پنج شنبه، 9 فروردین 1403
انتخاب سردبیر / اجتماع
شناسه خبر: 2051
  • 0

شهردارپلدختر درگفتگو با رسانه ها مطرح کرد:

یک میلیون مترمربع (100هکتار) زمین شهرداری پلدخترفروخته شده است!

شهردار پلدختر اخیرا درمصاحبه با برخی رسانه ها اظهارداشته : بيش از١٠٠هكتارزمین سهم شهرداري بوده كه همگي فروخته شده اند و كسي هم چيزي نگفته است


بالاگریوه - اخیرا در فضای مجازی ،شبکه های اجتماعی و مشخصا دو پایگاه اطلاع رسانی « بلوطستان » و « بیان روز » مصاحبه و گفتگوئی با جهانگیراکبری شهردار پلدختر منتشرگردید واز آنجا که بخش هائی ازمطالب مصاحبه مذکورسوالات و شائبه هائی رادراذهان عمومی ایجادکرده است ، پاسخگوئی جناب شهردار به این ابهامات می توانددر اقناع افکارعمومی،نخبگان و اهالی رسانه کارساز بوده و مانعی برای قضاوت های ناصواب درمورد عملکرد شهرداری باشد.


1-شهردار پلدختر درپاسخ سوال کنندگان درمورد چگونگی هزینه کرد بهای املاک  فروخته شده شهرداری ( 2000 مترمربع زمین و چندین مغازه جنب ترمینال پلدختر) اظهارداشته : " فروش املاک ازآیتم های درآمدی شهرداری است " اکنون سوال افکار عمومی این است که آیا « املاک شهرداری »  به عنوان « سرمایه» و «بیت المال» محسوب می شوند یا سوژه و ممری برای درآمد ؟


2-شهردارمحترم پلدختردرپاسخ یکی دیگرازسوالات مصاحبه کنندگان ازفعال کردن کارخانه آسفالت وماسه شوئی درزمان تصدی خودسخن گفته است.صرف نظرازطرح ابهاماتی که درزمینه چگونگی مدیریت و فروش تولیدات کارخانه ماسه شوئی دراذهان برخی مردم وجود دارد که به فرصتی دیگرموکول می گردد،اما درموردکارخانه آسفالـت،آیاکارخانه فعال بوده و شهرداری اکنون آسفالت مورد نیازخودرا ازاین کارخانه تأمین می کند ؟


3-یکی ازسوالاتی که شهردار محترم درمصاحبه مذکور پاسخی به آن ارائه نکرده آن است که آیاشهرداری پس ازفروش ماشین آلات کهنه شهرداری ( 3دستگاه کمپرسی ویک دستگاه کامیون خاور 911 ) علیرغم صراحت مصوبه شورای شهر، اقدام به خرید خودروهای جایگزین کرده است ؟


4- شهردارپلدختردربخشی ازپاسخ به یکی ازسوالات مصاحبه کنندگان مبنی براینکه آیابه نظرشماشفاف سازی درآمدهای شهرداری باعث اعتمادبیشترمردم به مجموعه شهرداری نمی شود؟اعلام کرده : «نبايدتوقع داشت به نام شفاف سازي گزارش عملكرد مالي دستگاهها بين مردم توزيع شود كه قطعا خلاف وبا متخلف برخوردميشود » !

دراین ارتباط حرف مردم که ولی نعمتان و محرم انقلاب و نظام محسوب می شونداین است که شهردارمحترم پلدخترقوانین مربوط به شورا و شهرداری ازجمله ماده 76 وظایف شورا را که اشعار می دارد " شورای شهر و شهرداری و شرکت های تابعه و سازمانهای وابسته موظفند به نحو مقتضی زمینه اطلاع عموم مردم رابطور مستمر ازمصوبات، تصمیمات، عملکرد،بودجه ،هزینه ودرآمدخودفراهم کنند" مطالعه نماید .


5-سوال و ابهام آخردرارتباط بامصاحبه شهردار محترم پلدختر آن است که ایشان درقسمتی ازپاسخ به یکی ازسوالات درخصوص چرائی فروش املاک شهرداری اظهارداشته است : « دربدبينانه ترين حالت بيش از١٠٠هكتار {زمین} سهم شهرداري بوده كه همگي فروخته شده اندوكسي هم چيزي نگفته است »


نکته مهمی که درارتباط بااظهار نظرشهردار وجود دارد آن است که آیا واقعایکصدهکتاریعنی یک میلیون مترمربع زمین متعلق به شهرداری درسایه سکوت ، رضایت و یابی تفاوتی شوراهای اسلامی قبلی فروخته شده و هیچ کسی هم انتقادی نکرده است ؟


اگر این موضوع صحت داشته باشداعضای شوراهای اسلامی قبلی که چندنفری ازآنان اکنون نیزعضو شورای چهارم شهرپلدخترهستندچه جوابی برای مردم درارتباط باتضییع حق آنان و تاراج بیت المال دارند؟وچرانسبت به انجام وظایف خودکه به صراحت دربندهای 8، 14و 30 ماده 71 قانون وظایف شورای شهر مبنی برنظارت براموال وسرمایه ها،تصویب معاملات ونظارت برحسن اداره امورمالی شهرداری بوده است سهل انگاری و مسامحه کرده اند؟

 

« بالاگریوه » همانطورکه انعکاس مطالبات وانتظارات مردم ازدستگاه های اجرائی راوظیفه و رسالت رسانه ای خودمی داند،آمادگی داردپاسخ های مدیران دستگاههای اجرائی و ازجمله شهردارو شورای شهر پلدختر را درخصوص موارد مطرح شده منعکس نماید.

تبلیغ

نظرات

    • منصور حلاج
    • 1 مرداد 1395 21:17
    • 0
    تبلور فکر شورای شهر طایفه ای،شهرداری با این مختصات است.
    چرا باید در انتخابات شورای شهر مردم این شهر طایفه ای عمل بکنند که نتیجه اش بشود شورای شهر ضعیف و به تبع آن شهرداری ........وبدون اهلیت باکار شهرداری و هزاران تبعات نامطلوب دیگر.
    • آگاه به اتفاقات شهرداری
    • 30 تیر 1395 20:12
    • 0
    این شورای شهر چه جوابی درقیامت برای سکوت دربرابرحیف و میل بیت المال درمقابل چشمانشان دارند؟
    آیا فروش
    یک کمپرسی دنگ فنگ
    یک کمپرسی رنو
    یک کمپرسی اتکو
    یک کامیون خاور 911 آتش نشانی
    توسط شهرداری حیف و میل بیت المال نیست ؟
    به جای همه این ها یکدستگاه کمپرسی خریداری شده
    چرا مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری دراین زمینه کمترین پیگیری نمی کند
    • مهرداد گودرزی
    • 30 تیر 1395 14:22
    • 0
    باسلام خدمت اقای احمدی ازفرهنگیان عزیز.واقعا جای سوال دارد با این روشی که اقای شهرداروشورای شهر درپیش گرفتن که همش دارن زمین وماشینهای شهرداری میفروشن برای سال اینده دیگه چیزی نمانده برای فروش..واقعا متاسفم برای همشون
    • همشهری
    • 27 تیر 1395 23:30
    • 0
    بایدبه حال این شهر گریست بااین شورای شهر که تخصص تعهددرانتخاب شهردار ملاک نیست ملاک قبیله وطایفه گرایی است 
    • مهدی
    • 27 تیر 1395 09:04
    • 0
    حرف حساب که میگن همینه
    تشکر ازجناب احمدی باسوالات مستدل وقانونی
    بهتره شهردار واعضای محترم شورای شهر این چندماه آخرحداقل بقول معروف """سخونی حلال کنن""" ویک باربه مردم  پاسخ بدن چراکه این سوالات مطالبه همه مردم پلدختر هست
    • همشهری
    • 27 تیر 1395 07:29
    • 0
    شورای شهری که تخصصی نباشندو.......که ریش سفیدان قبیله انتخابش کنندبهتر ازاین نخواهدشد
     
    • خبرنگارآزاد
    • 26 تیر 1395 19:51
    • 0
    ضمن احترام به پیش کسوت بودن آقای احمدی درعرصه مسائل سیاسی ، اجتماعی و رسانه ای، ازایشان یک سوال دارم :
    چراشما هم ماننددیگرسایت ها مطالب مسئولین را همانطوری که هست منعکس نمی کنید؟
    ===
    بالاگریوه
    ازانتقاد شما استقبال ،و توجه شمارا به چند نکته جلب می کنیم :
    اولا: برای سایت ها ، رسانه ها یا خبرنگارانی که دقیقا و بدون هرگونه تحلیل اظهارات یک مسئول را منعکس می کنند بسیار متأسف هستیم . زیرا درچنین حالتی آن سایت و رسانه که اصلی ترین وظیفه اش بیان مشکلات و خواسته های مردم است درنقش مسئول روابط عمومی آن مسئول ظاهر شده و رسالت خودرا فراموش کرده است.
    ثانیا:خبرنگار بایستی تمام هم و غمش بیان خواسته های مردم باشدنه اینکه میرزابنویس مسئولان باشد، زیرا رسانه ها درقبال مردم مسئول هستند نه درقبال مدیران
    ثالثا: بالاگریوه باپوزش ازقاطبه اهالی رسانه و آنهائی که قلم را جزبه حقیقت ودرراستای رفع مشکلات مردم نمی چرخانند، براین باوراست که رسانه و خبرنگاری که همواره سعی می کندنقاط ضعف مسئولی که مردم به ناکارآمد بودن او واقف هستند، بپوشاندو ازاو تعریف و تمجیدنمایدحتما ازطریق آن مسئول به نان و نوائی رسیده است .
    رابعاً: مااز آموزه های دینی و بزرگان دینمان آموخته ایم که چشممان به دسترنج خودمان باشدتا زبانمان لکنت نداشته و سرمان بالاباشد و عزت نفس مورد تأکیداسلام را باکرنش و تملق دربرابر غیرخدا لگد مال نکنیم .
    • کائدزاده
    • 26 تیر 1395 18:10
    • 0
    اول از آقای احمدی بخاطرتحلیل های مستند ایشان درخصوص مسائل اجتماعی وسیاسی تشکر می کنم .
    اما نکته ای که ازقلم تیز ایشان دراین مطلب افتاده این است که شهردارمحترم پیشنهاد احداث پارک بانوان رابه خودش ربط داده درحالی که این پیشنهاد توسط خانم آکسونیان درتهران و استان مطرح و تصویب گردیده است .اینکه چراشهردار این موضوع کاملابدیهی رابه خودش نسبت داده خیلی جای تعجب دارد.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید