پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2676
  • 0

عضوکمیسیون تلفیق خبرداد:

سؤال 180 نماینده مجلس از رئیس جمهور دربارۀ اعتراضات اخیر

عضو کمیسیون تلفیق مجلس : دولت باید با صداقت با مردم سخن بگوید، درحالی که جوانان تحصیل کرده بیکارند، چرا برای یک بازنشسته ۳۰ حکم کاری صادر می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق در مورد مشکل بیکاری و رکود گفت: دولت باید با صداقت با مردم سخن بگوید، در حالی که جوانان تحصیل کرده بیکارند، چرا برای یک بازنشسته ۳۰ حکم کاری صادر می‌شود.


بالاگریوه_علی وقف‌چی خطاب به دولتمردان در مورد وضعیت پیش‌آمده اخیر و نارضایتی برخی افراد نسبت به وضعیت معیشتی و گرانی‌ها، خاطرنشان کرد: ما تمام هم و غم‌مان از یک سال گذشته در بحث سپرده‌گذاران این است که به دولتمردان گفتیم، به حرف این افرادکه برای مال از دست‌رفته‌شان به کوچه وخیابان می‌آیند، توجه کنید؛چراکه شما مدعی با مردم‌ بودن هستید، پس چرا به خواست‌های آنان توجه نمی‌کنید؟

دولت با مردم با صداقت سخن بگوید

وی با تأکید براینکه دولت باید نیازهای مردم را در اولویت قرار دهد، تصریح کرد: امروز هم بهترین راهکار این است که دولت با صداقت با مردم سخن بگوید و اینکه برخی از مسئولان مصاحبه می‌کنند که 98 درصد مشکل سپرده‌گذاران را حل کرده‌اند،‌ این سؤال مطرح می‌شود که چطور برای حل 2 درصد دیگر گیر کرده‌اند و باید مسائل پشت پرده را بگویند.

دولتمردان رودربایسی را کنار بگذارند و شفاف سازی کنند

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس برای مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با قاطعیت وارد شده و موضوع را حل کند؛ چراکه این کشور دیگر نیازی به رودربایستی ندارد و اینکه برخی افراد منافع خودشان را به انقلاب گره می‌زنند و می‌گویند این حرف و آن حرف را نزنید، چراکه به ضرر نظام است، همان کسانی هستند که اگر موضوعات بیان شود، مسائل پشت‌پرده خودشان آشکار می‌شود.

وی از رؤسای سه قوه خواست تا دست به‌دست هم داده و به سمت شفاف‌سازی اقتصادی بروند.

سوال 180 نماینده مجلس از رئیس جمهور در مورد کوتاهی‌های اخیر

وقف‌چی همچنین خطاب به رئیس مجلس و قوه مقننه هم تصریح کرد: مجلس باید در سرلوحه کارهایش، قانون‌مداری را مدنظر قرار دهد،هم‌اکنون 180 نماینده مجلس با طرح سؤال از رئیس‌جمهور که در بسیاری از مسائل اساسی کشور کوتاهی شده، می‌خواهند ایشان پاسخ‌گو باشد و می‌طلبد که رئیس مجلس رویکردش را تغییر دهد و از رئیس‌جمهور بخواهد مطالبات به‌حق را پاسخ دهد.

وی به اهمیت نمایندگان مجلس برای برداشته شدن فشارها از دوش مردم اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کردند؛ چراکه می‌دانیم اگر این اتفاق بیافتد، این موضوع به نرخ تورم دامن زده و سبب استرس و هیجانات مردمی می‌شود، مجلس و دولت باید دست به‌دست هم داده تا این مسائل را حل کنند.

عدالت در ایجاد اشتغال باید حل شود

عضو کمیسیون تلفیق همچنین عدالت در ایجاد اشتغال را یکی دیگر ازجمله مسائلی دانست که بایدبه آن توجه شود و گفت: ما الآن افرادی را داریم که برایشان 30 حکم کاری صادر شده است و بسیاری از افراد بازنشسته فرصت‌های شغلی را از جوان‌ها گرفته‌اند که باید به سمتی برویم که افراد جوان را جایگزین کنیم.  منبع:فارس

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • سمانه بیرانوندی
    • 17 دی 1396 13:42
    • 0
    نماینده پلدختر واقعا دارد کار میکند ویه روز رفته بودم مجلس دفتر ایشان ودیدم که ایشان با همه شلوغی کاری چقدر دلسوزانه پیگیر کار من شد وبرای حل مشکل من تاوزارتخانه مربوطه برایم پیگیری نمودوحل مشکل کرد - تاکی چشمانتان رابرروی حقایق می بندید. آقای احمدی لطفا بارگذاری کن.
    • محمدی
    • 11 دی 1396 11:07
    • 0
    این دولتمردان ونمایندگان لرستان چراعین کبک سرشون روکردن زیر برف وحقیقت های تلخ مشکلات عدیدهٔ مردم رو نمیبینن ؟
    حتمأ بایست ازین اتفاقات بوجود بیادکه متوجه درد مردم بشوند و بفهمندکه باشعار وحرفهای پوچ و توخالی درد مردم مداوا نخواهد شد !
    کجاهستند نمایندگان مردم لرستان که موقع انتخابات به درب منازل تک تک افرادمیروندو طلب رأی میکننداما بعداز انتخاب شدن همه چی یادشون میره ؟
    چرابدنبال گرفتن حق مردم نیستید؟چرا لرستان با وجود این همه پتانسیل ونیروی جوان کارو منابع غنی طبیعی ، جزء استانهای اول بیکار کشور باشد ؟
    اینهمه سیاسی بازی رو کنار بگذارید و بترسید ازروزی که در پیشگاه الهی نمیتوانید جوابگوی حق الناس و حق آرای مردم باشید!

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید