآوری آن مطمئن باشد. در واقع باید یک دوراندیشی مالی قوی برای کسب وکارهای نوپا در نظر گرفته شود تا به اجرای آن ترغیب گردد.

با این وجود هلدینگ پیشگامان در جایگاه شتاب دهنده برای کسب وکار شما عمل کرده و ایده و طرح نو و جدید شما را به مرحله اجرا و کسب سود در بازار خواهد رساند. در واقع پیشگامان از طریق راهنمایی و هدایت استارتاپ‌ها، حمایت و پشتیبانی از آنها و تعیین مسیر پیشرفت و ترقی، نقش خود را جهت تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان انجام خواهد داد.

از این رو هلدینگ پیشگامان فعالیت‌های ایجاد ایده، طرح‌ریزی، اجرا و تحویل را جهت تجاری‌سازی محصولات دانش‌ بنیان انجام خواهد داد.

تجاری‌سازی به معنای فرآيندی است که ایده‌های نو و جدید از طریق روش‌های کسب‌وکار به مرحله اجرا و سودآوری می‌رسد. در واقع امروزه چه شرکت‌های دانش بنیان و چه شرکت‌های مستقل و دولتی، به دنبال کسب نتایج فعالیت‌ها و پژوهش‌های خود می‌باشند. بنابراین تجاری‌سازی ایده و محصولات، همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرآيند تجاری‌سازی با ۷ گام محقق می‌شود که عبارت است از:

۱) ایجاد ایده نوپا

۲) تحقیق و بررسی ایده 

۳)  راستی آزمایی و شناسایی نقاط قوت و ضعف ایده 

۴) ثبت ایده

۵)  تحلیل بازار محصول

۶)  تامین مالی

۷)  کسب مجوز و تولید محصول

 

فراموش نشود که تجاری‌سازی ایده‌های نو با موانع و چالش‌هایی مواجه خواهد شد. البته می‌توانید در این راستا از حمایت موسسات و شتاب دهنده ها برای کسب وکار خود نیز بهره مند شوید. هلدینگ پیشگامان با کمک به فناوران و نوآوران کشور، می‌تواند آنها را در نوآوری و تجاری‌سازی محصولات راهنمایی کند.

برطبق مطالب گفته شده، یکی ازعوامل اصلی موفقیت در راه‌اندازی و پیشرفت کسب وکارها، توانایی در جذب سرمایه و تامین هزینه‌های لازم برای شروع کارمی‌باشد.در واقع در ابتدای کار،اکثراستارتاپ‌ها وکسب کارهای نوپا بامشکل چالش مهم مالی مواجه خواهند شد.ازاین روجذب سرمایه‌گذار برای ایده استارتاپ و یافتن یک شتاب دهنده که توانایی راهبری ومشاور و راهنما می‌تواند یکی از نقاط عطف رشد و پیشرفت کسب‌وکارها باشد.

جذب سرمایه اولیه استارتاپ‌ها، با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در هر روش، سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند که درصدی از سود خود را به دست آورند. این سود می‌تواند به صورت بازپرداخت مبلغ، درصدی از سهام، درصدی از مالکیت استارتاپ و یا موارد دیگر باشد

اما نوآوران همیشه برای اینکه بخشی از سهام خود را در ازای دریافت کمک مالی به سرمایه گذار بدهند مشکلاتی دارند و برای آن ها مطلوب نیست اما هلدینگ پیشگامان از سهام داری در ازای سرمایه گذاری پرهیز می کند و در ازای دریافت ضمانت نامه های متعارف به حمایت مالی و غیر مالی می پردازد

طرح‌های هلدینگ پیشگامان

هلدینگ پیشگامان به حمایت و پشتیبانی از طرح‌ها و ایده‌های نوآور کارآفرین‌ها می‌پردازد. پیشگامان از طریق دبیرخانه تخصصی هلدینگ به شناسایی و ارزیابی طرح¬های فناور کشور به 3 صورت می¬پردازد:

۱)  ارجاع مستقیم نوآوری

۲)  ارجاع از نمایندگی های استانی

۳) طرح های نوآور برگزیده در رویدادهای ملی و استانی

 

کارآفرین ها درسراسر ایران می‌توانند هر طرح و ایده‌ای که دارند را با هلدینگ پیشگامان به اشتراک گذاشته و در مورد چگونگی اجرا و عملی سازی آن به مباحثه بپردازند. از این رو هلدینگ پیشگامان به عنوان شرکت شتاب دهنده استارتاپ در تلاش است تا طرح‌های کارآفرینان را به مرحله اجرا برساند.

طرح‌های کارآفرینان می‌تواند درهرحوزه فعالیتی چون صنعت، کشاورزی و دامپروری، سلامت ودرمان، فناوری اطلاعات، کسب وکار اینترنتی، آموزش، محیط زیست و...باشد. برای مثال ازنمونه طرح‌های موفق هلدینگ پیشگامان می‌توان به دستگاه ساکشن جراحی، سنسوراکسیژن خودرو، شیرهای هیدرولیک دستی، منبع انرژی استارتر بالگرد و هواپیما، دستگاه RTU دیسپچینگ جایگاه سوخت و ... می‌باشد.

چالش‌ های هلدینگ پیشگامان

 منظور از عنوان چالش‌های هلدینگ پیشگامان، رفع چالش‌های استارتاپ و کسب‌وکارهای نوپا می‌باشد. در واقع هر یک از استارتاپ‌ها در مرحله انجام فعالیت، دچار چالش‌ها و خلاهایی می‌شوند. هلدینگ پیشگامان از طریق شبکه نوآور فناوری که در سراسر کشور در اختیار دارد، می‌تواند به رفع چالش‌ها و خلأهای استارتاپ بپردازد.

در واقع این چالش‌ها از طریق مدل نوآوری بازدر پیشگامان برای استارتاپ‌ها رفع خواهد شد. چرا که پیشگامان قادر بوده که از طریق شبکه ارتباطی خود به رفع چالش و خلاء موجود صنایع و زنجیره ارزش های موجود در کشور  بپردازد و مسیر رشد و پیشرفت آن را سرعت ببخشد.

رویدادهای تاثریا پیشگامان

رویدادهای تاثریا پیشگامان، در ۳دسته رویدادهای استانی، رویدادهای ملی و رویدادهای تخصصی ارائه می‌شود.در واقع این ۳ دسته رویدادها در جهت تقویت نمایندگی شرکت شتاب دهنده پیشگامان دراستان‌های کشور وهمچنین تقویت وگسترده‌تر کردن شبکه ارتباطی شرکت باانواع استارتاپ‌ها انجام می‌شود.

 

رویدادهای استانی تاثریا هلدینگ پیشگامان با هدف رفع خلا ومسائل فناورانه زنجیره‌های ارزش دارای مزیت هر استان برای استارتاپ‌ها برگزار می‌شود. این رویدادهای شتاب دهی پیشگامان تا این زمان در بیشتر استان‌های کشور چون خراسان رضوی، زنجان، کرمان، فارس، یزد و... برگزاری شده است. از ابتدای سال تاکنون، 9 رویداد استانی برگزار شده است.

 

رویدادهای ملی تاثریا هلدینگ پیشگامان بر اساس موضوعات اولویت‌دار اقتصادی کشور با هدف تکمیل زنجیره ارزش دارای مزیت هر حوزه برای استارتاپ‌ها می‌باشد. از این رو می‌توان به رویدادهای ملی کشاورزی و امنیت غذایی، تعلیم و تربیت، جمعیت و خانواده، سلامت ،بهداشت ودرمان و... اشاره کرد. همچنین رویداد ملی تاثریا نیز به زودی در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

رویدادهای تخصصی هلدینگ پیشگامان با هدف پاسخ¬دهی و سرمایه‌گذاری بر روی پاسخ های برتر درحوزه فناوری‌های آینده محور برگزار می‌شود. از جمله رویدادهای تخصصی پیشگامان می‌توان به ابر چالش اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، حمل‌ونقل الکتریکی، علوم شناختی، بیولوژی ترکیبی و... اشاره کرد.

 

کلام آخر 

بر طبق مطالب گفته شده، هلدینگ پیشگامان به ارائه حمایت، پشتیبانی و هدایت انواع شرکت های دانش بنیان و کسب‌وکارهای نوپا می‌پردازد. در واقع این هلدینگ، به عنوان حامی برای کسب وکارها قلمداد شده و به آنها درجهت رشد و پیشرفت ایده‌ها و اجرای موفقیت‌آمیز آن کمک و راهنمایی به‌سزایی خواهد کرد.

 

شتاب دهنده پیشگامان (https://www.pishgamanhub.com) که به نوعی شتاب دهنده کسب و کار یا شتاب دهنده استارتاپ نیز است در همه حوزه های مختلف آماده ارائه خدمات خود به تمامی استارتاپ ها، صاحبان ایده و اختراع و شرکت های دانش بنیان می‌باشد تا با حمایت های مالی و معنوی خود خلاء های موجود در کشور را با استفاده از استعدادها و توانایی های بومی و داخلی پُر نماید . / دانشجو

13-12-1401, 20:32
بازگشت