صفحه نخست | ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه در لرستان جذب شد

۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه در لرستان جذب شد

استاندار لرستان درجلسۀ شورای برنامه ریزی استان ازجذب ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار در این استان ازمحل تبصره ۱۸خبر داد وگفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اعتبارات بیشتر تلاش کنند.


به گزارش بالاگریوه به نقل از تسنیم ، فرهاد زیویار امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان اظهار داشت: پیگیری چند دستور کار  از جمله بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری و شهری، آمایش سرزمین، محیط‌زیست، بررسی طرح‌های مشمول تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، بررسی برنامه رشد اقتصادی سال ۱۴۰۱و سایر موارد ارسال‌شده به دبیرخانه این شورا در این جلسه مطرح شد.

 

وی با بیان اینکه پیگیری مباحث مربوط به بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور یکی از دستورکارهای مهم جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان بود، افزود: حدود ۴۶۰ میلیارد تومان بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده از مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته به این استان تاکنون جذب شده‌است.

 

استاندار لرستان با اشاره به فرصت باقی‌مانده برای جذب اعتبار تا پایان شهریورماه امسال عنوان کرد: مقرر شد دستگاه‌های اجرایی این استان اقدامات لازم را با جدیت بیشتر و هر چه سریع‌تر پیگیری کنند.

 

وی بیان کرد: مقرر شده‌است که دستگاه‌های اجرایی لرستان حداکثر تا پایان مردادماه گزارشی از وضعیت اقدامات و همکاری بانک‌ها به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان با هدف اتخاذ تصمیمات لازم ارائه دهند.

 

زیویار با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده فرآیند جذب اعتبار اختصاص‌یافته به لرستان تا پایان مردادماه باید از سقف 60 درصد عبور کند، گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای رسیدن به نقطه مطلوب به‌کار بگیرند.

 

استاندار لرستان تصریح کرد:جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه امروزمصوبات دیگری نیز در راستای کمک به دستگاه‌های اجرایی استان داشت تا اجرای اقدامات در زمینه معرفی طرح‌ها با سهولت بیشتری همراه باشد.

 

زیویار اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند طرح‌هایی را که دارای نقص است یا صلاحیت ادامه فعالیت برای آن‌ها وجود ندارد از چرخه ادامه کار کنار بگذارند و سایر طرح‌هایی که شرایط قانونی را دارد به‌عنوان جایگزین به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان معرفی کنند.

 

فرهاد زیویاربا بیان اینکه زمان باقی‌مانده تا شهریور ماه فرصت مناسبی برای جذب حداکثری اعتبارات در طرح‌ها و پروژه‌های لرستان است، افزود: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی با لحاظ دقت و تسریع در امور نسبت به انجام اقدامات تلاش کنند، زیرا رسیدن به نتیجه مطلوب نقش مهمی در توسعه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی این استان دارد.

7-05-1401, 21:58
بازگشت