صفحه نخست | ملت بزرگ ایران هیچگاه عزت و استقلال خود را به نان و شکم نفروخته‌­اند

ملت بزرگ ایران هیچگاه عزت و استقلال خود را به نان و شکم نفروخته‌­اند

به گزارش بالاگریوه به نقل از فارس ،جمعی از اساتید درس خارج، سطوح عالی و سطح حوزه علمیه قم طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره برجام خواستار اتخاذ موضع سدید در قبال متن توافق فعلی شدند.
متن این نامه به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
با عرض سلام و تحیّات
با تقدیر و تشکر نسبت به بررسی مسئله­ برجام در کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی لازم است نکاتی در این باره تذکر داده شود:
1- امروز روزی است که شهدای غرق به خون انقلاب در جمع عرشیان، نظاره­‌گر ثمره­ خون­ پاک خود هستند. امروز روزی است که امام بزرگوار ما در جمع شهدای جنگ تحمیلی، شاهد تصمیم تاریخیِ ملّت ایران هستند؛ و امروز روزی است که نگاه مستضعفین و ستمدیدگان جهان به قدم­‌های استوار ملّت ایران در مسیر جهاد و شهادت است.
امروز روز خروش بر مستکبرین است. امروز روز بستن هر منفذی است که مستکبرین جهان و در رأس آنها دولت آدم­‌کش آمریکا از طریق آن قصد نفوذ به کشور قدرتمند ایران را دارند.
پس ای وکلای ملّت به یاد داشته باشید که امروز شما مظهر اراده ملّی در یک مسئله­ ملّی هستید.
2- در این شرایط که جهان استکبار و در رأس آن آمریکای تروریست، در صدد ایجاد اختلاف میان مردم و مسئولان است، دولت و ملّت کنار هم، گرد نور پر فروغ ولایت سرود وحدت سر داده‌­اند و در مسئله­ برجام رأی شما را رأی خود می­‌دانند.
عدم تشخیص خواست مردم که همان شعار "هیهات من الذّله­­" حسین(ع) است چه بسا ناخواسته منجر به خیانت در این امانت ملّی شود هر چند در عمل خود را به طور کامل تابع آن بدانیم. رهبریِ عزیز، همه­ ارشادات و هدایت­‌های دلسوزانه­ خود را نسبت به این مسئله مبذول داشته­‌اند و شمایید که باید با تصمیم تاریخیِ خود راه نفوذ دشمن زبون را ببندید.
3- انتظار آن است که نمایندگان محترم، برجام را حکیمانه و به دور از مناسبات انتخاباتی و مصلحت‌­اندیشی­‌های سطحی بررسی کنند. شعار یا همه یا هیچ در مسئله­­ برجام، شعار گمراه­‌کننده­‌ای است که بسا سال­‌های متمادی زیان­‌های خود را بر مردم نجیب ایران تحمیل سازد.
از این رو خواهانیم نمایندگان محترم در برخورد با دشمنی که جنایت‌هایش را همه با گوشت و پوست لمس کرده­‌ایم و هم‌اکنون نسبت به این مسئله خوشحالی زایدالوصفی را ابراز می­‌دارد کم­ترین خوش­بینی به خود راه نداده و هرکجا راه نفوذِ دشمن و یا حتی احتمال آن بود در مقابل آن حکیمانه چاره اندیشی کنند.
به راستی مردم شریف ایران کی و کجا عزت و استقلال خود را به نان و شکم فروخته‌­اند تا بعضی به جای اینکه از خدا بترسند از خیالات خود می­‌ترسند و یا می­‌ترسانند.
مگر معمار انقلاب، معیار روشنی را به دست ما نداده است که هر گاه آمریکا از ما تعریف کند باید دید قضیه چیست. امروز چه شده است که آمریکای حیله­‌گر که هرگز پایبند به تعهدات بین‌المللی خود نبوده است از برجام دفاع می­‌کند؟ آیا تعهدات نقد ما نسبت به تعهدات نسیه­ آنها برابری می­‌کند؟ آیا به راستی ساختار تمام تحریم­‌ها شکسته و همگی لغو خواهد شد؟ آیا خطوط قرمز رهبری که همان خطوط قرمز ملّت ایران است کاملاً رعایت شده است؟
4- در این شرایط حساس که رهبر معظم انقلاب نسبت به نفوذ استکبار، بارها و بارها هشدار داده‌­اند درخواست صریح ما این است که نمایندگان محترم، با ارائه­ گزارشی مکتوب و روشن، علاوه بر پاسخ به سؤال­‌های فوق، راه­‌های نفوذ دشمن را در مسئله­ برجام و مسائل پس از آن به مردم معرفی و تکلیف دولت و مردم را نسبت به این مهم معیّن کنند.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته / جمعی از اساتید انقلابی حوزه­ عملیه­ قم

6-07-1394, 15:39
بازگشت