صفحه نخست | اطاعت از ولی فقیه خصوصیت بارز و وجه مشترک همه ی شهدا بوده است

اطاعت از ولی فقیه خصوصیت بارز و وجه مشترک همه ی شهدا بوده است

بالاگریوه - حجت‌الاسلام محمد سوری در کنگره گرامیداشت شهدای دانشجوی شهرستان پلدختر که صبح امروز درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر برگزارگردید گفت : امر ولی فقیه امر امام است و اطاعت از آن خصوصیت بارز همه شهدا بود، زیرا ولایت یک چیز عام است و به جریان خاصی مربوط نیست.
سوری افزود: ولی فقیه واسطه فیض است و باید قدر بدانیم، انسان باید در زمان امروز و جنگ نرم تحلیل داشته باشد و دشمن‌ خود را به خوبی بشناسد.
وی ادامه داد: اهل بصیرت دشمن را در هر لباسی می‌شناسد، ما هم باید مانند شهدا بصیرت داشته باشیم و دشمن را بشناسیم، شهدا بهترین الگویی هستند که می‌توانیم داشته باشیم.

 

بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ، فرهنگ بسیجی است

فرماندار پلدختر نیز دراین مراسم با بیان اینکه هر جا نام شهید و بسیج باشد، رمز موفقیت و وحدت است، گفت: امروز دغدغه رهبر معظم انقلاب تهاجم فرهنگی است، وبرگزاری اینگونه مراسم‌ها برای ترویج فرهنگ ایثاروشهادت و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان لازم و ضروری است.

 


نورالدین درمنان تصریح کرد : شهدای عزیز ما با شهادت خود حق زیستن را به ما ارزانی داشتند دادنداما آیا ما حق خون‌هایی که ریخته شده را ادا کرده‌ایم، آیا اهداف شهدا را دنبال کرده‌ایم ؟

فرماندارپلدختر باطرح این سوال که شهدا ازنخبگان ودانشجویان چه چیزی می‌خواستندخاطرنشان کرد: باید به خودبیائیم و باورداشته باشیم که بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان ، فرهنگ بسیجی است.

درمنان با بیان اینکه بایستی قدر یادگاران جنگ تحمیلی را بدانیم.افزود: ازآنجا که دانشجویان بسیجی کمترین توقع را دارند، لازم است در خدمات‌دهی به آنها کوتاهی نکنیم.

ازبرگزاری مراسم هائی که درشأن شهدانیست پرهیزکنید


دراین مراسم سید ناصر حسینی پور از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب « پائی که جاماند » با بیان اینکه خون شهدا و استخوان های آنها قدرت نرم هستند افزود:امروز برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام باید راه وروش شهدا را پیاده وعملیاتی کنیم .
وی افزود :امروز استخوان های شهدایی که از فکه ،چذابه وشلمچه پیدا می شود و در شهرهای ما دفن می شوند بعنوان قدرت نرم و از عوامل بازدارندگی در عرصه دیبلماسی بحساب می آیند و اثروقدرت این کارفرهنگی وارزشی از تنگه هرمز که ازمولفه های قدرت جمهوری اسلامی محسوب می شود ،کمتر نیست.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با انتقاد از چگونگی برگزاری این مراسم واینکه ازاجرای برنامه هائی که فقط جنبه گزارش گیری و آماری داردبپرهیزید ، گفت : تعداد صندلی ها ی خالی دراین مراسم از شرکت کنندگان و مهمانان زیادتر است.
وی با بیان اینکه چه کسانی پس از جنگ مسئولیت برنامه های دفاع مقدس را بر عهده گرفته اند که این چنین عمل می کنند.تصریح کرد: ازبرگزاری مراسمی که شان شهدا در آن رعایت نمی شود به نام شهدا خودداری کنید.

15-09-1394, 15:08
بازگشت