صفحه نخست | فریدون کریمی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدخترشد

فریدون کریمی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدخترشد

بالاگریوه: طی حکمی از سوی حجت الاسلام حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان، فریدون کریمی فرد بعنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر منصوب شد.
به گزارش بالاگریوه صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری امام جمعه پلدختر،حجت الاسلام حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، فرماندار وجمعی از مسئولان استان و شهرستان ، جمعی از فرهنگیان، اصحاب رسانه، انجمن های فرهنگی هنری و هنرمندان شهرستان پلدختر طی مراسمی درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر فریدون کریمی فرد بعنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان معرفی شد.

حجت الاسلام حنان درمراسم معارفه و تکریم رئیسان جدید و سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختربا اشاره به سالگرد فاجعه هفت تیرو شهادت شهید دکتر بهشتی و 72 نفرازیاران امام و انقلاب گفت : حضرت امام (ره) بدان دلیل بهشتی را مظلوم عنوان کرد که شخصیت این شهیدوالامقام آماج اتهامات و برچسب های ناروا قرارگرفت وقبل از آنکه اورا ترورشخصی و جسمی کنند شخصیت اورا ترورکردند.
حجت الاسلام حنان سپس به نظرودیدگاه مقام معظم رهبری درمورد شخصیت والای شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری که خود قبل از انفجاردفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی ، درحین سخنرانی درمسجد ابوذرتهران مورد سوء قصد منافقان قرارگرفته وبرروی تخت بیمارستان بود به محض اطلاع ازشهادت شهید بهشتی فرمود: بهشتی از نوادرروزگاربود و ملت ایران هنوز بهشتی را نشناخته اند.

وی سپس به مقوله فرهنگ پرداخت و گفت: ازآنجائی که شعاع فرهنگ بسیاروسیع وگسترده است لذا رسالت فرهنگ و هنر یک رسالت بسیار مهم و حساس است .
حنان درادامه به دیدگاه مقام معظم رهبری درخصوص مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری درتبیین اهمیت مقوله فرهنگ فرموده اند: " فرهنگ برای جامعه به منزله هوا برای تنفس است " وبا توجه به اینکه اگر هوا آلوده شود امراض گوناگون جامعه را آلوده می کند لذا اگر فرهنگ سالم باشد ارزشها خودشان را بیشتر و نمایان ترنشان می دهند وچنانچه فرهنگ تحت تأثیر فرهنگ های بیگانه و انحرافی قرارگرفته وناسالم باشد باعث می شود لایه وحجابی برروی ارزشها قرارگیرد تادرجامعه کم رنگ شده و نمودی نداشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان درپایان سخنان خودگفت: آنچه درحوزه فعالیت های فرهنگی وهنری برای ما مهم و دارای اولویت است " مُرقانون " و " فرمایشات مقام معظم رهبری " است .
گفتنی است درپایان این مراسم اززحمات آقای غلام رضا محمودی سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر تقدیر و آقای فریدون کریمی فرد بعنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

 

فریدون کریمی فرد مسئولیت هائی همچون : مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش به مدت بیش از 11سال ، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان پلدختر به مدت14سال، ارائه دهنده طرح تشکیل هیئت دانش آموزی و موسس این هیئت ، برگزار کننده 11جشنواره هنرهای آوایی،نمایی و هنرهای دستی ،تجسمی و مسابقات فرهنگی و برگزارکننده همایش تحول بنیادین در آموزش و پرورش از نگاه جنبش دانش آموزی با حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در انجمن اسلامی کل کشور را درکارنامه فرهنگی خود دارد.

 

بهترین مدل فرهنگی،فرهنگ غنی اسلام وسیره وسنت پیامبروائمه اطهار است

فریدون کریمی مدیرجدید اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان پلدختر مسئولیت در اسلام را در حکم امانت الهی دانست که برای مدت معینی به فرد سپرده میشود تا بعنوان مجری یا امانت دار در یک جایگاه به جامعه خدمت نماید
وی خدمت در نظام اسلامی راتکیفی و تعهدی،ارزیابی کردوگفت : هرگاه با نگاه تکلیفی به خدمت بنگریم آنرا با مسئولیت و وظیفه همراه خواهیم کردیعنی در هر سه مورد تکلیف،مسئولیت و وظیفه چیزی برعهده شخص نهاده می شود که انجام دادنش واجب ولازم است.
کریمی فرد همچنین مسئولیت در نظام اسلامی را تعهد آور دانست و خاطرنشان کرد ما در مقابل ارزشهای انقلاب و شهدا تعهد داریم تا خدمتگزاری صادق برای دین ، نظام وانقلاب باشیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر با بیان اینکه مقوله فرهنگ یک مبحث گسترده وعظیم است که تمام ابعاد زندگی فردی واجتماعی انسان را تحت تاثیر قرار میدهد افزود: جامعه ی ایرانی جامعه ای ولایی و دینی با باورها واعتقادات محکم به مبانی دینی می باشد و استفاده از این ظرفیت در برنامه ریزی فرهنگی میتواند پشتوانه مستحکم و قابل توجهی برای تحقق پیشرفت برنامه ها باشد.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی فرهنگی به الگوی فرهنگی وابسته است تصریح کرد: بهترین مدل فرهنگی،فرهنگ غنی اسلام وسیره وسنت نبی واهل بیت علیهم السلام می باشد.
فریدون کریمی با اشاره به اهمیت فرهنگ ازمنظر حضرت امام(ره) ومقام معظم رهبری گفت : جضرت امام اصلاح مملکت را به اصلاح فرهنگ پیوند میزند.و مقام معظم رهبری مد ظله العالی مساله فرهنگ را مسأله اول کشور معرفی میکند.
مدیراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر درپایان برنامه های خود برای ارتقاء وضعیت فرهنگی شهرستان را بدین شرح اعلام کرد:

1-توسعه وتقویت انجمنهای فرهنگی،هنری،ادبی
2-توسعه وتقویت کانونهای فرهنگی مساجد
3-تلاش برای فراهم آوردن امکانات لازم جهت رشدوشکوفایی استعدادهای جوانان  
4-برگزاری همایشها فراخوان ها و جشنواره های فرهنگی وهنری
5-هماهنگی با نهادهای شهرستان مخصوصا نهاد های فرهنگی جهت استفاده از ظرفیت آنان برای پیشبرد برنامه ها
6-تلاش در جهت اجرای مطلوب برنامه ها ی فرهنگی در حوزه  اداره فرهنگ وارشاد شهرستان

8-04-1394, 17:35
بازگشت