جمعه، 10 فروردین 1403
---
شناسه خبر: 2858
  • 0

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبرداد ؛

تغییر قانون نظارت بر انتخابات شوراها درنوبت بررسی مجلس قرارگرفت

طرح تغییرقانون نظارت برانتخابات شوراها به مجلس ارائه و پس از تصویب در کمیسیون در نوبت بررسی در صحن پارلمان قرار گرفت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تغییر قانون انتخابات شوراها خبر داد.

 

به گزارش بالاگریوه به نقل ازتسنیم محمد محمودی شاه‌نشین،عضو کمیسیون شوراها وامورداخلی مجلس شورای اسلامی،بابیان اینکه پس ازبرگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، آسیب‌شناسی درباره قانون و نحوه برگزاری این انتخابات انجام شد،گفت:جمع‌بندی این آسیب‌شناسی در قالب طرحی به مجلس ارائه شدکه درکمیسیون نیز مصوب شد و در نوبت بررسی در صحن پارلمان قرار گرفت.

وی بابیان اینکه در این طرح برخی ازقانون انتخابات اصلاح یا مواردی به آن اضافه شده است، ادامه داد: در این طرح پیشنهاد شده نظارت بر انتخابات شوراها از سوی مجلس به شورایی [متشکل از] 9 تا 11 نفر بیرون از مجلس سپرده شود.

نماینده مردم شهریار و شهر قدس در مجلس تصریح کرد: پیشنهاد شده اعضای این شورا برای نظارت بر انتخابات شوراها متشکل از یک قاضی با رتبه بالای 10 با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، نماینده وزارت کشور، نماینده شورای نگهبان و نهادهای ذی‌ربط باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با ابراز اینکه در طرح ارائه‌شده پیشنهاد شده تا نمایندگان در شورایی که تشکیل می‌شود حضور نداشته باشند، اضافه کرد: پیشنهاد شده که کمیسیون‌ها مانند شوراها وکمیسیون اصل 90 ازخارج مجلس افرادی به‌مانند استاندارانی را که تجربه برگزاری انتخابات را داشتند با بررسی صلاحیت آنها چند برابر ظرفیت به صحن علنی معرفی کنند تا با رأی نمایندگان برای عضویت در شورایی که تشکیل می‌شود، معرفی کنند.

محمودی شاه‌نشین اظهار داشت: در طرحی که تدوین شد، مقرر شده متناظر با شورای مرکزی که تشکیل می‌شود،شوراها نیز دراستان‌ها تشکیل شوند و به بررسی صلاحیت کاندیدهای انتخابات شوراها بپردازند.

دسته بندی: ---
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید