پنج شنبه، 9 فروردین 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 2593
  • 0

درجلسه ساماندهی یادمان شهدای گمنام مطرح شد:

دستور مدیرکل میراث فرهنگی لرستان مبنی برکم کردن بودجه یادمان شهدای گمنام پلدخترشرم آوراست

نعمت اله دستیاری : دستور مدیرکل میراث فرهنگی مبنی برکم کردن بخشی ازاعتبار یادمان شهدای گمنام پلدختر شرم آور است

نعمت اله دستیاری ارسال نامه مدیرکل میراث فرهنگی مبنی برکم کردن بخشی ازاعتبار درنظرگرفته شده برای یادمان شهدای گمنام پلدختر و اختصاص آن به تپه باستانی «لیت بر » را شرم آورخواند.

به گزارش خبرنگار بالاگریوه عصر امروز جلسه ستاد ساماندهی یادمان شهدای گمنام پلدختربا حضور امام جمعه شهرستان و اعضای این ستاد درسالن اجتماعات فرمانداری تشکیل گردید.
براساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر دراین نشست اظهارداشت: چون انقلاب ما براساس اعتقادات و باورهای دینی شکل گرفته است طبیعتا" هراثری مربوط به جنگ و انقلاب است نماد دین بوده ومقبره شهدای گمنام نیزبه عنوان سنبل دین محسوب می شود.
وی بابیان اینکه همه ما به خاطر رشادت هاو ازجان گذشتگی آنانی که نماد انقلاب ودین هستند بایدتلاش کنیم تابنای یادبودشهدای گمنام تکمیل شود یادآورشد: ازمسئولان بویژه استاندارمحترم انتظار می رود عنایت ویژه ای به شهر شهید و شهادت «پلدختر» داشته باشند تا این بناها و نماد انقلاب و دین وجنگ تحمیلی تکمیل شود.

 

فرماندار پلدختر نیز در ادامه این نشست بابیان اینکه امنیت و قدرت امروز ما مرهون رشادت های دیروز شهدا و ایثارگران است افزود: اگر شهید حججی ها نبودند امروز مجبور بودیم در داخل کشور با داعش بجنگیم .
نعمت اله دستیاری با انتقاد شدیدازنامه ارسالی ازطرف مدیرکل میراث فرهنگی استان درخصوص اختصاص بخشی ازاعتبارمرمت مقبره شهدای گمنام پلدختر به تپۀ باستانی «لیت بر» گفت: خیلی شرم آور است که مدیرکل میراث فرهنگی نسبت به تپه اطراف «لیت بر» نامه ای نوشته که 50 میلیون از بودجه شهدای گمنام کم کنید و به این پروژه بدهید که بنده چنین اجازه ای نداده و نخواهم داد.
وی اظهارداشت :نامۀ موردنظر را به دست شخصی داده وگفته که این پول ما را شما جابجا کردید،بنده هم گفتم این پول نظام و مختص مقبره شهدای گمنام است ومتعلق به هیچ شخصی نیست .
فرماندارپلدختربابیان اینکه بنده شرمنده ام که تا امروزپروژه مقبرۀ شهدای گمنام تکمیل نشده است ،خاطرنشان کرد: امیدوارم که بتوانم برای رضایتمندی روح این شهدا کاری بکنم .

 

« دستیاری » با اشاره به اینکه این بحث فرا بخشی بوده و همه عزیزان ازجمله امام جمعه محترم ،شهردار ،بنیاد شهیدو آحادمردم هرکس به نوبه خود باید ورود کنیم تا این پروژه تکمیل شود یادآورشد: براساس مدارکی که دراختیاربنده قرارگرفته تاکنون 600 میلیون تومان برای یادمان هزینه شده و بخش مهمی ازاین هزینه ها درزمان آقای شرفی بوده است.

فرماندارپلدختر درپایان با بیان اینکه سامان دهی یادمان شهدای گمنام یعنی ارج نهادن به شهدا و شرمنده نشدن درپیشگاه آنان ،گفت: این ضعف بزرگی برای همه مسئولان است که نتوانسته ایم مزارشهدای گمنام را ساماندهی کنیم .

شرفی نصیری سرپرست شهرداری پلدخترنیزدراین جلسه ضمن اعلام آمادگی خودوشورای شهر برای هرنوع کمک به مرمت و ساماندهی یادمان شهدای گمنام اظهارداشت : چندسالی است که پروژه شهدای گمنام تعطیل می باشد ،لکن به محض تکمیل سازه ،شهرداری پارک اطراف آن را تکمیل و امکانات رفاهی را فراهم می کند.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید