صفحه نخست | حاکمان ممالک اسلامی درنحوه مدیریت حج ابراهیمی احساس مسئولیت کنند

حاکمان ممالک اسلامی درنحوه مدیریت حج ابراهیمی احساس مسئولیت کنند

بالاگریوه – نماز جمعه این هفته پلدختر به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درمسجد جامع  و خیابان قدس شمالی برگزارشد.
امام جمعه پلدختر درخطبه دوم نماز با اشاره به سیاست های اسلام ستیزی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا گفـت : سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند به جهانیان وانمود کنند که اسلام توانائی اداره جامعه را ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین سوری ضمن بیان این نکته که انگلیس خبیث و رژیم پلید و اشغالگر صهیونیستی نقشه های درازمدت و بسیار شومی را برای ایجاد تفرقه درجهان اسلام طراحی کرده اند تصریح کرد: حاکمان آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی  برای آنکه اذهان مسلمانان را از قدس شریف وقتل عام مردم مظلوم فلسطین و غزه منحرف کرده و ازاین طریق امنیت اسرائیل را تأمین کنند تمامی توان خودرا برای ایجاد اختلاف و جنگ بین مسلمانان شیعه و سنی به کارگرفته اند.

سوری با تبریک هفته دفاع مقدس وگرامیداشت یاد وخاطره رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس گفت : ما همواره باید قدر دلاورمردی های آن دوران را بدانیم و متوجه باشیم که امنیت و آسایش امروز کشور مان مرهون فداکاری و ازجان گذشتگی آن عزیزان است.

 

 غدیرصرفاً مختص سادات نبوده و مربوط به هرشیعه ارادتمند به اهلبیت است

 

وی با اشاره به واقعه مهم غدیر درتاریخ اسلام گفت: استعمار انگلیس با تبلیغات ضد دینی چنین وانمود می کنند که غدیر مختص سادات است درحالی که غدیر مربوط به کلیه شیعیان است و هرکس به علی (ع) و خاندان اهلبیت عصمت و طهارت ارادت و دلبستگی دارد بایستی نسبت به مسأله غدیر و عید غدیر و همچنین جانشینی آن امام همام به جای رسول گرامی اسلام (ص) حساسیت داشته و جشن بگیرد.زیرا به تصریح قرآن کریم و سخن رسول گرامی اسلام اگر جریان غدیر اتفاق نمی افتاد رسالت پیامبر ناقص می ماند.
خطیب جمعه پلدختر افزود: مسلمانان جهان بایستی با درک درست از حقایق و مسائل روز دنیای اسلام با اتحاد وانسجام درمقابل توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان ایستادگی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سوری کشتار حجاج بیت الله الحرام درمراسم رمی جمرات را نشانه سوء مدیریت حاکمان سعودی دانست و تصریح کرد: حاکمان ممالک اسلامی ،جهان اسلام وسازمان کنفرانس اسلامی بایستی برای جلوگیری از تکرارحوادث خونین  درمراسم حج ابراهیمی خودرا درمدیریت و پرده داری خانه خدا مسئول و دخیل بدانندو دراسرع وقت با تشکیل نشست های اضطراری درخصوص تولیت کعبه و پرده داری این قبله گاه مسلمانان تجدید نظر کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سوری با تبریک  آغاز سالتحصیلی و بازگشائی مدارس و دانشگاهها گفت: دانش آموزان، دانشجویان و دانش پژوهان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که کسب علم به تنهائی انسان را به جائی نمی رساند بلکه بایستی علم با تعهد و معرفت دینی و احساس مسئولیت دربرابر جامعه همراه باشد تا موجب رشد و تعالی انسان و جامعه گردد.
امام جعه پلدختر درپایان خطبه های نماز از مهندس نورالدین درمنان فرماندارجدید شهرستان بخاطر دعوت ازمدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان برای بررسی نارسائی های سیستم فاضلاب شهری وحفاری و کنده کاری های سطح شهر پلدختر قدردانی کرد.

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته پلدختر سرهنگ محمدشریف نوریان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدختر بود که بمناسبت هفته دفاع مقدس به تحلیل دلایل تهاجم عراق علیه ایران اسلامی درسال 1359 و دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت.

نمازگزاران پلدختر پس ازبرگزاری نماز جمعه این هفته درمحکومیت کشتار حجاج بیت الله الحرام و سوء مدیریت حاکمان سعودی درتأمین امنیت حجاج خانه خدا راهپیمائی کردند.

3-07-1394, 14:56
بازگشت