صفحه نخست | فرهنگ بومی بالاگریوه ریشه دراعتقادات مذهبی دارد

فرهنگ بومی بالاگریوه ریشه دراعتقادات مذهبی دارد

به گزارش بالاگریوه با همت مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر صبح امروز همایش شعربومی پلدختر درمحل سالن کنفرانس این اداره برگزارشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر هدف از برگزاری این مراسم را معرفی و تقویت شعر بومی منطقه بالاگریوه و ایجادانگیزه درشاعران جوان شهرستان عنوان کرد.
فریدون کریمی فرد ادبیات را میراث فرهنگی هر ملت عنوان و تصریح کرد: این میراث ازنسل به نسل وسینه به سینه منتقل و دستخوش تغییر و تحول گردیده و در نهایت کامل میشود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختربا برشمردن شاخصه های ادبیات بومی منطقه جغرافیائی بالاگریوه خاطرنشان کرد: ادبیات بومی و محلی بالاگریوه سرشار از اخلاق ، گذشت و جوانمردی است.
کریمی فرد ابا بیان اینکه تمام ادبیات ایران زمین دارای روحی مشترک میباشند و ما باید بین ادبیات بومی و امروزی تعامل برقرار کنیم یادآورشد: اگربین ادبیات بومی و امروزی تضاد ایجاد شود فرهنگ بومی آسیب می بیند.

 مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر افزود: در میان عناصر مختلف ادبیات بومی ، باورها و اعتقادات نشات گرفته از دین مبین اسلام و اخلاقیات و جوانمردی است .
وی با اشاره به اینکه ادبیات بومی به مسائل مهم جامعه می پردازد وادبیات بالاگریوه نماد یک فرهنگ اصیل و بالاگریوه خود یک فرهنگ است تصریح کرد: فرهنگ بومی و محلی بالاگریوه فرهنگی اصیل است که ریشه در اعتقادات مذهبی دارد.
کریمی فرد با بیان اینکه شاعران باید سفیران فرهنگ وادبیات به جامعه فردا باشند افزود: شما شاعران بایدضمن تقویت وحفاظت ازادبیات بومی ومحلی برای کمک به غنای فرهنگی جامعه ،ادبیات بومی سالم را به نسل های آینده منتقل کنید.

9-06-1394, 16:49
بازگشت