صفحه نخست | تا اعلام نظر مراجع ذیصلاح ،همچنان شهردار خرم آباد هستم

تا اعلام نظر مراجع ذیصلاح ،همچنان شهردار خرم آباد هستم

بالاگریوه-شهردار اسبق خرم‌آباد گفت: یکی از مشکلات موجود در شورای شهر، وابستگی اکثر اعضای شورا به 2 نماینده مجلس (يكي از نمايندگان اسبق و يكي از نمايندگان فعلی) است به طوري كه خط و مشی‌ها از طريق آن‌ها به برخي اعضاي شورا تحمیل می‌‌شود و برخي اعضا تحت نفوذ آن‌ها هستند.
شهردار خرم‌آباد در گفت گو با خبرنگار ایلنا بيان داشت: هیأت رئیسه‌ای که با آیین‌نامه و مواد قانونی شورای اسلامی شهر آشنایی ندارد، چگونه می‌تواند مطالبات مردم را بر اساس قانون پاسخ دهد؟!
شهردار خرم‌آباد اظهار داشت: در حال حاضر همچنان من شهردار خرم‌آباد هستم و تا بررسی موارد قانونی از سوی مراجع ذی‌صلاح، هر گونه تغییرات در شهرداری مرکز استان غیرقانونی است.
مهرابی در ادامه افزود: با تمام وجود در پی احقاق حق اجحاف شده خواهم بود و مدارک و مستندات موجود را که نشان‌دهنده روند غیرقانونی استیضاح از سوی شورای شهر است به مراجع مربوطه ارجاع و منتظر تصمیم‌گیری از سوی این نهاد هستیم.
وی ادامه داد: «این حق خبرنگاران و مردم است که جلسهٔ استیضاح شهردار به طور علنی برگزار شود تا خبرنگاران كه چشم بيناي مردم هستند از جزییات دقیق ماجرا اطلاع یابند و مردم هم در جریان امور قرار گیرند.»
شهردار سابق خرم‌آباد توضیح داد: «مردم بدانند که دلایل برکناری ناگهانی من، ایستادگی در برابر طایفه‌بازی، مقاومت در برابر رانت‌خواری، دوری جستن از سیاسی‌بازی در شهرداری خرم‌آباد، مقابله با زد و بندهای مالی، مخالفت با جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری خرم‌آباد و مبارزه با سوء استفاده‌های مالی و امثال این‌ها بوده است.
مهرابی تشریح کرد: «معتقدم در حال حاضر شورای شهر خرم‌آباد استقلالي از خودش ندارد و بیش‌تر به اراده‌های بیرون از شورا برای عزل من توجه شده است كه در فرصت مناسب در اين زمينه به خبرنگاران توضيح خواهم داد.»
وی ادامه داد: «برخی از مدیران دولتی هم دخالت‌های بی‌جا در این موضوع داشته‌اند؛ زیرا نمی‌توانستند ببینند شهردار خرم‌آباد دارد کارهای بزرگ انجام می‌دهد.»
وی تصریح کرد: «اراده‌های بیرون از شورا باعث برکناری ناگهانی من، آن هم در یک جلسهٔ غیرعلنی شد.»
مهرابی همچنین افزود: وقتی برخي اعضای شورا خودشان به‌دنبال کارهای شخصی هستند و برای برآورده کردن این کار‌ها به شهردار فشار می‌آورند چگونه باید انتظار داشت که مردم شهر خدمات خوب دریافت کنند؟!
وی تصریح کرد: یکی از اعضای شورای شهر، فقط به این دلیل مخالف شهردار شده است که شهردار پاسخ منفی به درخواست جذب 3 نفر از فرزندانش در مجموعه شهرداری داده است.
به گفته‌ي مهرابی از دید برخی اعضای شورای شهر، شهردار باید ماشین امضای اعضای شورا و خواسته‌های غیر‌معقول آنان باشد که بنده با 30 سال حضور در عرصه‌های مختلف مدیریتی، ذره‌ای از عهد خود با مردم کوتاه نبامده‌ام و برای همین هم در مقابل خواسته‌های نامشروع برخی از اعضا ایستادم؛ گرچه همیشه ایستادگی بر روی عقاید سالم و درست هزینه‌بر است.
شهردار سابق خرم‌آباد گفت: یکی از مشکلات موجود در پارلمان شهری خرم‌آباد این است که برخی اعضا به‌شدت تحت نفوذ یکی از نمایندگان كنوني خرم‌آباد در مجلس هستند و خط و مشی‌ها را او به اين افراد تحمیل می‌کنند. این موضوع برای مرکز استان که افسار امور شهری خود را به دست این چنین افرادی سپرده‌اند، بسیار تاسف‌انگیز است. یافته نیوز
5-09-1393, 16:03
بازگشت