صفحه نخست | پاسخ سرد استاندارلرستان به دو مطالبه اصلی نماینده پلدختر

پاسخ سرد استاندارلرستان به دو مطالبه اصلی نماینده پلدختر


استاندار لرستان درجلسه شورای برنامه ریزی استان که صبح امروز درسالن اجتماعات فرمانداری پلدختر تشکیل شد احداث کارخانه سیمان را غیرقابل توجیه و تکمیل پروژه پالاشگاه پلدختر را منوط به تأمین خوراک آن عنوان کرد.

به گزارش بالاگریوه دراین جلسه که محمد رضاملکشاهی راد وصیدمحمدبیرانوندنمایندگان خرم آباد ،گودرزی نماینده بروجردو رستمیان نماینده سلسله و دلفان نیزحضورداشتند، نماینده پلدختردرمجلس شورای اسلامی درحالی ازپالایشگاه و کارخانه سیمان به عنوان دو مطالبه مهم پلدختر یادکرد که استاندار دراین زمینه گفت : درخصوص پالایشگاه مهندس زنگنه وزیرنیرو آمادگی داردبه شرط ورودبخش خصوصی خوراک پالایشگاه راتامین کند وبرای پالایشگاه نباید دنبال فاینانس برویم .

هوشنگ بازوند همچنین تکمیل کارخانه سیمان را غیرقابل توجیه دانست و گفت : بانک عامل به دلیل غیر قابل توجیه بودن و وجود کارخانجات متعدد درکشور وعدم وجودبازار فروش با ایجاد کارخانه سیمان پلدخترمخالف است و با توجه به اینکه کشورعراق عمده بازار مصرف سیمان ایران بوده و این کشور اکنون کارخانجات متعددی ایجاد کرده این کارخانه توجیه ندارد و به دنبال طرح لوله های بدون درز به عنوان صنعتی جایگزین هستیم.

درجلسه شورای برنامه ریزی استان دکترکورش ساکی رئیس دانشگاه عوم پزشکی لرستان درپاسخ به اظهارات نماینده پلدختر درخصوص  نبود تجهیزات و پزشک متخصص دربیمارستان پلدختر واینکه این بیمارستان درحد یک درمانگاه می باشد گفت: بیمارستان هم اکنون 12پزشک متخصص دارد و دارای امکانات خوبی است و  سی تی اسکن خریداری شده ، به محض جانمایی مناسب نصب می شود.

استاندار لرستان درارتباط با انتقاد نماینده پلدختر درخصوص روندکند عملیات اجرائی چهارخطه خرم آباد -پلدخترگفت: چهارخطه شتاب خوبی دارد و در 5 قطعه به طول 27 کیلو متر این پروژه ملی درحال اجراست .

دراین جلسه درحالی نماینده پلدخترازروندکند پیشرفت فیزیکی احداث استخرشنا انتقادکرد، که استاندار اما پیشرفت فیزیکی این پروژه را 80 درصد وعزیزپورمدیرکل ورزش و جوانان استان که درجلسه حضورداشت، رقم پیشرفت فیزیکی پروژه را 85 درصدعنوان کردند .
هوشنگ بازونددرزمینه تکمیل استخر شنا افزود: 500 میلیون تومان با تخصیص 100درصدی برای تکمیل استخر اختصاص می دهیم و مابقی آن را نیز به صورت دیون در سال 96پرداخت خواهیم کرد.

دراین جلسه همچنین درحالی که سیدحمید کاظمی ایجادبندرخشک درشهرستان را برای جهش صنعتی ضروری عنوان کرد ، استاندار اما گفت: دسترسی به حمل و نقل ریلی و فرودگاه دو شاخصه ایجاد بندرخشک است که پلدختر از آن بی بهره است و دولت تمایلی برای ایجاد بندرخشک در پلدختر ندارد .


هوشنگ بازوند با بیان اینکه ایجاد بندر خشک حداقل 200میلیارد تومان سرمایه می خواهد.افزود:  ما در مرکز استان بعد از سه سال دوندگی مجوز بندرخشک را گرفتیم اما سرمایه گذار پای کار نمی آید.

استاندار لرستان دراین جلسه با بیان اینکه مطالعات سد چولهول درفاز یک قبلا انجام گرفته اما به دلیل مخالفت وزارت نیرو متوقف شده است خاطر نشان کرد: ما با احداث سد چولهول موافقیم اما وزارت نیرو به دلیل قرارگرفتن آن درحوزه آبریز کرخه مطالعات درفازهای بعدی را متوقف کرده وبه عنوان یکی از مصوبات این جلسه بحث سد چولهول را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

 گفتنی است برخلاف رویه گذشته هیچکدام ازائمه جمعه پلدخترومعمولان دراین جلسه حضور نداشتند.

19-04-1395, 21:00
بازگشت