پنج شنبه، 9 فروردین 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 2918
  • 0

فرمانده سپاه پاسداران:

عقب نشینی دشمن و پیشروی انقلاب

فرمانده کل سپاه : دشمن درحال عقب‌نشینی و ترک میدان است و انقلاب درحال پیشروی است و این نشانه پیروزی است. ما درمیدان تقابل سخت هم نگران نیستیم و درهر میدانی کاملاً مسلط عمل می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: دشمن درحال عقب‌نشینی و ترک میدان است و انقلاب در حال پیشروی است و این نشانه پیروزی است. ما در میدان تقابل سخت هم نگران نیستیم و در هر میدانی کاملاً مسلط عمل می‌کنیم.

بالاگریوه :سرلشکر پاسدارحسین سلامی،فرمانده کل سپاه در آیین «گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران درخط مقدم مقابله با جنگ نرم» که صبح دیروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد، گفت: جهان براساس غلبه حق وحقیقت خلق شده است. اصل براین است که همیشه حق پیروز است.عالم، عالم کمیات نیست و عالم کیفیات است. حق در ذات و سرشت خود پیروز است. به محض آنکه حقیقت ظاهر می‌شود، باطل زائل می‌شود. شرور ازجنس عدم هستند و اصالتی در هستی برای آنان نیست.

وی ادامه داد: موازنه در عالم براساس مقدار نیست. یعنی ریاضیات و فیزیک آنچنان که نسبت اعداد بزرگ به کوچک را مقایسه می‌کنند نمی‌توانند در عالم معنا حاکم باشند. رسانه‌های برون‌مرزی ما در فضایی نابرابر از یک نبرد جدید عمل می‌کنند. جنگی که از نگاه ریاضیات کاملاً نابرابر است و آرایش و صورت‌بندی رسانه‌ای دشمن بسیار فراتر از ما است.

 اما حساب کنید که وقتی فقط یک نفر حرف حق را می‌زند، عالم حرف چه کسی را می‌پذیرد؟ وقتی رسانه‌های ما درفضای حقیقت عمل می‌کنند قدرت تأثیری به اندازه خورشید پیدا می‌کنند. خورشید در قیاس با مختصات عالم کوچک است، اما همه دنیا را روشن می‌کند؛ این خاصیت حقیقت است.

 

مهم‌تر از واقعیت‌ها، تصویر آن‌ها در اذهان است

 

سرلشکر سلامی افزود: شما دریک نبرد رسانه‌ای جهانی به سر می‌برید. می‌دانید چهره جنگ‌ها هم تغییر کرده است. میدان جنگ از جغرافیای سرزمینی به مرز‌های ذهنی و جغرافیای قلب‌ها تغییر موضع داده است. اتفاقاتی که در عالم واقع رخ می‌دهد، پژواکی از چیزی است که در ذهن‌ها جریان دارد. پس هر کسی که بهتر بتواند ذهن‌ها را مدیریت کند در این نبرد موفق‌تر است. این اهمیت رسالت شما را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: جغرافیای این میدان حق و باطل است. حتماً بدانید پیروز این میدان حق است، اما ملاک روش‌هایی است که ما برای انعکاس این حق به جهان انتحاب می‌کنیم. هرگاه روش‌های ما منطبق بر ارزش‌های ما باشد آنگاه اعتقادات و باور‌های ما برصفحه دل‌های دیگران می‌نشیند. میدان رسانه فطرت انسان‌ها است و ارتباط دقیق با درون انسان‌ها ضامن توفیق در این میدان است.

سرلشکر سلامی افزود: واقعیت‌ها مهم هستند، اما مهم‌تر از واقعیت‌ها، تصویر آن‌ها در اذهان است. معماری جهان جدید برمبنای‌معماری ذهن‌ها است. دشمنان ما اینگونه به دنبال شکل‌دهی جهان آینده هستند.

 

رسانه نمی‌تواند بی‌تفاوت به رویداد‌ها باشد

 

وی با اشاره به بخشی ازمقدمه کتاب رئیس جمهور سابق امریکا گفت: در آنجا ازمرحله‌ای ازدنیا صحبت می‌شودکه همه انسان‌ها دارای سه ویژگی مشترک می‌شوند؛ اول اینکه همه به صورت یکسان فکر می‌کنند و ایده‌های مشترک دارند. دوم اطلاعات واحد و یکسان در آن واحد دریافت کنند که همان مدیریت ادراک است و سوم اینکه همه مصرف کننده کالا‌های یکسان هستند که این همان سبک زندگی است.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: این جهان مطلوبی است که تنها توصیف نمی‌شود، بلکه از طریق رسانه‌ها واقعیت پیدا می‌کند. بنابراین دو جهان ساخته می‌شود؛ یک جهان که حقوق بشر، آزادی، جنگ و دفاع مشروع را به گونه‌ای تعریف می‌کند که جنایت صهیونیست‌ها دفاع مشروع و قربانی شدن کودکان یمن جنگ‌طلبی تعریف می‌شود. این واقعیت است، اما حقیقت نیست.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: رسانه امروز آیینه جهان مدرن و سازنده ارزش‌های یک نظام مشخص است. امروز این واقعیت تلخ تا خانه‌های ما راه یافته است. شما مفهوم اتاق‌های‌خواب دیجیتال را شنیده‌اید. خانواده‌ها هم به این تصویر کمک می‌کنند و کودکان را به درون اتاق‌هایی می‌فرستند که از مسیر اینترنت با دیگری ارتباط برقرار می‌کند. آرام آرام خانه‌ها شبیه هتل می‌شوند و پدر و مادر هم خدمه هتل هستند!

سرلشکر سلامی ادامه داد: از سوی دیگر رسانه می‌تواند انعکاس پژواک صدای مظلومان باشد و این همان نبرد رسانه‌ای است. رسانه نمی‌تواند بی‌تفاوت و بی‌غیرت نسبت به این رویداد‌ها باشد. این نبرد رسانه‌ای اگر نابرابر است، مهم نیست، شما، چون بیان‌کننده حقیقت هستید، پیروز خواهید بود. شبکه رسانه‌ای دشمن عنکبوتی است؛ ظاهر پیچیده دارد، اما بسیار سست است. در رسانه بزرگ‌ترین قدرت اعتماد و اعتبار است. مهم نیست تعداد رسانه‌های دشمن زیاد است، جغرافیای تأثیرگذاری شما فطرت‌ها است. شما با نشان دادن حقیقت از رسانه‌های‌دشمن اعتبارزدایی می‌کنید. وی با اشاره به لزوم رعایت اخلاق رسانه‌ای افزود: حتی در برخورد با دشمن کرامت انسانی را حفظ کنید که عظمت رسانه‌ای ما در همین نگاه است که حتی در برخورد با دشمن عدالت را رعایت می‌کنید. دین ما مملو از این مفاهیم زیبا است.

 

همه قدرت‌های باطل فرو می‌پاشند

 

سرلشکر سلامی ادامه داد: دشمنان ما دروغ می‌گویند و ظلم می‌کنند، اما چه کسی صدای کودکان مظلوم فلسطین و یمن را از زیر آوار‌ها به گوش عالم می‌رساند جز شما؟ این‌ها افتتاح کنندگان حقیقت هستند و گاه در این مسیر شهید می‌شوند.

این یک جنگ و دفاع شرافتمندانه است. اگر شما نبودید امروز همه جهان را تسخیر کرده بودند. امروز، اما همه عقب نشسته‌اند. من به شما می‌گویم همه قدرت‌های بزرگ عالم به دلیل باطل بودن، فروپاشیده و فروخواهند پاشید. این سنت تاریخ است. چرخه حیات قدرت‌های باطل یک منحنی سهمی‌شکل است که یک اوج دارد، اما بلافاصله زوالشان آغاز می‌شود.

وی افزود: قدرت فیزیکی مهم نیست. فلسفه پشت قدرت‌ها را باید شناخت. فلسفه امروز امریکا را نگاه کنید؛ ظاهر شیک دارند، اما در مفهوم و محتوا کاملاً ظالمانه هستند. امروز خودشان معترفند که به جایی رسیده‌اند که هرچه پیش می‌روند بیشتر فرومی‌روند. نبود استراتژی برای یک قدرت آغاز مرگ تدریجی آن است و این اتفاق در امریکا رخ داده است. آن‌ها با ظاهر آگاهی به‌دنبال یک جهل فراگیر هستند. مردم جهان گویی بی‌احساس شده‌اند، اما شما حق می‌گویید. فلسفه ما دفاع از مظلومان و به خطرانداختن خود برای نجات دیگران است؛ این فلسفه حتماً پیروز است.

 

دشمن در حال عقب‌نشینی است

 

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: دشمن در حال عقب‌نشینی و ترک میدان است و انقلاب در حال پیشروی است و این نشانه پیروزی است. ما در میدان تقابل سخت هم نگران نیستیم و در هر میدانی کاملاً مسلط عمل می‌کنیم. ما در عین حال که پیش می‌رویم باید نظام محاسبات دشمن را هم درست کنیم.

این اتفاقات صورت گرفته و وقتی به صحنه نگاه می‌کنیم عملیات روانی فصل مشترک عملکرد ما با رسانه است. شما بایدبرند حقیقت در دنیا باشید. همه انسان‌ها طالب حق هستند. هیچ کس دوست ندارد دروغ بشنود، حتی دروغگویان.

سرلشکر سلامی درپایان تصریح کرد: پیروزی در رسانه نقطه نیست، مسیر است و ما امروز دراین مسیر گام برمی داریم.اتفاقاً کسانی که دروغ زیادشنیده‌اند به حقیقت تشنه‌تر هستند. آن‌ها عطشناک به سمت شما می‌آید. هم مرجعید و هم ملجأ. این تصویر به تدریج رخسار جهان را تغییر خواهد داد.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید