صفحه نخست | پاسخ مدیرعامل تعاونی مصرف فرهنگیان پلدختر به انتقادات بالاگریوه

پاسخ مدیرعامل تعاونی مصرف فرهنگیان پلدختر به انتقادات بالاگریوه


مدیرعامل تعاونی مصرف فرهنگیان پلدختربه انتقادات برخی ازاعضای این تعاونی که بامراجعه حضوری و تماس های مکرر تلفنی با بالاگریوه به روندفروش کالا دراین تعاونی انتقاد داشته و خواستار تعیین سقف فروش کالا به برخی اعضا شده بودند پاسخ داد


به گزارش بالاگریوه تعدادی ازاعضای تعاونی مصرف فرهنگیان پلدختر نسبت به فروش غیرنقدی کالاهای این تعاونی بامبالغ بالاتر از40 میلیون ریال  به حدود 10 نفر از اعضاء انتقاد داشته و از آنجا که سرمایه تعاونی را متعلق به همه اعضا می دانند این اقدام مسئولان تعاونی را اجحاف درحق دیگر اعضای تعاونی قلمداد می کنند.


بالاگریوه درراستای وظیفه ذاتی و قانونی خود درپیگیری مطالبات مردم به استناد مواد 3 و 5  قانون مطبوعات ضمن طرح موضوع و خواسته ی منتقدان بامدیر عامل تعاونی پاسخ های جناب آقای محمد پوررشنو را دراین زمینه به شرح زیر دراختیار افکار عمومی ، منتقدین و اعضای محترم تعاونی  قرار می دهد:


بالاگریوه : ضمن قدردانی از تلاش هائی که حضرتعالی بعنوان مدیرعامل تعاونی طی چند ساله اخیر درارتباط با ساماندهی وضعیت تعاونی داشته اید و آن را واقعا از یک ورشکستگی قطعی به مرز سوددهی ، افزایش سرمایه و رونق قابل قبولی رسانده اید،اما عده ای ازفرهنگیان عضو تعاونی مصرف فرهنگیان معتقدندکه مسئولان تعاونی حدود 400 میلیون ریال از کالاهای تعاونی را بصورت اقساط دراختیار تعداد حدود 10نفر از اعضاقرارداده اند( به هرکدام حدود 50 میلیون ریال کالا فروخته شده است) که به زعم اعضای تعاونی این امر اجحاف درحق اعضای تعاونی بوده و به نوعی چنین تداعی می شود که گویا این چند نفر وام های 50 میلیون ریالی بدون بهره از سرمایه آنها دریافت کرده اند، لطفا دراین زمینه توضیح دهید؟


محمد پوررشنو مدیرعامل تعاونی : ضمن سپاس ازحضرتعالی در اطلاع رسانی های شفاف و انتقادهای منصفانه و انعکاس دغدغه های مردم در موارد مختلف، باستحضار اعضا محترم می رساند شرکت تعاونی فرهنگیان با وجود همه تنگنا ها سعی درخدمت رسانی در حد مقدورات به اعضا داشته و دراین راستا مشتری مداری را از وظایف خود می داند.مشتریان این شرکت بر حسب توانایی در پرداخت اقساط می توانند ازخدمات شرکت استفاده کنند. این شرکت برحسب میزان خریدمشتریان خود دیون آنان را بین پنج تا ده قسط تقسیم بندی می کند. بعبارت ساده تر هرچه میزان خرید یک مشتری ازشرکت بیشتر باشد می تواند از تسهیلات که عمدتا افزایش تعداد اقساط است بهره مند شوند. بنده به شخصه به چنین مشتریانی احترام گذاشته و آنان را شایسته خدمت بیشتر می دانم. در هر حال اگر مجمع عمومی و به تبع آن هیئت مدیره مصوبه خاصی در این خصوص داشته باشند به مرحله اجرا در خواهد آمد.


بالاگریوه: باعنایت به اینکه تعاونی متعلق به همه اعضا ( با لحاظ میزان سرمایه گذاری و سهام هرعضو) می باشد و  بدهی های غیرمتعارف (بیش از 40 میلیون ریالی و با اقساط بسیارکم ) حدود 10 نفر از اعضای تعاونی مورد انتقاد دیگر اعضا می باشد ، پاسخ شما به این شبهه بخشی از دغدغه منتقدان را برطرف خواهدکرد .


مدیرعامل تعاونی : درپایان هرماه براساس مانده بدهی،تقسیط مجددصورت می گیرد.یعنی عضوی که 40 میلیون بدهی داردحداقل 4میلیون ریال قسط پرداخت می کندنه کمتر.که این عرف همه تعاونی های مصرف است. و دوستان منتقد می توانند مورد را ازتعاونی شهرهائی چون: بروجرد، دورود، کوهدشت ،الشتر ،معمولان و رومشگان سوال کنند.


بالاگریوه: باتوجه به اینکه سرمایه تعاونی متعلق به همه اعضا است آیا فروش 400 میلیون ریال کالابه حدود 10نفر ازاعضای تعاونی  باآئین نامه معاملات ، اساسنامه تعاونی ومیزان سرمایه گذاری این افراد درتعاونی همخوانی دارد و همه اعضا می توانند از چنین امتیازی برخوردارباشند؟

مدیرعامل تعاونی : در اساسنامه شرکت نه تنها منعی برای خریداعضا وجود ندارد بلکه در اکثر شرکت ها پنجاه درصد از سود سالانه را جهت تشویق به خرید بیشتر به نسبت خرید بین مشتریان عضو تقسیم می کنند.و پنجاه درصدبقیه به سرمایه اعضا اضافه می شود.درحالی که دراین شرکت جز افزایش تعداداقساط به چنین مشتریان ممتازی سود خاصی تعلق نمی گیرد. شرکت آمادگی دارد به هر عضوی که خرید های خود را به صورت مستمر انجام دهد این تسهیلات را اعطا کند. حتی برخی شرکت ها برای تشویق این دسته اعضا هدایایی ارزنده هم اختصاص می دهند.


بالاگریوه : سوال دیگر اینکه از نگاه اعضای تعاونی  قراردادن 400 میلیون  ریال ازسرمایه تعاونی دراختیار حدود 10 نفر از اعضاء به نوعی اجحاف درحق بقیه حساب می شود اما حضرتعالی واگذاری این مبلغ را که شائبه پرداخت نوعی وام  بدون بهره ازسرمایه همه اعضا به چند را تداعی می کندچگونه ارزیابی می کنید و چرا برخلاف منتقدان تعاونی از این افراد بعنوان « مشتریان ممتاز»  یاد می کنید؟ آیا همه اعضا می توانند از این امتیاز برخوردار باشند؟ یعنی سرمایه تعاونی برای فروش قسطی 50 میلیون ریال کالا به هرعضو کفایت می کند ؟

پوررشنو مدیرعامل : ضمن احترام به نظرمنتقدین معتقدم این دوستان به چند دلیل شایسته این تکریم هستند اول اینکه مشتریان خوب و دائمی هستند دوم اینکه  شان و منزلت فرهنگی را بالاتر از این میدانم تا نیاز خود را به غیر عرضه کند و بهتر ان است که نیازش در بین همکارانش تامین شود و سوم اینکه با توجه به نوع معاملات شرکت و گردش ماهیانه نقدینگی در آن بجای گردش روزانه سود معامله با این دوستان را بیشتر از ضررشان ارزیابی می کنم. در هرحال می توان با یک برنامه ریزی مبلغ بدهی این همکاران را به یک حد قابل قبول تر کاهش داد که این امر هم در دستور کار هیئت مدیره قرار گرفته است.

 

بالاگریوه : آیا همه اعضای تعاونی می توانند از چنین امتیازی برخوردارشوند ، یعنی سرمایه شرکت برای فروش اقساطی 50 میلیون ریال کالا به هرکدام از اعضا کفایت می کند ؟

 

پوررشنو مدیرعامل : همه اعضا محترم اگربخواهندخریدخود رادر این شرکت متمرکز کنند می توانند ازاین مزایابرخوردار شوند.قطعا فروش بیشترافزایش سرمایه بیشتر شرکت رادر پی خواهد داشت. و شرکت باتوجه به ضوابط خود ازاین مشتریان استقبال می کند.

25-04-1395, 07:12
بازگشت