سه شنبه، 28 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2227
  • 0

امام جمعۀ پلدختر درگرامیداشت تشکیل بسیج دانشجوئی شهرستان:

بسیج دانشجوئی پلدختر نسبت به مسائل روزکشور منفعل نباشد

حجت الاسلام سوری گفت: دانشجوی بسیجی باید نسبت به رویدادهای جهانی و مسائل روز کشور بی تفاوت و منفعل نبوده و دارای موضع روشن و مشخص باشد


امام جمعۀ پلدختر گفت: دانشجوی بسیجی باید نسبت به رویدادهای جهانی و مسائل روز کشور بی تفاوت و منفعل نبوده و دارای موضع روشن و مشخص باشد.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درجلسۀ بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج دانشجوئی درناحیۀ مقاومت بسیج پلدختر عدالت را اساس حکومت جهانی امام عصر(عج) و خواستۀ تمام مستضعفان و آزادیخواهان عنوان کرد و افزود: عدالتخواهی همواره بایدبعنوان یک مطالبۀ بسیج دانشجوئی دررأس برنامه های این تشکل ارزشی باشد.


امام جمۀ پلدختر داشتن مواضع صریح و روشن در رویدادها و مسائل روز جهانی وعدم انفعال را ازویژگی ها و الزامات فعالیت های بسیج دانشجوئی برشمرد و افزود: بسیج دانشجوئی بایستی همواره درروشنگری و اعلام موضع نسبت به سایر اقشار جامعه جلوتر بوده و منفعل و بی تفاوت نباشد.

 

« سوری» دشمن شناسی را از دیگرالزامات بسیج دانشجوئی عنوان وخاطرنشان کرد: دانشجوی بسیجی بایستی شناخت صحیحی از دشمنان نظام اسلامی داشته و بتواند دشمنان انقلاب ونظام را درهر جایگاه و موقعیتی که باشند تشخیص دهد.زیرا گاهی دشمنان درلباس دوست نفوذ می کنند و موضوع « نفوذ» آنچنان مرموزانه است که تشخیص آن جز برای اهل بصیرت مشکل است.


امام جمعۀ پلدختر بصیرت را همچون اکثیر درهنگامۀ گردو غبار فتنه ها برای انسان دانست و افزود: بسیج دانشجوئی بایستی اهل بصیرت و شناخت راه درست درزمان فتنه ها باشد زیرا بخش بزرگی از جامعه درچنین مواقعی نگاهشان به دانشگاه و دانشجو است.


حجت الاسلام و المسلمین سوری یکی از اهداف و برنامه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را توقف جهش علمی ملت ایران دانست و یادآورشد: با توجه به اینکه هرجا علم باشد نورو روشنائی است بردانشجوی بسیجی فرض است که نهایت تلاش و فعالیت را برای جهاد علمی بکار بگیرد.


« سوری » تنبلی و « تن آسائی » را آفت پیشرفت و ترقی عنوان کرد و افزود : داشتن نظم و برنامه ، پرهیز از تنبلی و حضور شاداب و سرزنده در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از ضروریات بسیج دانشجوئی است .

 

 

امام جمعۀ پلدختر بابیان اینکه دانشجوی بسیجی بایستی درک درست و صحیحی از مسائل سیاسی پیرامونی و جامعه داشته باشد یادآورشد: دانشجوی بسیجی به مثابه مشعل است که راه را برای دیگران روشن و هموارمی سازد.


حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری با تأکید برضرورت توام بودن علم و ایمان برای دانشجوی مسلمان و بسیجی گفت : دانشجوی  مسلمان بسیجی درکنار فراگیری و کسب علم ، تعالی اخلاقی و معنوی را نیز توأمان مد نظردارد.


دراین جلسه مسئول بسیج دانشجوئی شهرستان نیز گزارشی از اقدامات بسیج داشجوئی مراکز دانشگاهی  پلدختر را ارائه کرد.


علی محمد گنجی تشکیل 5 پایگاه بسیج دانشجوئی دردانشگاههای ملی، آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشکده پرستاری با عضویت 750 دانشجو را ازفعالیت بسیج دانشجوئی شهرستان اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز سالتحصیلی جاری 160نفر دربسیج دانشجوئی شهرستان  عضو شده اندافزود: آموزش سرگروههای صالحین، برپائی اردوهای جهادی، تشکیل کرسی های آزاد اندیشی و گروه های طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر وشرکت دادن دانشجویان دربرنامه های مذهبی ازدیگر اقدامات و فعالیت های بسیج دانشجوئی بوده اند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • دانشگاهی
    • 3 آذر 1395 15:31
    • 0
    باسلام وتشکر ازبالاگریوه وامام جمعۀ بزرگوار /واقعا هرچندسالی است که چندین دانشگاه درشهرستان پلدختردایرشده است هنوز مشاهده نشده تشکل های داننشجوئی پلدختر و ازجمله بسیج دانشجوئی درمورد این همه مسائل کشور و استان و شهرستان یک بیانیه بدهند. درحالی که سایر دانشگاهها دراکثرمسائل مهم ازجمله حقوق های نجومی، اختلاس درصندوق ذخیرۀ فرهنگیان، موضع گیری های عجیب و ساختارشکنانه علی مطهری ،بیکاری ،رکود ،کنسرت ها و... موضع گیری بهنگام و خوبی داشته اند.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید