پنج شنبه، 9 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2247
  • 0

حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری امام جمعه پلدختر:

استاندار لرستان به مدیران خاطی تذکردهد/ فرزندان شهدادراولویت جذب ادارات باشند

امام جمعه پلدختر گفت: برخی مدیران کل گویا به جای پیگیری مشکلات مردم صرفاً برای عکس گرفتن به پلدختر می آیند


امام جمعه پلدختر گفت: برخی مدیران کل گویا به جای پیگیری مشکلات مردم صرفاً برای عکس گرفتن به پلدختر می آیند.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلین محمد سوری امام جمعه پلدختر درخطبه های نماز سیاسی – عبادی جمعۀ این هفتۀ پلدختر با انتقاد از عدم دیدارمدیران کل استان با مردم درسفر به شهرستان پلدختر گفت :با اینکه سزاواراست مدیران کل درسفر به شهرستان ها درد دل مردم را بشنوند و پیگیری کنند اما معلوم نیست چه زمانی به شهرستان وارد و چه زمانی خارج شده اند.

خطیب جمعۀ پلدختر با اشاره به اینکه سرعت ورود وخروج مدیران کل درشهرستان پلدختر به گونه ای است که گویا صرفابرای گرفتن چند عکس بارسانه ها درشهرستان حضور یافته اند افزود: اگر مدیری برای پیگیری مطالبات مردم به شهرستان سفرمی کند بایستی بیاید پای درد دل های مردم بنشیند نه اینکه شهرستان محل عبور وی بوده و دیدار و توقفشان باافرادی خاص ودرجای دیگری باشد.

«سوری » بابیان اینکه زیبنده نیست مدیران کل برای حفظ صندلی ریاستشان مشکلات مردم را نادیده بگیرند،تصریح کرد: نماینده عالی دولت دراستان بایستی بامدیران کل خاطی و مسئولینی که با عملکردشان مردم را نسبت به دین و نظام بدبین می کنند برخوردکرده و تذکر جدی بدهد.


امام جمعه پلدختر خاطرنشان کرد: درجذب وبکارگیری نیرو برای ادارات شهرستان بایستی ملاک تعهد و تخصص باشدو فرزندان معظم شاهد شهرستان که صاحبان اصلی نظام و واجد این امتیازات هستند ،باید دراولویت اول باشند.

وی با بیان اینکه مدیران شهرستان باید نسبت به احتمال بروز حوادث و بلایا دارای قدرت تصمیم گیری و آینده نگری باشند افزود: اگر مدیران درقبال مسؤلیتی که به آنها واگذارشده و نیز درحل و فصل مسائل و مشکلات مردم توانمندوبابرنامه باشندسیلابی که سال گذشته باعث خسارت هائی به کشاورزی شهرستان ،زیرساخت ها و خانه های مردم شده است امسال آن خسارت ها تکرارنمی شود.


حجت الاسلام والمسلمین سوری با اشاره به اینکه بعضی ازمسئولان شهرستان کارآئی لازم را برای خدمت به مردم ندارند یادآورشد: چرا 24 ساعت آب شهر قطع می شود یا برای یک انشعاب آب را 6-5 ساعت بدون هرگونه اطلاع رسانی قطع می کنند ویا به محض یک رعدوبرق ، برق شهر قطع می شود ومسئولان با بی تفاوتی از کنار این مسائل عبور می کنند ؟ مگر قحط الرجال است هرمدیری توانائی ندارد فرددیگری را منصوب کنید.


امام جمعه پلدختربا اشاره به اینکه این مطالبۀ برحق مردم است که مسئولان نسبت به دغدغه ها و خواسته های آنها بی توجهی نکنندو مدیران کل استان نسبت به عملکرد زیرمجموعه های شهرستانی پاسخگو باشند یاد آورشد: جای سؤال است که چرا برخی مدیران شهرستان هرطور دلشان می خواهد عمل می کنندو از مافوق حساب نمی برند .

حجت الاسلام والسلمین سوری بااشاره به 18 آذرماه مصادف باشهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: ازآنجاکه دوران امامت آن امام همام هم عصربا خلفای عباسی بود و بدلیل گرایش و علاقۀ فراوان مردم ممالک اسلامی مخصوصاً ایران و عراق به امام حسن عسکری (ع) حکومت وقت محدودیت های فراوانی برای حضرت ایجادکرد.

«سوری» افزود با توجه به اینکه خلفای عباسی دریافته بودند که امام زمانی درآن دوره خواهد آمدکه بساط ظلم و جور را جمع می کندلذا حتی کنیزهای آن امام بزرگوار را نیز تحت تعقیب قراردادند غافل از آنکه امام دوازدهم چند سال قبل از شهادت امام عسکری متولد شده بود.


امام جمعۀ پلدختر سپس به 12 آذر سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و افزود: بنا به فرموده حضرت امام رضوان الله تعالی علیه دراسلام حکومت حکومت قانون است و حتی حکومت رسول اکرم (ص) و امام علی علیه السلام نیز براساس قانون بوده است .


وی با اشاره به اینکه همه باید خودرا با قانون تطبیق دهیم خاطرنشان کرد: نبایستی چنانچه قانون برخلاف نظرما بود هیاهو کنیم که این قانون را قبول نداریم وچون قانون اساسی ما برگرفته از قرآن کریم است همه باید درمقابل قانون تسلیم و مطیع باشیم.

خطیب جمعۀ پلدختر درادامه به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد واظهارداشت: دانشگاه مرکز توسعۀ علمی  وسیاسی است ومسائل روز کشور هم بایستی دردانشگاه مطرح شود.


وی با بیان اینکه دانشگاه بعنوان یک مرکز علمی فرهنگی باید جوان انقلابی و متدین پرورش بدهد افزود: کارفرهنگی بایستی نتیجه اش تحویل جوان انقلابی به جامعه باشد نه جوان ضد دین.

حجت الاسلام و المسلمین سوری درپایان خطبه های نماز جمعه به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت زائران ایرانی درعراق و همچنین درگذشت زائران حرم رضوی درحادثه قطار اشاره کرد و گفت :بنابه تأکیدمقام معظم رهبری  مسئولان نبایستی درحل ریشه ای این قضایا کوتاهی کرده به آسانی از کنار آن عبورکنند بلکه باید مسببان اصلی را مورد پیگیری و مؤاخذه قراردهند.


امام جمعۀ پلدختر درپایان ضمن تسلیت درگذشت آیت الله سید محمدنقی شاهرخی نماینده سابق مردم لرستان درمجلس خبرگان رهبری از مردم خواست درمراسم ختمی که به این مناسبت درمسجد حضرت رقیه پلدختربرگزار می گردد، شرکت کنند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • احمد
    • 4 دی 1395 18:14
    • 0
    شهدای سرافراز وایثارگران گرانقدر حق بزرگی برگردن ما دارند،ولی تکلیف سطح سوادجامعه وبرقراری عدالت علوی چه میشود آقای امام جمعه !!؟؟
    • اخبار
    • 13 آذر 1395 21:20
    • 0
    آقای احمدی خبرنگار ایرنا در پلدختر خانم فاطمه مهرابی هست ولی در شهرستان حضور فیزیکی ندارد به اسم او دارند خبرنگاری میکنن رسانه در پلدختر شلم شوربا شده فردا می بینی یکی به جای شما خبر میزنه به مسئولین بخصوص فرماندار بگویید رسیدگی کنند به این کارها
    • سربازولایت
    • 13 آذر 1395 20:24
    • 0
    در جواب بسیجی .سلام. همیشه انسان باید واقعیتها را ببیند و خدا را در همه کارها شاهدو ناظر بداند 
    جابجائی کارگران شرکتی چون به فلانی در پلدختر رای نداده اند و جایگزینی آنها با رای دهندگان چه کمکی به مردم است؟
    عزل و نصب مدیران در چه راستایی هست؟تقویت دولت یا تقویت پایگاه نماینده در حوزه انتخابیه ؟..اگر غیر از اینست دلایل عزل مدیران را بیان نمایند؟
     
    • بسیجی
    • 13 آذر 1395 19:03
    • 0
    نماینده هم برا مردم دفاع می کنه اقای سر بازولا یت همه مسولین باید دست به دست هم دهند تا شهری اباد شود نه تفرقه و دو دستگی باشه
    • سرباز ولایت
    • 13 آذر 1395 06:47
    • 0
    درود بر امام جمعه کاردان و مدیر و مدبر.مسولان بدانند عملکرد آنها زیر ذره بین چشمان ملت است و اگر ذره ای از ارزشهای انقلاب تخطی کنند باید به ملت جوابگو باشند.مدیران کل باید درخدمت مردم باشند نه در خدمت نمایندگان مجلس چون مدیران کل مدیران مجریه هستند و نمایندگان نیروی مقننه هستند و اصل تفکیک قوا را باید رعایت نمایند
    ازحاج آقا سوری برای بیان مشکلات شهرستان و ایثارگران متشکریم

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید