صفحه نخست | ابطال آرای انتخابات شورادر2 شهر

ابطال آرای انتخابات شورادر2 شهر

به گزارش بالاگریوه به نقل ازفارس مصطفی افضلی‌فرد43دبیرکمیسیون اصل نودمجلس ازوروداین کمیسیون به موضوع انتخابات چهارمین دوره شورای شهرو ابطال صندوق‌های رای شهرهای ۲ استان در این انتخابات خبر داد.

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته سیاسی نظامی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: این کمیسیون و کمیته سیاسی نظامی به موضوع چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ورود پیدا کرده که در جریان بررسی‌ها صندوق‌های رای در شهرستان‌های ۲ استان باطل شده است.

وی افزود: برخی از مقامات و شخصیت‌ها به رغم اینکه سعی می‌کنند تا عملکرد آنها زیر سوال نرود و سعی دارند تا تقلب صورت گرفته در انتخابات شوراهای شهر و روستا را در برخی صندوق‌های شهرها منتفی اعلام کنند اما برای ما محور قانون و حق افراد است.

رئیس کمیته سیاسی نظامی کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: وقتی مستندات وجود دارد که حقوق مردم در بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا در برخی شهرها ضایع شده و برخی به ناحق کرسی شورا را اشغال کرده‌اند، طبیعتا مطابق این قانون باید این افراد استعفا داده و افرادی که محق هستند و طبق قانون و مستندات حقی از آنها ضایع شده باید در این شوراها عضویت داشته باشند.

افضلی‌فرد همچنین اظهار داشت: در این موضوع مُر قانون برای ما محور است و شانتاژها و انکارها و برخوردهای جنجالی نمی‌تواند ما را از کارمان منصرف کند.

وی در پایان گفت: مسئله تقلب در یکی از استان‌های کاملا مسجل شده و در مورد دوم هم برای ما مسجل است اما ما منتظر نظر شورای حل اختلاف استان در این خصوص هستیم و کمیته سیاسی نظامی کمیسیون اصل نود گزارش خود درخصوص تقلب‌های صورت گرفته و نیز موانعی که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در این حوزه با آن مواجه بودند را تهیه و پس از تصویب در کمیسیون برای قرائت در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس تحویل می‌دهد.

28-01-1394, 19:43
بازگشت