صفحه نخست | پیام حرکت حماسی یزدی‌ها پیامی بالاتر از استقبال پرشور از رئیس جمهور بود + تصاویر

پیام حرکت حماسی یزدی‌ها پیامی بالاتر از استقبال پرشور از رئیس جمهور بود + تصاویر

گروه سیاسی بالاگریوه : یزد مقصد دومین سفر از دور دوم سفرهای رئیس‌ جمهور پس از خراسان جنوبی بود. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور صبح پنجشنبه به همراه شماری از اعضای کابینه وارد یزد شد و مورد استقبال پرشور و حماسی مردم دارالعباده قرار گرفت.

به گزارش کیهان، یزدی‌ها روز پنج‌شنبه ۲۲ دی‌ماه در استقبال از رئیس‌جمهور مردمی حماسه آفریدند.براساس گزارش‌های منتشرشده، شهروندان یزدی از ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه با حضور پرشور خود در خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی امیرچخماق یزد و در دست داشتن پلاکاردها و شعارنوشته‌های انقلابی از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی استقبال کردند.
تصاویر منتشرشده ازخیل عظیم جمعیت و خودنمایی بنرهایی مانند «دارالعباده میزبان رئیس‌جمهور مردمی»، «یزد، آب ندارد»، «مرگ بر استکبار» و «رئیس‌جمهور مردمی» و...حاکی از آن است که روز پنج‌شنبه گرمای حضور حماسی، سرمای هوای یزد را به محاق برده و صحنه‌ای دیگر از عزت و ابهت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته است.

بدون تردید،حضور حماسی مردم یزدو فریادشعارهای انقلابی ومکتبی در استقبال از رئیس‌جمهور را می‌توان این‌گونه معناکرد؛سیلی محکم مردم ایران بر۳ ماه تبلیغات دشمن علیه جمهوری اسلامی.

آری، هنوز افکارعمومی و مردم بابصیرت وانقلابی ایران به رئیس‌جمهور مردمی و ولایتمدار خود اعتمادو امید دارندتا دولت سیزدهم از رهگذرسرمایه‌های اجتماعی وظرفیت‌های داخلی، معضلات ومشکلات کنونی برآمده از دولت‌های قبل را ریشه‌کن کند.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، ظهر پنجشنبه درجریان دیدار با مردم استان یزد در حسینیه امیرچخماق به حضور پرشور و پرمعنای مردم اشاره کرد وگفت: مردم استان یزد، بنده را با حضور پرشور و بامعنایشان شرمنده کردند و این استقبال، پیام حضور و حمایت از ارزش‌های انقلاب و پاسداشت خون شهیدان وهمچنین اعلام حضور به امام المسلمین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که مردم ایران همیشه در میدان آماده‌اند.

پیام «برپایی» از میدان امیرچخماق به براندازان

در همین باره جوان در شماره امروز خود نوشته است: شاید تصور قریب به اتفاق مردم یزد که روز پنج‌شنبه برای استقبال از سیدابراهیم رئیسی در میدان امیرچخماق جمع شده بودند، این نبود که حضور پرحجم آنها، پیام‌هایی فراتر از استقبال مردمی از رئیس‌جمهور را خواهد داشت، اما در واقعیت، حضور آن حجم بالا از مردم یزد برای گوش دادن به سخنرانی رئیسی، همزمان با شرایطی در کشور روی داد که توانست پیامی مهم‌تر را منتقل کند؛ پیام عدم‌همراهی مردم با اهل آشوب. هم از این رو، تصاویر هوایی حضور مردم یزد در استقبال از رئیسی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و همه پیام آن را درمی‌یابند.

نه اینکه همه آن مردم، از همه چیز راضی هستند یا انتقادی ندارند، اما اگر همراه با آشوب «زن، زندگی، آزادی» بودند، اگر دروغ‌های آن سو را باور کرده بودند و اگر فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام است و این رئیس‌جمهور هم فقط باید برود و کاری با او ندارند، طبعاً برای استقبال از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها نمی‌آمدند. فراتر از آن، اگر آنچنان که بی‌بی‌سی و اینترنشنال و من‌وتو و سایر رسانه‌های غربی می‌گویند، مردم ایران همگی مخالف جمهوری اسلامی و خواستار سرنگونی نظام بودند، اتفاقاً سفر استانی مقامات باید تبدیل به فرصتی برای ابراز مخالفت می‌شد، اما عملاً براندازان جرئت و مجال عرض‌اندام در چنین فضا‌هایی را نمی‌یابند. چرا؟ چون اکثریت مردم، حتی اگر انتقاداتی هم دارند، با آن‌ها همراه نیستند و به آشوب و آتش زدن و ناسزاگویی فکر نمی‌کنند.

سیدابراهیم رئیسی هم متوجه معنای عمیق این استقبال پرشور است وضمن تشکر از این مردم می‌گوید: «مردم استان یزد، بنده را با حضور پرشور و بامعنای‌شان شرمنده کردند و این استقبال، پیام حضور و حمایت از ارزش‌های انقلاب و پاسداشت خون شهیدان و همچنین اعلام حضور به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است
ازسویی مسئولان هم چنانچه درهمان هفته‌های آغازین آشوب،رهبری از آنان خواست، چنان سرگرم این خرابکاری‌ها نشدندکه از امورجاری کشور وکارخودغافل شوند، بلکه روال عادی اداره کشور را دارند و پروژه‌های عظیم آبرسانی در یزد را آغاز کرده‌اند.

حضور مردم در سرمای زمستانی و کویری یزدو ساعت‌ها منتظر ماندن برای رسیدن رئیس‌جمهور که در ترافیک استقبال خیابانی مانده و دیربه میدان امیرچخماق رسید، بایدبرای مسئولان انگیزه و عزم و تکلیف مضاعف برای خدمت ایجاد کند.

25-10-1401, 10:29
بازگشت