پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2141
  • 0

امام جمعۀ پلدختر :

دفاع مقدس نمونۀ کامل مدیریت جهادی دراقتصادمقاومتی است/ تضعیف سپاه و دیگردستاوردهای انقلاب ،فعالیت درجبهۀ دشمن است

حجت الاسلام و المسلمین سوری گفت: کسانی که سپاه پاسداران و دیگر دستاوردهای نظام را تضعیف وتخریب می کنند در جهت تقویت جبهۀ دشمن گام برمی دارند


امام جمعۀ پلدختر گفت: دفاع مقدس یکی از بهترین و ارزشمندترین مقاطع فراموش نشدنی و بی نظیر تاریخ ملت ایران است.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درخطبه های نمازسیاسی- عبادی جمعۀ این هفته بابیان مطلب فوق افزود:هرچندجنگ 8 ساله که ملت ایران ازآن بعنوان دفاع مقدس یادمی کند فشارها و سختی های زیادی را برملت ما تحمیل کرد و کشور ما روزهای سختی را تجربه کرد اما دستاوردهای تحمل همین سختی ها تثبیت نظام جمهوری اسلامی و ایجادسپاه پاسداران  و اثبات موجودیت نظام مارا به دنبال داشت.

وی اظهارداشت: جنگ را باید الگو و نمونۀ کامل مدیریت جهادی درباب اقتصاد مقاومتی دانست آنهم مدیریتی که با انگیزۀ جهاد درراه خدا و نه مدیریتی که با انگیزۀ دریافت حقوق های نجومی  باشد.

خطیب جمعه پلدخترخاطرنشان کرد: درجنگ 8سالۀ ماعلیرم آنکه بیش از 80 کشور دنیا مستقیما ازدشمن بعثی حمایت می کردندامادفاع مقدس ماتنهاجنگی بودکه حتی یک وجب ازخاک میهن اسلامی  ازآن جدانشد واین درحالی  بود که درسال 1350 درنتیجۀ بی کفایتی حاکمان وقت چهاردهمین استان کشور ما یعنی همین بحرین از پیکرۀ ایران جداشد.

 

 

« سوری » افزود: قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی درهرجنگی که پیش می آمدبخشی ازخاک ایران جدامی شد اما پس ازپیروزی انقلاب اسلامی و درحکومت تحت زعامت ولایت فقیه علیرغم آنکه به نوعی تمامی دنیا با ما می جنگیدند اما حتی یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی  دراختیاردشمن قرارنگرفت.

امام جمعه پلدختر توسعۀ اندیشۀ مترقی ولایت فقیه وتأسیس نهادمقدس سپاه و تأثیرات شگرف این دستاوردها در تثبیت و تداوم انقلاب را ازدستاوردهای دفاع مقدس 8 سالۀ ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که سپاه پاسداران و دیگر دستاوردهای  نظام را تضعیف می کنند درجبهۀ دشمن فعالیت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری ازنهاد نمازجمعه بعنوان سنگر روشنگری و تبیین مصالح ومنافع نظام یادکرد و افزود: یکی از رسالت های ائمۀ جمعه روشنگری و بیان مصالح نظام  و انقلاب و مشفق مسئولان است.

«سوری» نهادنمازجمعه را ازمنظر مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی و سیاسی  نظام  و تریبون دفاع ازحقوق مردم انقلابی دانست و افزود: شاید بیان حقایق درنماز جمعه به ذائقۀ بعضی ها خوش نیاید اما این به معنای آن نیست که ائمۀ جمعه از بیان مواضع حق و روشنگری کوتاه بیایند.وکسانی که دانستن را حق مردم می دانند نباید از بیان حقایق درنمازجمعه و مطلع شدن مردم واهمه داشته باشند.

خطیب جمعه پلدختر باانتقاد ازکسانی که به خاطر منافع ومصالح دنیائی دستاوردهای  انقلاب و دفاع مقدس را زیرسوال می برندگفت: نظام اسلامی و انقلاب اسلامی صاحب دارد افرادی که روشنگری درنمازجمعه رابرنمی تابندبایستی به جای زیرسوال بردن سپاه پاسداران ودیگر دستاوردهای انقلاب خودشان را جمع کنند و با نظام اسلامی وفق بدهند.


حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درادامه به پنج مهرماه سالروزمباهلۀ رسول گرامی اسلام با نصرانیان نجران و سالروز شکست حصرآبادان درسال 1360 اشاره کرد و افزود: درپنجم مهرماه سال 1360 رزمندگان اسلام بعد از صدور دستور حضرت امام رضوان الله تعالی علیه مبنی براینکه محاصره آبادان باید شکسته شود،درعملیات غرورآفرین ثامن الائمه با یورش برق آسا به دشمن بعثی محاصرۀ آبادان را شکسته و دشمن را تارومارکردند.

امام جمعه پلدخترسپس به ششم مهرماه روز تکریم بازنشستگان اشاره کردو یادآورشد: مسألۀ زن وخانواده ازمسائل درجه یک کشور است و جامعه ای دینی تلقی می شود که درآن خانوادۀ متدین وجودداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد : برخلاف برخی باورهای غلط که زن را صرفا کنیز و کدبانوی خانه تصور می کنند، درآموزه های دینی ما زن درعین حالی که ریحانه و مایۀ آرامش خانواده محسوب می شود از آن طرف کارگزارخانواده است یعنی امورخانه را مدیریت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سوری درپایان با اشاره به دیداراخیرفرماندهان سپاه بامقام معظم رهبری اظهارداشت: همانطوری که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند اینکه عده ای مطرح می کنند که کشور نظام دفاعی نداشته باشد،حرف غلطی است و کشوری می تواند دشمن راپای میز مذاکره بکشاندکه دارای بنیه و توانمندی دفاعی قدرتمندباشدوکشوری که فاقد توانمندی دفاعی باشد مغلوب  است .

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید