صفحه نخست | رمز و راز ناشناخته ماندن سرداران شهیدوایثارگران پلدخترچیست ؟

رمز و راز ناشناخته ماندن سرداران شهیدوایثارگران پلدخترچیست ؟

بالاگریوه _ نمی دانم تا چه اندازه وصیتنامه سیاسی – الهی حضرت امام (ره) را مطالعه کرده اید.آن پیر سفر کرده از چنان بینش عمیق و آینده نگری بالائی برخوردار بودکه اغلب پیش بینی ها و هشدارهایی که فرموده بود به تحقق رسید و به عینه همه شاهد رخدادن آنها بودیم ، از جمله فرمایشات مکتوب ایشان ،این فراز از وصیتنامه آن عزیزاست که می فرماید :

 

« نگذارید پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شوند » واقعاً این جمله را باید با آب طلا نوشت و در شهر ما به عینه ملموس میباشد.


هنگام سفر به شهرهای دیگر،  ورودی هر شهر یک تابلوی نسبتاً بزرگ توجه مسافر رابه خود جلب می کند.به تابلو نزدیکتر میشوی عبارت : به فلان شهر زادگاه سردار شهید...خوش‌آمدید. با مشاهده این تابلوها احساس میکنی تک‌تک مردم این شهر به خاطر وجود نازنین شهیدان به شهرشان افتخار می‌کنند و بایستی هم این‌گونه باشد.

 

به لرستان و علی الخصوص شهرستان پلدختر و سرداران گمنام این دیار که فکر میکنی. نمی‌دانم چه رازی در میان است که گویا مردم خطه ما حافظه تاریخی و پویایی ندارند.چرا در میان این‌ همه کتاب خاطرات و زندگی نامه سرداران دفاع مقدس، درباره سیره وزندگی شهدای پلدختر اثر قابل‌ ملاحظه‌ای مشاهده نمی‌گردد.چرا شهدای غیور شهرمان را به‌ خوبی به نسل‌های بعدی معرفی نکرده‌ایم ؟ چه کسی مقصر است ؟ دولت یا اهل قلم یا ...

 

 

چرا این‌ همه آزاده پلدختری خاطراتشان مکتوب نگردد؟ چرا رزمندگانی که از روزهای نخست دفاع مقدس تا آخرین روزهای این دوران درخط مقدم جبهه حضور داشته و فرمانده گردان هم بوده‌اند فاقد یک اثر منسجم دراین زمینه باشند.چرا اطلاعات ما از سردارانی مانند شهیدشکارچی، شهیدحسن نعمتی، شهیدعیدی نژاد، شهیدکوشکی ،شهیداستویی و ده‌ها شهید قهرمان دیگر فقط محدود به اطلاعات شفاهی خانواده آن‌ها و دوستان و هم‌رزمانشان باشد؟


چرا ازایثار وجانفشانی رزمندگان لردرهشت سال دفاع مقدس درفیلمها ومستندات خبری نیست؟برای کدام یک از شهری های لرنشین یادمانی زیبا ودرشان شهدای آنان ساخته شده است؟کدام شهید لر تبار همچون خرازی ها ،متوسلیان ها ،باکری ها٬همت ها ٬ بقایی ها و ...درسطح کشور به عنوان اسطوره معرفی شده است ؟ کدام خیابان ، پل ،میدان و ....درشهرهای لرنشین به اسم مبارک شهدای لر مزین شده است؟


تاحالاازخودمان پرسیده‌ایم که باوجوداین همه رشادت های مثال زدنی هم استانی های ما در جبهه ،چرا تصویر یا مستندی روشن و واضح از آن‌ها به‌جای نمانده است؟


آری همه ما موظف هستیم که درحد توان خود خاطرات وزندگی نامه این عزیزان و رزمندگان دلاوری که درقید حیات هستند درقالبی زیبا و جوان‌پسندتهیه نماییم.نه‌تنها به جوانان این شهر بلکه به سایر شهرهای کشورمان عرضه نماییم تا ضمن ارتقای جایگاه فرهنگی و معنوی شهرمان گوشه‌ای از دین خود را به این عزیزان ادا کرده باشیم.         " مجتبی پسند "

7-02-1395, 08:19
بازگشت