صفحه نخست | در حد شأن و منزلت مردم فرهنگ دوست پلدختر کار فرهنگی نشده است

در حد شأن و منزلت مردم فرهنگ دوست پلدختر کار فرهنگی نشده است

بالاگریوه - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر گفت: درپلدختر علیرغم دارا بودن پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار مطلوب فرهنگی، هنری، ادبی، قرآنی  کارفرهنگی صورت نگرفته است.
به گزارش بالاگریوه فریدون کریمی فرد صبح امروز درجلسه انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان مطلب فوق گفت: مسئولیت یک فرصت است و ازلحاظ دینی این فرصت برای ما ایجاد تکلیف می کند وبایستی به این تکلیف دینی و قانونی عمل بکنیم.
کریمی فرد با بیان اینکه ما معتقدیم که خط مقدم ما درعرصه فرهنگ وهنر انجمن ها وگروههای فرهنگی و هنری هستند تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از انجمن ها ی شهرستان تاکنون غیرفعال وصرفاً درحد یک اسم بوده و کمترین فعالیتی درپرونده آنها دیده نمی شود.
مدیرجدید فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر با اشاره به اینکه هنرمندان دارای روحی لطیف و ظریف هستند افزود: شما را دعوت کرده ایم که بگوئیم اگربرای رشد و شکوفائی وضعیت فرهنگی و هنری شهرستان طرح و برنامه داشته باشید با تمام وجود درخدمت شما هنرمندان خواهیم بود.

کریمی فرد با بیان اینکه کارفرهنگی مدل فرهنگی می خواهد وبهترین مدل فرهنگی فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی است افزود: اگر درزمینه تبیین فرهنگ اسلامی ایرانی خود سستی و اهمال کاری به خرج دهیم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی فرزندان این آب و خاک را شکارخواهندکرد.
وی تصریح کرد:  مقام معظم رهبری سالها پیش وقتی درمورد خطر تهاجم فرهنگی دشمنان هشدارهائی دادند بسیاری این موضوع را جدی نگرفتند اما پس از گذشت چند سال آینده نگری و دوراندیشی مقام معظم رهبری را تحسین کرده و متوجه شدند که تمامی تلاش دشمنان برهجمه به باورهای دینی و فرهنگی ملت مسلمان ما متمرکز شده و به دنبال براندازی نظام از راه تهاجم فرهنگی هستند.

کریمی فرد هنرمندان را مخاطب قرارداده و گفت: شما هرطرح و برنامه ای که برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر شهرستان مفید می دانید با ما درمیان بگذارید و ازما کمک بخواهید.
کریمی فرد با طرح چند سوال رکود کارهای فرهنگی و هنری شهرستان را گوشزد کرد و گفت:

چرا باوجود این همه پتانسیل فرهنگی –هنری درشهرستان چند آموزشگاه آزاد فرهنگی – هنری وجود ندارد ؟

چرا پس از گذشت سالها و با داشتن بهترین هنرمندان ، برای اجرای برخی برنامه ها بایستی بدنبال گروه هنری از خارج ازشهرستان باشیم ؟

چرادراعیاد ومناسبت ها انجمن های هنری ما حضور و نمودملموسی ندارند ؟
چرا درمحفل انس با قرآن که دوسه روز پیش با حضور قاری برجسته مصری درمسجد جامع برگزارشد انجمن قرآن ما کمترین نقشی نداشت ؟

چرا سایت اینترنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکنون غیرفعال بوده و مطلب ، فعالیت و یا اخباری درآن منعکس نگردیده  ؟

کریمی فرد درپایان اظهارامیدواری کرد که با حضور مسئولانه انجمن های هنری و فرهنگی وضعیت را ازآنچه که هست به جایگاهی که درخور شأن و منزلت مردم فرهنگ دوست و ولایتمدار پلدختر است به پیش ببریم.

 دراین جلسه از کتاب « علم نوین و ریشه های اسلامی آن » تألیف آقای مجید محمودی رونمائی و از مولف این اثر ارزشمند تجلیل شد.

15-04-1394, 13:58
بازگشت