شنبه، 1 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2655
  • 0

امام جمعه پلدختر:

شورای عالی انقلاب فرهنگی بایستی اتاق فرمان مسائل فرهنگی کشورباشد

امام جمعه پلدختر گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان بالاترین و تاثیرگذارترین نهاد درعرصه سیاست گذاری فرهنگی وحتی علمی کشور تاکنون آن طورکه باید و شاید در عرصه فرهنگی و آموزش ، نقش آفرین نبوده است.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر درخطبه های نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه پلدختربا اشاره به 19 آذرماه سالروزتشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه درسال  اشاره کرد و1363 وبا انتقاد ازعملکرد این شورا گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاترین و تاثیرگذارترین نهاد درعرصه سیاست گذاری فرهنگی وحتی علمی کشور است که متاسفانه آن طورکه باید و شاید درعرصه فرهنگی و آموزش ، نقش آفرین نبوده و دیگر سازمانها و نهاد های فرهنگی کشور که باید سیاست های شورا را اجرا می کردند ، عمدتا توجه و اهتمام چندانی به تحقق سیاست های مصوب این شورا نداشته و به طور مستقل به اجرای سیاست های خود می پردازند .

 

وی افزود: بررسی اجمالی عملکرد و نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی درچند دهه اخیر نشان داده است که این نهاد بیش از آنکه نهاد تاثیرگذاری درعرصه فرهنگ و سیاست گذاری فرهنگی و علمی کشور باشد تحت تاثیر سیاست های فکری و فرهنگی حاکم بر دولت ها بوده و سیاست گذاری های بیرون از شورا خود را بر این شورا تحمیل نموده و آن را درگیر مصوبات و موضوعات فرعی و غیر اصلی کرده است .


« سوری » با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اتاق فرمان فرهنگی کشور به حساب بیاید و دولت ها باید برای بحث فرهنگی برنامه ویژه داشته  و با برنامه های قوی ارتقا فرهنگ را دنبال کنند خاطرنشان کرد: لازمه ارتقاء فرهنگی کشور انتخاب کارگزارانی معتقد و متدین می باشد و انتظار می رود تمام مراکز فرهنگی درجهت پیشبرد اهداف نظام از نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه بگیرند تا اهداف مهم انقلاب فرهنگی درکشور محقق گردد.

 

 

خطیب جمعۀ پلدختر درخطبه های نماز جمعه این هفته به هجدهم آذرماه سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ علیه ایران از سوی سازمان ملل درسال 1370و همچنین سالروزشهادت سرگرد خلبان احمد کشوری درسال 1359هجری شمسی پرداخت و اظهارداشت:


صدام ملعون که مجری سیاست ها و توطئه های جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران بود به پشتوانه آمریکا و صهیونیست درطی جنگ 8 ساله علیه انقلاب اسلامی ایران جنایات فراوانی را علیه مردم ایران مرتکب شد و آخرالامر این جانی ازسوی سازمان ملل به عنوان آغازگرجنگ معرفی شد .

 

 

خطیب جمعه پلدختر ضمن گرامیداشت سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری در 18 آذرسال 1359 اظهارداشت: ملت بزرگ ایران درطول دوران دفاع مقدس بیش از دهها هزار شهید تقدیم نمود که خلبان شهید احمدکشوری یکی از آن حماسه سازان دوران دفاع مقدس است.


امام جمعه پلدختر ازمرگ علی عبدلله صالح  رئیس جمهوریمن درهفتۀ گذشته به عنوان خود سوزی مهره سوخته یادکرد و گفت: کشور یمن به خاطر دخالت های آمریکا و صهیونیست یکی ازکشورهای پرحادثه در منطقه است .


« سوری » اظهارداشت: علی عبدلله صالح که درنتیجۀ یک کودتا دریمن به حکومت رسید قریب 33 سال با کودتا حکومت کرد درزمان حاکمیت صدام برعراق و جنگ 8 ساله علیه جمهوری اسلامی ایران  از صدام حمایت کرد .


حجت الاسلام والمسلمین سوری پیام اعتماد عبدالله صالح به دولت سعودی ، آمریکا و رژیم صهیونیستی را غیرقابل اعتماد بودن دولت های سه کشور یادشده عنوان کرد و یادآورشد: همه دیکتاتورها باید سرنوشتی مانند سرنوشت علی عبدالله صالح را برای خود از روز اول پیش بینی کنند .


وی درادامه به 23 آذرماه سالروز اشغال بلندی های جولان توسط رژیم نامشروع صهیونیستی اشاره و با تأکید برضرورت مخالفت و انزجارجهان اسلام ازاقدام اخیررئیس جمهور دیوانۀ آمریکا درانتخاب بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس گفت: قدس قبلۀ اول مسلمین است وهمۀ مسلمانان عالم وظیفه دارند اجازه ندهند این نقطه از پیکره اسلام جدا شود.

 

 

خطیب جمعه پلدختر به سخنان مقام معظم رهبری در جمع میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: وضعیت خاص منطقه غرب آسیا و نیز اوضاع کنونی جهان اسلام به گونه ای است که دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا به دنبال ایجاد درگیری جدید درمنطقه هستند و جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که با قدرت و اقتدارمی تواند مانع از تحقق اهداف دشمن درمنطقه شود و پیروزی جبهۀ مقاومت اسلامی با هدایت و مستشاری جمهوری اسلامی برطرح آمریکایی تسلط داعش بر عراق و سوریه نمادی از این امر است.


 امام جمعه پلدختر درپایان خطبه های نماز گفت: جمهوری اسلامی ایران درشرایط کنونی ابتدا با زبان نصیحت و خیرخواهی برای امت اسلامی همگان را به آرامش و عدم تبعیت از اهداف و برنامه های آمریکا دعوت کرده اما در عین حال ایران اسلامی با افزایش توان نظامی و قدرت تاثیر گذاری خود در منطقه استراتژی بازدارندگی خود را اعمال می کند که هدف از این استراتژی آن است که با قدرت و توان خود مانع ایجاد جنگ درمیان کشورهای همسایه و مسلمان شود .

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید