سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 2167
  • 0

به دعوت فرماندار و باحضور فرزندان کارمندشهدای شهرستان:

انتظارات ،پیشنهادات و مطالبات فرزندان شاهد پلدختر بررسی شد/ بلاتکلیفی 11سالۀ یک فرزندشهید در ادارۀ محل خدمت

بادعوت فرماندار پلدخترو حضورفرزندان (کارمند) شاهد پلدختر دغدغه های یادگاران شهدای این شهرستان بررسی شد


با دعوت فرماندار پلدخترو حضورفرزندان ( کارمند) شاهد پلدختر دغدغه های یادگاران شهدای این شهرستان بررسی شد.


به گزارش بالاگریوه بادعوت نورالدین درمنان فرماندارشهرستان پلدخترفرزندان (کارمند) شهدای پلدختر،دغدغه ها،دیدگاه ها، انتظارات و پیشنهادات فرزندان شاهدپلدخترکه درادارات این شهرستان شاغل هستند بررسی گردید.


دراین جلسه که تعدادی ازمدیران ادارات شهرستان نیز به درخواست فرزندان شاهد حضور پیداکرده بودند ابتدا دیدگاهها و انتظارات فرزندان شاهد مطرح گردید و سپس مسئولان نهادها و دستگاههای اجرائی حاضردرجلسه به مطالبات یادگاران شهدا پاسخ دادند.

 

 

دراین جلسه احمد لرستانی فرزند پاسدارشهیدامرعلی لرستانی که درشبکۀ بهداشت و درمان شهرستان شاغل است ازگمنام ماندن نام و یادشهیدلرستانی در نامگذاری ها و همچنین محافل و مجالس عمومی گلایه کرد و گفت: باورکنید به حدی درمورد شهدا به لحاظ تبلیغاتی و ترویج فرهنگ شهید وشهادت کوتاهی شده است که بسیاری از مردم همین شهر پدرقهرمان و شهید بنده که جزو اولین گروه پاسداران اعزامی به خطوط مقدم جنگ با دشمنان بعثی بود، را نمی شناسند ، تاجائی که برخی ازمن سوال می کنند راستی پدرشما دربمباران شهید شده است ؟

وی اظهار امیدواری کرد اگر می خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت پایدار مانده و درجامعه نمود داشته باشد بایستی ترتیبی اتخاذ گردد تا شهدا آنطور که بایستۀ آنهاست به نسل های بعداز دفاع مقدس و فرزندان این آب و خاک شناسانده شوند.


سپس عباس موسی پور فرزندشهیداکبرموسی پور که بعنوان نیروی شرکتی دراداره تبلیغات اسلامی شهرستان فعالیت می کند از وضعیت استخدامی خود شکوه کرد و گفت: درحالی که افراد زیادی بامدارک تحصیلی و سابقۀ کاری پائین تربه استخدام رسمی درآمده انداما بنده بامدرک تحصیلی کاردانی مدیریت حدود 11سال است که هنوز دراداره تبلیغات اسلامی شهرستان بلاتکلیف و بعنوان نیروی شرکتی هستم .

 


شهردار پلدخترنیز دراین جلسه گفت: هرچند مکان درنظرگرفته شده برای احداث یادمان شهدای گمنام درمحدودۀ قانونی شهر نبوده و خارج ازحوزۀ فعالیت شهرداری است و ما نمی توانیم هزینه ای را درآن محل تقبل کنیم اما درعین حال آمادگی داریم درحد مقدورات مساعدت هائی را که منع قانونی نداشته باشد دراین زمینه ارائه کنیم.

جهانگیراکبری اما به فرزندان کارمند شهدای شهرستان دراین جلسه قول داد تا یک روز درهفته سالن ورزشی متعلق به شهرداری را بصورت رایگان در اختیار این عزیزان قراردهد که این امر رضایتمندی و قدردانی فرزندان شاهد را درپی داشت.


دراین جلسه مقررشد بنیادشهید و امور ایثارگران نسبت به ساماندهی  29 گلزار شهدای روستا با اخذاعتبارات لازم اقدام نماید.

همچنین مقررشدبامساعدت فرمانداری وبنیادشهیدوامورایثارگران شهرستان زندگینامه، وصیتنامه ، خاطرات، دست نوشته ها و آثار شهدای شهرستان بصورت یک کتاب تألیف و منتشرگردد.

 

مدیرمسئول سایت بالاگریوه نیز دراین نشست صمیمی گفت : برحسب وظیفه و مسئولیت سنگینی که درقبال خون مطهر شهدا برگردن خود احساس کرده ایم تاکنون زندگینامه و وصیتنامه بیش ازیک هزار شهید استان را درنشریات و رسانه های تحت مسئولیت خود ( روزنامه های جوان و رسالت، نشریه و سایت بالاگریوه ) منعکس و منتشر کرده ایم .


نورالدین احمدی یادآورشد: به عنوان یکی ازدوستان وهمسنگران  پدران شهید شما وظیفۀ خود دانسته و اعلام آمادگی می نمایم بادیدۀ منت وصایا، دست نوشته ها،زندگینامه و خاطرات شهدا را درسایت بالاگریوه منعکس و منتشر نمایم و از این طریق بخش بسیارکوچکی ازحق عظیم شهدا را که برگردن داریم ادا نمایم، شاید فردای قیامت عنایت آن برگزیدگان شامل حالمان گردد.

 


یکی دیگرازاتظارات ومطالبات فرزندان شاهد پلدختر درارتباط بانامگذاری واحدهای آموزشی بودو اینکه چرا درحالی که تعدادشهدای شهرستان بیش ازتعداد واحدهای آموزشی است اما آموزش و پرورش برای یک واحد آموزشی نام چندواحد آموزشی را به نام یک شهید ولی باپسوندهای دبستان شهید... 1، دبستان شهید...2 و ... نامگذاری کرده است ؟

نورالدین درمنان فرماندارشهرستان پلدختر نیزدرادامۀ این جلسۀ صمیمانه باجمع بندی انتظارات، خواسته ها و دیدگاه های فرزندان معظم شاهد گفت: شما صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستید بایستی قدرخودتان را بدانیدو به هیچ عنوان اجازۀ بهره برداری ازعزت، جایگاه و شأن و منزلت خودرا بعنوان فرزندشهیدبه سیاست بازان وکسانی که مطامع دنیوی دارندندهیدو به راحتی پای هر طومار و نوشته ای را امضاء نزنید.

فرماندارپلدخترخطاب به فرزندان شاهد گفت : همانطوری که درتمامی وصیت نامه ها و دستنوشته های شهدا بر تبعیت از ولایت فقیه تأکید گردیده ما بایدبا الگو گیری ازپدران شهید شما شاخص رفتاری خود را « ولایت» قرارداده و رهنمودهای مقام معظم رهبری را بعنوان سکاندار نظام اسلامی نصب العین خود قراردهیم.

نورالدین درمنان درپایان  خاطرنشان کرد: شما فرزندان عزیز شاهد بایستی درادارات محل کارخود با ارتقاء سطح علمی متناسب با حوزۀ کاری خود کارآمدی آن دستگاه اجرائی را بالاببرید .

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • افتخاری
    • 25 مهر 1395 18:13
    • 0
    باتشکرازحضرتعالی جناب اقای احمدی بابت انعکاس مطالب جلسه فرزندان معظم شهدا ؛مستحضرید که بیش از 90 درصد از مدارس شهرستان به نام مبارک شهدای انقلاب اسلامی است حال چه شهدای درسطح ملی و چه منطقه ای.و تعدادی از مدارس نیز به نام معصومین یا مضامین ارزشی و فرهنگی و ملی است. همه این اسامی بیش از یکدهه هست که بر سر درب مدارس حک شده اند.در کل در داخل شهر ما فقط 2 واحد اموزشی داریم که با نام شهدا و پسوند 1و 2 مشخص شده اند.و یکی هم مدرسه دخترانه زینبیه.مزیداطلاع طی دوسال گذشته یک واحد اموزشی نامگذاری شده که چون توسط یک نفر خیر ساخته شده قاعدتا و طبق دستورالعمل های وزارتی میبایستی به نام خیر نامگذاری شود.در عین حال نامگذاری کلاسهای درس در هر واحد امورشی  به نام شهدا(با اولویت شهدای فرهنگی و دانش اموز )در مدارس در دستور کار قرار دارد.  
    ===
    بالاگریوه
    باسلام از احساس مسئولیت و پاسخ مستدل جنابعالی سپاسگزاری می کنیم .
    درعین حال چون حیات ، امنیت و سربلندی مامرهون شهداست ، انتظار می رود با توجه به اینکه خودِ حضرتعالی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده و مروج فرهنگ ایثاروشهادت هستید نسبت به رفع دغدغه فرزندان و خانواده های معززشاهد شهرستان اقدام خداپسندانه بعمل آورید.
    • گمنام
    • 25 مهر 1395 10:26
    • 0
    باسلام خدمت آقای احمدی
    این جلسات بافرزندان شهدا فقط درحدشعار است گویی مسئولین و نماینده شهرستان از وجود فرزندان شهدا درپستهای مدیریتی هراس دارند.
    شنیدم چند وقت پیش یکی از فرزندان شهدای پلدختر برای مدیریت یکی از ادارات از طرف مدیرکل استانی پیشنهاد شده بود به وزارت که با مخالفت ... به دلیل رأی ندادن به ............این انتصاب کن لم یکن شد
    فرزندان شهدا در پلدختر مظلومند و فراموش شده اند
    کاش سری به گلزار شهدا بزنند و سنگ فرش شکسته گلزار شهدا را ببینند
     یک سوال هم از شهرداری و بنیاد شهید:
    فضای سبز قطعه شهدای پلدختر تحت نظر کدام ارگان است و در این زمینه چکار کرده اند؟منظورم آبیاری و نگهداری فضای سبز قطعه شهدای قبرستان پلدختر است

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید