صفحه نخست | تحلیلی بر«دردِدل»های شهردار پلدختر

تحلیلی بر«دردِدل»های شهردار پلدختر


شهردار پلدختر قبل ازخطبه های نماز جمعه 95/5/1 این شهر گزارش عملکرد بیش از دوسال و نیم  خود را ارائه کرد.

به گزارش بالاگریوه ارائه بیلان کار یادردِدل های شهردارپلدختراطلاع رسانی تقریبا مناسبی به افکار عمومی و شهروندان پلدختر در زمینه زیرسازی خیابانها و کوچه ها، موزائیک فرش پیاده روها ،آسفالت قسمت هائی ازمعابرشهر، اصلاح تقاطع های خطرناک،لایروبی رودخانه، کاشت نهال درخت و درختچه و گل و...بود .

با عنایت به اینکه هیچ فردی درنظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید گلگون کفن می باشد نباید نسبت به سرنوشت مردم و نظام بی تفاوت باشد وصد البته دراین ارتباط رسالت اهالی قلم و رسانه به مراتب سنگین و خطیرتر از دیگرآحاد جامعه  می باشد، و ازطرفی بزرگترین آفت زمان ما تملق و چاپلوسی به جای انتقاد قانونمند و سازنده است ، و ازآنجا که «بالاگریوه» درمتن مسائل جامعه و جریان های سیاسی  و اجتماعی حضور داشته و دنبال کردن خواسته های مردم بدون هرگونه انتظار وچشمداشتی را وظیفۀ شرعی، قانونی و انقلابی خود می داند، ذکرنکاتی درارتباط با دردِ دل های آقای جهانگیر اکبری شهردارمحترم پلدختر را برای تنویر افکارعمومی و رفع برخی شبهات ضروری دانسته و به شرح زیربه مخاطبان تقدیم می کنیم .

قبل از بیان اصل موضوع لازم به یادآوری است که تیتر« دردِ دل » های شهردار پلدختر بدان دلیل برای این مطلب انتخاب گردیده که جناب شهردار درمتن گزارش عملکرد خود 5 بار از جمله « دردِ دل زیاد است » استفاده کرده است.

1-باعنایت به اینکه مدت هاست درپلدختربحث تأخیردرپرداخت حقوق و مطالبات پرسنل و کارگران شهرداری پلدختر درافکار عمومی مطرح بوده و شهرداری با هدف پرداخت بخشی ازبدهی های خود و ازجمله معوقات یاد شده اقدام به فروش املاک جنب ترمینال نموده است ، اما درمیان مباحث مطرح شده و گزارش عملکرد شهردار سخنی از پرداخت یا عدم پرداخت معوقات حقوقی پرسنل و کارگران شهرداری به میان نیامد.

2-علیرغم اینکه همه شهروندان و ازجمله مستأجران مغازه های شهرداری واقع درجنب ترمینال پلدختر مطلع هستند که این  املاک مربوط به شهرداری بوده و بیش از 20 سال است شهرداری اجاره آن راازمغازه داران دریافت می کند ، معلوم نیست که چرا شهردار اولا : گزارش روشنی ازمیزان بهای این املاک و برندگان مزایده به مردم ارائه نداده وثانیادربخشی ازعملکرد خود اعلام می کند با تلاش زیاد و تشکیل بیش از 50 جلسه موفق شده انداین املاک را به شهرداری برگردانند؟ اگر این املاک متعلق به شهرداری نبوده اندچه کسی وچرا درطول این 25سال اجاره این مغازه هارا دریافت کرده است ؟ و طبق اظهارات شهردار"یکی ازدغدغه های شهرداری مراجعه صاحبان همین املاک بوده که دیگربه مرحله ای رسیده بودکه تهدیدبه شکایت ازشهرداری می کردندواگر شکایت می کردند بطورمیانگین هرمغازه جلوی خیابان 100 میلیون تومان و درمجموع شهرداری می بایست 3 میلیارد و 800 میلیون تومان به آنها پرداخت می کرد چون حق قانونی خودشان را که گذشت نمی کردند" اگر این املاک حق قانونی مردم بوده چرا شهرداری آنهارا بیرون کرده و املاک را تخریب و به مزایده گذاشته است ؟

 


3- آقای اکبری دربخش دیگری از درد دل های خود از دردست احداث بودن و تکمیل 3 بوستان ( شقایق، صخره ای و کوی بسیجیان ) درسطح شهر خبرداد، که جای تقدیر دارد اما با وجود تنگناهای مالی شهرداری که منجر به فروش املاک سرمایه ای شهرداری برای پرداخت بدهی ها و معوقات حقوق پرسنل و کارگران گردیده ، آقای شهردارهیچگونه اشاره ای به محل تأمین اعتبارساخت وتکمیل 3 پارک یاد شده و میزان درصد پیشرفت فیزیکی عملیات احداث پارک صخره ای و شقایق درزمان مدیریت خود نکرد.

4-درحالی که پارک صخره ای و بوستان شقایق به دلیل تنگناهای مالی شهرداری نیمه کاره بوده و تا بهره برداری کامل راه زیادی درپیش دارند وشهرداری به شدت از تنگناهای مالی رنج می برد ،اما شهردار درگزارش عملکرد اخیرخود از آماده شدن طرح ایجاد مجتمع تفریحی « بام پلدختر » به مساحت 38 هکتار درقسمت شمال شرقی شهر پلدختر (تخت واشیان) خبرداد ! و درحالی که حدود سال 92 این پیشنهاد توسط تیم طراحی فضای سبز دانشگاه ملاثانی اهواز که به دعوت خانم آکسونیان به پلدختر آمده بودند به شهرداری پیشنهاد گردیده بود ، اما شهردار محترم درگزارش عملکرد خود اعلام کرد که پیشنهاد اجرای طرح بام پلدختر را درجلسه 19تیرماه سال جاری شورای برنامه ریزی استان درپلدختر به استاندار ارائه کرده است.

5-شهردارپلدختر دربخش دیگری از گزارش عملکردخود از سوله چند منظوره و پیگیری مرمت دیوار ساحلی رودخانه سخن به میان آورد که براساس واقعیات موجود در زمان آغازمسئولیت آقای اکبری بیش از70 درصد ساختمان سوله تکمیل بوده و همچنین مرمت دیوارساحلی رودخانه ربطی به اعتبارات شهرداری نداشته و از محل ستاد حوادث تأمین اعتبارمی گردد.

6- جهانگیراکبری درقسمتی از درد دل های خود درحالی به شدت از تنگناهای مالی شهرداری سخن به میان آورده و از سال 94بعنوان بدترین سال بودجه و اعتبار یاد می کرد که براساس شنیده های موثق از نیمه دوم سال 92 تاکنون ماهیانه وهرچند ماه یک بار ازطریق سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کل کشور و اداره کل امورمالیاتی مبالغ قابل توجهی به شهرداری پرداخت می شود که دراین گزارش عملکرد صحبتی از میزان این کمک ها به میان نیامد .

7-شهردارپلدختر بدون اینکه توضیحی درخصوص دلیل عدم راه اندازی «چهارشنبه بازار شهرداری» که حدود یک ماه پیش بنر و تبلیغات افتتاح آن درکنار درب ورودی مدرسه زینبیه نصب شده بود اما رنگ افتتاح به خود ندید به مردم ارائه کند، درگزارش عملکرد اخیر خود از تجمیع دست فروشان و وانت بارهای دوره گرد خبرداد و وعده داد با همکاری نماینده مجلس همه این دست فروشان و دوره گردهارا درمحل بازارچه اصلی شهید مدنی و خیابان ولیعصر تجمیع و از طریق صندوق کار آفرین امید تسهیلات 4 درصدی دراختیار آنان قرارمی گیرد.

8- درحالی که مقامات مافوق شهرداری دروزارت کشور واستانداری درسال 92 به فاصلۀ چندساعت پس ازاستقرار باجه اخذ عوارض شهرداری پلدختر ازکامیون های عراقی دستورجمع آوری و توقف این طرح را صادر و با این اقدام غیرقانونی شهرداری برخورد کردند،اما شهردار پلدختردرگزارش عملکرد روزجمعه خود مجددا براجرای طرح اخذ عوارض ازکامیون های عراقی اصرار کرد.


لازم به توضیح است درحالی که از طریق وزارت کشور واستانداری لرستان باجه اخذعوارض ازتانکرهای عراقی جمع آوری گردیداما پایگاه اطلاع رسانی بیان روز درخبری باعنوان « نهضت آسفالت درپلدختر اجرا می شود» که ساعت 21:10 روزشنبه 2 مرداد95 با کد 18069 برروی خروجی خود قرارداده از زبان شهردار پلدختر این اقدام وزارت کشور را "شیطنت" قلمدادکرده و آورده است : « شهردار پلدختر با انتقاد ازشیطنت های برخی افراد که درگذشته مانع ازتحقق برنامه اخذ عوارض ازتانکرهای عراقی شده اند... » .

 


9-شهردار پلدختر درحالی درگزارش عملکرد خود از تهیه 190 تن قیر برای آسفالت خیابان ها و کوچه های شهر خبرداد ، که به سرنوشت 300 تن قیرکه حدود 26 اسفندماه 93 ازطریق سازمان همیاری شهرداری ها و استانداری لرستان برای آسفالت کوچه و خیابان های شهر بصورت رایگان دراختیار شهرداری پلدختر قرارگرفته بود هیچگونه اشاره ای نکرد.


نکته مهم و قابل تأمل دراین ارتباط آن است که شهرداری های معمولان و رومشکان قیرهای اهدائی استانداری را با آسفالت خیابان های شهرخود بصورت تهاتر معامله کرده بودند اما شنیده شده است شهرداری پلدختربه بهانه تأمین معوقات حقوق کارگران شهرداری،به جای اخذمجوز ازسازمان (مدیرکل) شهرو روستای استانداری لرستان،متأسفانه بامصوبه شورای شهر!اقدام به فروش قیرهای موصوف به مبلغ 2 میلیارد و 460 میلیون ریال دربازار آزاد کرده بود،که بالاگریوه فعلابه دلیل پرهیز ازطولانی شدن این عریضه، ازچگونگی هزینه کرد وجوه حاصل ازفروش این قیرهاصرف نظرمی کند.

10- درحالی که بنا به فرموده حضرت امام «ره» مردم ولی نعمتان انقلاب و نظام بوده و ما هرچه داریم از این مردم است و این مردم هستند که باید مسئولان را بخاطر انتقاد از شیوه عملکردشان واحیانا کارهای نکرده ، تصمیمات غیرکارشناسی و... مورد سوال و مواخذه و یا قدردانی قرار داده و یا آنها را به قول معروف حلال کنند اما شهردارپلدختر درپایان گزارش عملکرد خود «البته با شرط و شروطی» هرکسی که به گفتۀ وی  احیانا مطلبی، عنوانی صحبتی علیه او داشته اند را حلال کرد.

بالاگریوه امیدوار است با عنایت به اینکه منبع و مستندات این نوشته ازنقض هیچ قسم نامه ومیثاق نامه ای به بیرون درزنکرده وصرفا از متن گزارش عملکرد اخیرشهرداری پیاده و تحلیل گردیده و بند بند آن ازخواسته ها ومطالبات اصلی شهروندان عزیز پلدخترمی باشد، شهردارمحترم پلدختر چنانچه « دانستن » راحق مردم می دانند ،که یقینابایداینچنین باشد ،باصبروحوصله ای که ازبایسته های مسئولان درنظام مقدس جمهوری اسلامی است ، برای تنویرافکار عمومی که حق قانونی شهروندان می باشد ، به ابهامات مطرح شده پاسخ دهند.

4-05-1395, 00:26
بازگشت