شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 521

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :

سرچشمه ي بسيج دل و ذهن الهام يافته ي امام راحل است

سردارحسین سلامی گفت: بسیج از معجزات فکری و بی‌بدیل امام راحل است،و شکل‌گیری این نهاد مقدس ازیک دل و ذهن الهام یافته سرچشمه گرفته است.

بالاگريوه-حسین سلامی پیش ازظهرامروز دراختتامیه اردوهای جهادی خراسان جنوبی اظهار داشت:عاشورابه عنوان یک موجود زنده هرروزحقایق ملکوتی و جدید را به انسان‌ها عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج از معجزات فکری و بی‌بدیل امام راحل است، افزود: شکل‌گیری این نهاد مقدس ازیک دل و ذهن الهام یافته سرچشمه گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این موضوع که کسی قادر نیست ارتفاع این اندیشه و حقایق نهفته در این نهاد را درک کند، گفت: امروز با گذشت 34 سال از انقلاب، درخشش و تابناکی این خورشید را بر پهن دشت سرزمین‌مان مشاهده کرده و از اهمیت آن سخن می‌گویند.

سلامی با بیان اینکه بسیج می‌تواند هویتی بدون بعد و مرز و فرمولی برای حل همه بحران‌های کوچک و بزرگ جامعه باشد، اذعان داشت: اندیشه بسیج توسط مقام معظم رهبری با مهندسی و معماری نوین ابعاد جدیدی پیدا کرده است.

وی به نقش بسیج در کنار سایر نیروهای نظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در تاریخ نمی‌توان یافت یک ملت در مقیاس کشور ایران درهشت سال دفاع مقدس بااراده تاریخ حیات خودراپس ازهزاران سال بردگی این چنین بااستقامت تغییردهدو از آرمان‌ها و اعتقادات خودمقتدرانه دفاع کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن با پایان جنگ به توطئه‌ها و استراتژی خود ابعادی جدید داد، تصریح کرد: امروز نبرد دشمن خاتمه نیافته بلکه محتوا و شکل آن تغییر یافته است.

سلامی ادامه داد:درحال حاضرجنگ دشمن از حوزه نظامی به محیط سیاسی وفرهنگی و امنیت داخلی و رقابت درحوزه نفوذ بین‌المللی واقتصادی توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه برای عبور از همه بحران‌ها از پدیده شگفت‌انگیز بسیج استفاده شده،خاطرنشان کرد: بسیج توانست میدان موازنه قوای فرهنگی را به سود نظام اسلامی تغییر دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر تفکر بسیجی در ذهن مردانی همچون شهریاری، علی‌محمدی، رضایی و حسن تهرانی‌ مقدم نبود امروز در این صف‌آرایی همه قدرت‌های پیشرفته جهان درقالب 1+5 و درسوی دیگر هیئتی تنها و بدون پشتوانه جهانی چگونه می‌توانست موازنه قدرت را برقرار کند.

سلامی تاکیدکرد:اگرامروزکشورفاقدغنی‌سازی20درصدبودباچه توانی به میدان این نبرددیپلماتیک میرفت ودست برتراین چالش دیپلماتیک رابدست می‌گرفت؟

وی ادامه داد: اگر موشک‌های طراحی شده توسط اندیشه‌‌های پهلوانی به نام مقدم نبود چگونه موازنه خطر با دشمن را برقرار می‌کردیم؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: ما صاحب ستارگان درخشان در سپهرآزادی، پیشرفت، عدالت، اخلاق و معنویت و اقتدار در کشورمان هستیم.

سلامی هنر اصلی بسیج را شکستن اقتدار کلمه غیرممکن و حرکت در مرز ناباوری برشمرد و گفت: دشمن به فکرچیزی جزء بازگشت ما به تاریخ قبل انقلاب و تسلط بر کشورمان نیست و امروز همه آرزوی دشمن در تعطیلی کارخانه دانش هسته‌ای کشور است.

وی اضافه کرد: همه تلاش دشمن این است که به جهان بنمایاند زندگی بدون امریکا ممکن نیست و امام راحل و رهبری این حقیقیت الهی راتفسیر می‌کنند که با بسیج می‌توان الگوئی از مقاومت مقتدرانه در برابر زیاده‌ خواهی قدرت‌ها ساخت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: امریکا می‌خواهد یک نظام سلسله مراتبی با مدیریت خود بر جهان حاکم کند و انقلاب اسلامی می‌خواهد این نظام سلسله مراتبی امریکا را فرو بریزد.

سلامی تاکید کرد: امروز کشور ما قادر است در مقابل هر دشمن و با هر ظرفیتی، از ارزش‌ها و منافع ملی و دینی خود دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن تهاجم فرهنگی را به فتنه داخلی متصل کرد، ابراز داشت: دوباره عاشورا در 9 دی درخشید چرا که هنر عاشورا عریان کردن افرادی است که لباس اسلام اموی بر تن کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نخبگان و ملت ابعاد توطئه را درک کرده و بیدار شده‌اند و امروز هر چه دشمن بر فضای ذهن جامعه یورش آورد هیچ کسی با وجود همه مشکلات اقتصادی پژواک صدای بیگانه نمی‌شود.

سلامی یکی از ارکان استقلال سیاسی کشور را استقلال اقتصادی دانست و افزود: هر چه تاثیر اقتصاد جهانی در اصل اقتصاد ملی کشور بیشتر باشد قدرت نفوذ سیاسی دشمن بیشتر خواهد بود بنابراین باید بند وابستگی‌ها قطع شود تا در تحریم‌ها دشمنان ضرر کنند.

وی تاکید کرد: باید به جنگ محرومیت‌ها و ریشه کنی فقر برویم و لباس خدمت بپوشیم زیرا اگر کسی ایمان داشته باشد خداوند او را محبوب می‌کند.

منبع:فارس

دسته بندی: سیاست / جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید