صفحه نخست | به اعتراضات قانونی انتخابات پلدختر رسیدگی شود

به اعتراضات قانونی انتخابات پلدختر رسیدگی شود

امام جمعه پلدختربا اشاره به 14 اسفندآغاز هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تشکیل نهادکمیته امداد به فرمان حضرت امام گفت: افرادی که دراین نهاد خدمت می کنند کاربرای محرومان ومستضعفان را افتخار خود می دانند.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری بررسی وضعیت وشناخت محرومین آبرومند ولی کم بضاعت و مستضعف را از وظایف کمیته امداد عنوان کرد و افزود: این نهاد بایستی تلاش کند افراد تحت پوشش را باحمایت مالی واختصاص وامهای قرض الحسنه خودکفا نموده وآنان را به مرور از وابسته بودن به نهادهای حمایتی بی نیاز نماید.


خطیب جمعه پلدختر با اشاره به ۱۵ اسفند روز منابع طبیعی تصریح کرد: دردین مبین اسلام درختکاری یکی از سنت های حسنه است و توصیه های زیادی در مبانی دینی ما به کاشت درخت وپرهیز از قطع کردن درختان شده است.


سوری درادامه با قدردانی ازحضور سبزوحماسی مردم لرستان درانتخابات مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری وانتخاب هوشمندانه وخداپسندانه آنان درگزینش دو نفرازمفاخرو نخبگان استان لرستان به عنوان نمایندگن خود درمجلس خبرگان رهبری گفت: یقیناً آیات عظام نیازی و مبلغی از مفاخر و برجستگان و نخبگان دینی و علمی استان هستند که امیدواریم با تبعیت از مقام عظمای ولایت درکنار رهبر معظم انقلاب یاوران مفید و موثری برای رهبری و ولایت باشند.


امام جمعه پلدخترضمن قدردانی ازمردم بخاطرحضورومشارکت خوبشان درانتخابات مجلس وهمچنین قدردانی از کاندیداها که خودرا درمعرض رأی و نظرمردم قرارداده و باعث شور ونشاط انتخاباتی گردیدند تصریح کرد: البته برخی از کاندیدا ها به نتیجه انتخابات اعتراض هائی دارند که بایستی از مجاری قانونی رسیدگی و دنبال شود.


حجت الاسلام والمسلمین سوری با تأکیدبررعایت مرُقانون درارتباط بااعتراض به نتیجه انتخابات گفت: ازکاندیداها انتظارمی رود باتوجه به اینکه دررأس نظام مقدس جمهوری اسلامی ولی فقیه قراردارد و تبعیت ازقانون هم به معنای تبعیت ازولایت میباشد،همانطوری که درهنگام ثبت نام همگی برپایبندی به قانون تأکیدمی کردندپس ازانتخابات نیزخودو طرفدارانشان ازانجام هرگونه اقدام و تجمع غیرقانونی پرهیز نموده و بدانند که امنیت و آرامش مردم مسأله ای فراتر از انتخابات است.


سوری خاطرنشان کرد: قانون اساسی و قوانین موضوعه جمهوری اسلامی از مترقی ترین قوانین دنیا هستند ودرچنین قانونی حق اعتراض و دفاع هرکس ازحق قانونی وی محفوظ است به شرطی که  اعلام و بیان اعتراض از طریق مجاری قانونی صورت بگیرد.


امام جمعه پلدختر سپس با بیان اینکه هیچگونه بن بستی درقانون وجود نداردتأکید کرد: افرادی که به نتیجه انتخابات اعتراض و حرف هائی دارند بایستی مستندات قانونی خودرا به مراجع مسئول ارائه نمایند و انتظار ازمسئولان مربوطه هم آن است که اگر افرادی به دلایلی نتوانسته اند رأی بدهند یا تعرفه های اسکن شده ای وجود دارد بررسی کنند وجواب معترضین را بدهند.


حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درپایان از مسئولان امنیتی و انتظامی خواست تا با افرادی که نیمه شب ها درشهرجولان داده و مزاحمت هائی برای مردم ایجاد می کنند برخورد شود.

14-12-1394, 16:53
بازگشت