صفحه نخست | متولیان حجاب و عفاف درانجام وظیفۀ خود سهل انگاری کرده اند

متولیان حجاب و عفاف درانجام وظیفۀ خود سهل انگاری کرده اند

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پلدختر گفت: متأسفانه موضوع حجاب و عفاف براثر بی توجهی وسهل انگاری متولیان این حوزه به یک آسیب اجتماعی مبدل شده است.

 

به گزارش بالاگریوهحسین بهاروندپیش ازخطبه های نماز سیاسی – عبادی جمعۀ این هفتۀ پلدختر با بیان مطلب فوق گفت: بی توجهی به موضوع مهم حجاب و عفاف ازسوی متولیان مربوطه به مرحله ای رسیده که حتی سران و مسئولان نظام  نیزنسبت به این آسیب اجتماعی احساس نگرانی کرده اند.

 

این مسئول قضائی درسخنان خود به مناسبت هفتۀ امر به معروف و نهی ازمنکربا بیان اینکه کسانی که می بایستی درحوزۀ حجاب وعفاف به وظایف خود عمل کنندسهل انگاری کرده اندخاطرنشان کرد: ازآنجا که یکی ازدغدغه های مسئولان قضائی کشور بحث عفاف و حجاب است ، درصورت استمرار بی توجهی متولیان امر ،دستگاه قضائی ناگزیربه ورود به این عرصه شده و برابرقانون برخورد لازم را بعمل خواهد آورد.

 

دادستان پلدختربا تشریح بخش هائی ازقانون اخیرالتصویب حمایت ازآمران به معروف وناهیان ازمنکر اظهارداشت: برخلاف قانون مجازات های اسلامی که تاحدودی دست قاضی درصدور رأی و نوع مجازات مجرم بازمی باشدو انعطاف وجوددارد،امابرابرموادی ازاین قانون چنانچه کسانی متعرض آمران به معروف و ناهیان ازمنکر شوند قاضی پرونده نمی تواند و اجازه ندارد مجازات را تخفیف داده، تعلیق و یا به تأخیر بیاندازد.

 

 

حسین بهاروند بابیان اینکه براساس مادۀ 8 قانون حمایت ازآمران به معروف و ناهیان ازمنکرهمۀ مردم می توانند حتی مدیران، رؤسای قوا، مدیران ارشد دولتی ورؤسای دستگاههای اجرائی و حاکمیتی را امربه معروف و نهی ازمنکر کنند،خاطرنشان کرد : این قانون دستگاه قضائی را مکلف کرده تا نسبت به اختصاص شعبۀ ویژۀ رسیدگی به جرایم مربوط به امر به معروف و نهی ازمنکر وحمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام نماید.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پلدخترسپس به تشریح آسیب های شبکه های اجتماعی وفضای مجازی پرداخت وگفت: هرچندفضای مجازی حاوی مطالب سودمند و آموزنده برای تعلیم و تربیت و رشد و پیشرفت جامعه درهمۀ ابعاد می باشد اما متأسفانه بایداذعان کنیم که به دلیل ضعف نظارت بر شبکه های اجتماعی وفضای مجازی این فرصت به تهدیدتبدیل گردیده و مشکلات و آسیب هائی  را متوجه خانواده ها و علی الخصوص قشرجوان جامعه کرده است.

 

حسین بهاروندبا بیان اینکه درحال حاضریشترگرایش استفاده کنندگان ازفضای مجازی وعلی الخصوص جوانان عمدتا به سمت جنبه های منفی ،ضد دینی ، ضد ارزشی و ضد انسانی فضای مجازی است خاطرنشان کرد:والدین ومربیان بایستی باحساسیت ودقت نظربالارفتارهای جوانان درفضای مجازی رارصد، کنترل و مراقبت نمایندومسئولان وتصمیم گیرندگان برای این معضل چاره ای اساسی بیاندیشند.

16-07-1395, 17:47
بازگشت