صفحه نخست | از نقدسازنده رسانه ها استقبال می کنیم/کنار زدن پرده تملق و چاپلوسی هنر رسانه است

از نقدسازنده رسانه ها استقبال می کنیم/کنار زدن پرده تملق و چاپلوسی هنر رسانه است

فرماندارپلدختردرجلسه شورای فرهنگ عمومی  شهرستان با اذعان به قبول انتقاد های برخی اصحاب رسانه شهرستان درخصوص نقدناپذیری بعضی مسئولان شهرستان گفت: ما انتقاد های اصحاب رسانه شهرستان را می پذیریم اما اینکه رسانه ای به دروغ تیتربزند که تشکیل جلسه وزیر و مسئولان شهرستان پشت درب های بسته مشکلی از شهرستان را حل نمی کند.


به گزارش بالاگریوه نورالدین درمنان درجلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان درسالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که با موضوع بررسی نقش اصحاب رسانه درامنیت و آرامش تشکیل شده بود با بیان مطلب فوق گفت: یکی از وزرای پرتلاش ،کارآمد ، موثر  وسخت کوش دولت به شهرستان سفرکردوباضمن بازدید از مراکز درمانی و دیدار وگفتگو با بسیاری از بیماران بستری دربخش های مختلف بیمارستان حضرت امام (ره) پلدختر به بررسی توانمندی ها ، نیازها و خلاء های بخش بهداشت و درمان شهرستان پرداخت و قول های مساعدی برای ارتقائ و بهبود وضعیت بهداشت و درمان شهرستان داد اما متأسفانه یکی ازرسانه های شهرستان این بازدید و بررسی را تشکیل جلسه وزیر و مسئولان پشت درب های بسته قلمدادکرد.


درمنان با بیان اینکه انعکاس چنین اخبار کذبی جز ایجاد شک و شبهه درجامعه نسبت به خدمات نظام و عدم تمایل سرمایه گذاران برای حضور و سرمایه گذاری درپلدختر چه خروجی می تواند داشته باشد؟ و باید از خود بپرسیم انتشار و انعکاس چنین مطالبی چه مشکلی از شهرستان را مرتفع می کند؟

 

 

فرماندارپلدختر دربخش دیگری از اظهارات خود ضمن پذیرش انتقاد مدیرمسئوول « بالاگریوه» درارتباط با نقدناپذیری برخی مسئولان شهرستان گفت: اگر از رسانه ها انتظارداریم که درایجاد آرامش و اطلاع رسانی شفاف و صادقانه ایفای نقش کنند بایستی نقد های آنها را هم بپذیریم و می پذیریم.

 

درمنان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از فضای آرام و امنیت کنونی حاکم برشهرستان مرهون نقش مطلوب رسانه های شهرستان است خاطرنشان کرد: رسانه ها بایدتلاش کنندپرده تملق و چاپلوسی کنار زده شود و چنانچه رسانه ای به جای پیگیری مطالبات عمومی و اجتماعی به دنبال تعصبات قومی ، قبیله ای و طایفه ای برود انتظار اثرگذاری چنین رسانه ای درجامعه نابجاست.


فرماندارپلدختر همچنین با اشاره به دیدار اخیر مسئولان و دست اندرکاران  انتخابات با مقام معظم رهبری گفت: مسئولان و رسانه ها بایستی درایام انتخابات به گونه ای عمل کنند که اولاً آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است یعنی حضور حداکثری و نشاط و شادابی انتخابات محقق شود ودیگر اینکه دشمنان نتوانند از عملکرد وموضع گیری های آنان سوء استفاده و بهره برداری کنند.


وی گفت : خیلی ها درتلاش هستند که بدانند فرمانداردرانتخابات به کدام کاندیدا نظر دارد و از چه کسی حمایت می کند، اما باتوجه به اینکه فرماندار و دست اندرکاران اجرائی انتخابات باید نقش داور را ایفا کنند و امانتدار رأی مردم باشند، بایستی  عملکردی بی طرفانه داشته باشند.

 

درمنان با اشاره به شیوه تبلیغی برخی کاندیداهای انتخابات شهرستان گفت: درحالی که کمک به همنوع بایستی برای رضای خداوند باشد اما بعضی ها ازنیازمندی نیازمندان سوء استفاده کرده و با کمک به آنان درایام انتخابات، حق ِانتخابِ صحیح و اصلح را ازگیرنده کمک سلب می کنند،که این امر کرامت انسان را زیرسوال می برد.

  نقد سازنده رسالت خبرنگاراست

دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز دراین جلسه پس ازبیان محورهای جلسه بابیان اینکه نقدسازنده اصلی ترین رسالت اصحاب رسانه است گفت:حفظ امانت داری درانتقال مطالب،انعکاس واقعیتها درجهت اصلاح و پرهیز ازانتقادهای مخرب وحاشیه ساز یقینا ازوظایف حرفه ای اصحاب رسانه می باشد.


فریدون کریمی فردبابیان اینکه نگاه جامعه به قلم و تحلیل های آگاهانه خبرنگاران است افزود:تشویق به آرامش و نشاط اجتماعی،تلاش درجهت ایجاد وحدت و همدلی و اجتناب ازچنددستگی شهروندان در راستای منافع حزبی ،نزدیک کردن هر چه بیشتر مسوولان وشهروندان ازجمله رسالت های اصحاب رسانه است و خبرنگاران حلقه پیوند سازمان‌ها با یکدیگر و مردم  هستند.

 رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پلدختردر پایان ،بر رعایت اخلاق رسانه ای توسط خبرنگاران واصحاب رسانه و عدم ورود اصحاب رسانه به حریم خصوصی افراد، ارائه آگهی ها و عملکرد ادارات شهرستان صرفاً به نشریات و سایت های دارای مجوزشهرستان بعنوان بخشی ازمصوبات پنجاه و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکیدکرد.

 دراین جلسه همچنین باتوجه به انتقادبرخی مسئولان وخبرنگاران درخصوص عدم انسجام و یکپارچگی درانعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان به صداوسیمای مرکز لرستان مقرر و مصوب شداخبار ورویدادهای شهرستان فقط از طریق آقای یوسف کامرانی بعنوان نماینده رسمی صدا وسیمای لرستان درشهرستان انعکاس داده شود.

7-11-1394, 18:26
بازگشت