شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 2848
  • 0

سخنی با دکتر خادمی استاندار محترم لرستان

استخدام های رانتی درلرستان با عدالت اجتماعی همخوانی ندارد

لزوم ورود استاندار و سازمان بازرسى لرستان به نحوه استخدام درادارات تحت عنوان نيروى شركتى

بالاگریوه_ مجتبی پسند: استان لرستان در چندين سال گذشته هميشه جزوسه استان كشور در زمينه بيكارى بوده است كه به لطف مديران آمارساز در دوسال گذشته از لحاظ بيكارى از صدر جدول به ميانه جدول رسيد.

 

نبود شغل پايدار لرستان را با پديده مهاجرت روبرو كرده است، جوانانى كه براى دستيابى به موقعيت شغلى و اقتصادى،راهكارى به نام مهاجرت برگزيده اندكه بعضاً براى امرار معاش به شغل هاى كاذب كه هيچگونه سنخيتى با رشته تحصيلى آنها ندارد در استانهاى ديگر مشغول به كارهستند.جوانان محروم پلدختر به كارگرى در تهران و ديگر استانهاى كشور مشغول به فعاليت بوده و متاسفانه در اين ميان هم برخى از آنان در این راه جان خود را ازدست ميدهند و اين روزها هم اقدام به قاچاق كالابه عنوان شوتى ميكنندكه اينها ازمصاديق بارز بى عدالتى استخدامى در لرستان ميباشد.

 

سالهاى گذشته بارهاو بارهامديران گفته اندكه مجوزاستخدام ندارندو درچندسال گذشته موقعيت شغلى چندانى ايجاد نشده است و اگرهم درى گشوده شده ،اين موقعيت نصيب بستگان و اطرافيان مديران و كسانى گردید كه رانت داشته و ديگران حتى درجريان آن قرار نگرفته اند.

 

موضوعى كه تحصيل كردگان لرستان از آن رنج مي برند آنست كه اندك سهميه هاى اختصاص يافته براى جذب، در برخى مواقع بدليل حاكميت فضاى خويشاوندگرايى، روابط شخصى و لابى هاى سياسى، بصورت چراغ خاموش و خارج از ضابطه شامل حال افرادى مي گردد كه مهمترين امتيازشان داشتن نسبت فاميلى ياقرابت جريانى با برخى سياسيون يا مديران ميباشد.اگرچه استخدام يك نفر از جمعيت بيكار لرستان با توجه به اينكه آماربيكاران را كم مي كند شايسته قدردانى بوده، اما انتظار مي رود در استخدام ها تحت لواى شركتى،قراردادى و ....عدالت اجتماعى برقرار شده و همه مردم به يك چشم ديده شوند.

 

متاسفانه در برخى از ادارات و نهادها، رابطه برضابطه مقدم تراست.برخى مسئولان در قالب نيروى شركتى اقوام و نزديكان خودرا جذب ميكنند وبعد ازمدتى در اولين فرصت جذب دائم ميشوند و هر وقت در مورد ابهامات استخدام اقوام خويش مورد سوال قرار مي گيرندبا فراربه جلو مي گويند شركتى است و ما نه در جريان استخدامش بوده ايم و نه دخل و تصرفى در مراحل پذيرش داشته ايم. اما سوال اينجاست اين شركت بر اساس كدام معيار به دنبال جذب پسر فلان مدير، پسردايى فلان معاون اداره، دختر فلان رئيس اداره، برادر فلان کس،خواهر فلان مدیر، بچه خواهر فلان مسئول و.... رفته است؟ آيا سوء استفاده ازمقام براى استخدام اقوام و نزديكان خود،خيانت و جفا درحق كسانى نيست كه از رانت و حمايت بى بهره اند؟

 

بهتربود اندك سهميه هاى شركتى،مديران اين فرصت رابه صورت برابردر اختيارهمگان مي گذاشتند تا افرادى كه دانش وصلاحيت علمى لازم رابراى قرارگرفتن در اين پست ها دارند بتوانند شانس خويش را امتحان كنند.

 

چرا استاندار محترم لرستان درقبال جذب های بی ساختار تحت عنوان نیروی شرکتی در مجموعه های دولتی و غیرانتفاعی بازرس تعیین نمیکند؟

 

مردم درشرایط فعلی انتظار دارند استاندار محترم و مدیرکل بازرسی،به صورت شفاف وبدون محافظه کاری به پرونده استخدام های تحت عنوان شرکتی ورود پیدا کرده، به طور موقت اداره بازرسی را در شهرستان پلدخترمستقر نمایندو بابررسی استخدام های تحت عنوان شرکتی، قراردادی و ...و اعلام رسمی به افکار عمومی،باکسانی که از رانت استفاده کرده و اقوام خود را استخدام کرده آمد برخورد جدی و از مقام #عزل نمایند. 

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • مطلع
    • 29 آبان 1397 13:10
    • 0
    باسلام وتشکرازآقای پسندو حاجی عزیز :بالای 20نفرازبستگان شورا وشهردار الان درقالب شرکت خدماتی به کارگرفته شده وچند نفرازآنان حتی درداخل شهرداری و درقالب کادراداری که جزءحوزه فعالیت شرکت نیست مشغول هستندواتفاقا درقالب بخشنامه جدیدی که ابلاغ گردیده بصورت محرمانه وچراغ خاموش به دنبال تبدیل وضعیت آنها هستندکه با این وضعیت درآینده ای نه چندان دور شهرداری عملا تبدیل به یک خانواده  و یک طایفه خاص می گردد ؛کما اینکه همین افراد6سال پیش نیز 14نفرازبستگان خود را تبدیل وضعیت نمودند والان دوباره همان راه را می روند-اگرلازم دانستیدتمامی اسامی هم قدیمیها که تبدیل وضع شده اند وهم جدیدها راجهت چاپ درذیل همین مطلب برای شما می فرستم

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید