پنج شنبه، 30 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2003
  • 0

باانتصاب فرماندار معزول کوهدشت به عنوان فرمانداراین شهرستان

مردم پیشوا دراعتراض به انتصاب فرماندارمعزول کوهدشتی تحصن کردند

مردم پیشوا دراعتراض به اقدام وزارت کشور درمعرفی فرماندارمعزول کوهدشت بعنوان فرمانداراین شهرستان درمسجد حضرت امام خمینی «ره» این شهر تحصن کردند

به گزارش بالاگریوه به نقل از راه داناتحصن جمعی از مردم پیشوا به همراه خانواده های شهدا و روحانیون در اعتراض به شیوه انتصاب فرماندار جدیددر مسجد حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.


حجت الاسلام رحمتی نیا امام جمعه شهرستان پیشوا درجمع متحصنین گفت: چرا فکرمی کنیدکه پیشوا یک شهر پست و عقب افتاده و فقیر است و فردی راکه از شهرستان خودش اخراج شده و چند شهرستان دیگر هم او را قبول نکرده به شهرستان پیشوا قالب کنید.

 


وی افزود: شهر پیشوا به تعبیرمقام معظم رهبری مرکز شهادت است وکلی خون دردفاع مقدس دادیم تاشما بروید صندلی استانداری و فرمانداری را در اختیار بگیرید و این گونه رفتار کنید؟!

امام جمعه پیشوا افزود: مسئولین استانداری بترسید از وقتی که صبرو تحمل مردم تمام شود و بترسید از روزی که مردم بخواهندحرکت کنند.

حجت الاسلام اداوی درجمع متحصنین گفت: امام جمعه به هیچ وجه درجریان انتصاب فرماندارجدید نبودندو مانندیک غریبه به جلسه معارفه دعوت شده است.

وی درادامه گفت: ما درشهر مذهبی باسابقه دیرینه انقلابی زندگی می کنیم و جریانی که در حال شکل گیری است خلاف جهت جریان انقلابی مردم شهرستان است.

ادواری گفت: این تجمع، تجمع مردمی است و این گونه نیست که از یک مسئول مافوق دستور گرفته باشیم و بابت آن تشویقی و اضافه حقوق بگیریم.

وی تاکیدکرد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارد این است که جوانان انقلابی را سرکوب نکنید و آنان را به حاشیه نبرید.


حجت الاسلام الهایی درجمع متحصنین گفت: مردم شهرستان پیشوا خواب و بی دغدغه نیستند و اینجا رو با کشورهای دیگر اشتباه نگیرید، این شهر، شهر مذهبی و انقلابی است.

 


وی با بیان اینکه متحصنین درمقابل یک حرکت ضد امنیتی جمع شدندگفت: اصل انتصاب فرماندار جدیدهمه جوره مغرضانه است.

وی درادامه افزود: در بحث جابه جایی ها دولت به جای اتوبوسی، مترویی عمل کرده است، و یک مترو را خالی کرده و یک مترو دیگر جایگزین کرده است.


قمی در جمع متحصنین گفت: ما ادعا نمی کنیم مسئولین را از بین اصولگرایان انتخاب کنید ،همین الان می توانم ۵۰ نفر از اصلاح طلبان متدین بومی را نام ببرم که می توان مسئولیت های پیشوا را بر عهده آنان قرار داد.

وی افزود: در مسائل مختلف فرهنگی اجتماعی و سیاسی هیچ ردی از خانواده معظم شهدا نیست.


یاسینی این گونه انتصاب را خلاف آداب کشورداری عنوان کرد و افزود: در این انتصاب نه با امام جمعه و نه نماینده مردم شهرستان مشورت و هماهنگی نشده است.

 

 

وی افزود: مردم مومن پیشوا به شدت ناراحت و معترض هستند به این نحوه انتصاب فرماندار جدید؛ این فرد در گذشته سوابق سالم و خوبی نداشته است.

یاسینی گفت: بنا براطلاعات موثق از افراد عادل، آنچه اخبار رسیده ازانتخابات اخیرکوهدشت نشان می دهد این فرد نه تنها کنترل نکرده بلکه در برخی جاها آتش بیار معرکه بوده است.

وی ادامه داد: این اقدام (انتخاب فرد مسئله دار به عنوان فرماندار پیشوا) حرکتی زشت ، ناپسند و بی ادبانه سیاسی از سوی وزارت کشور است.


یاسینی درجمع متخصنین بیان داشت: براساس اطلاع موثق، آقای استاندار گفته است که این فرماندار اولین فرمانداری است که با من مشورت نشده و خودشان حکم زدند.

وی گفت: ما نمی گوییم کسی ازهمفکران ما منصوب کنید،حرف این است که اگر میخواهیدیک فرد اصلاح طلب رابیاورید،یک کسی را نصب کنید که اهل این شهر باشد و مسائل و مشکلات شهر را بشناسد.
وی در پایان صحبت هایش گفت: برخی از دوستان خودشان به این انتصاب اعتراض دارند.


سید یاسر موسوی در واکنش به برخی اظهارات گفت: با افتخار اعلام می کنم بنده، اخویم و پدر و مادرم پیشوایی هستند.

وی افزود : اگر یک ظلمی به مردم منطقه می شود فقط باید مردم همان منطقه معترض باشند. ما معترض به انتصاب یک فرد نیستیم، ما از این روال ناراحتیم و به آن معترضیم.

 وی گفت: پیشوا زادگاه شهیدان جنیدی، سردار قمی، مهتدی و اردستانی است و سردمدار حرکت های انقلابی بوده است، پیشوایی که هر جایی اسلام و انقلاب احتیاج داشته، اولین نفر سینه خود را سپر کرده است، واقعا ارزش ندارند فرماندار شهرشان با مشورت و هماهنگی امام جمعه و نماینده شان انتخاب شود ؟

موسوی ادامه داد: چطور زباله های سیاسی را به عنوان فرماندار پیشوا قرار می دهید این فرد چه کار تأثیرگذار فرهنگی و کار مثمرثمری را انجام داده است، چه کار مهم اقتصادی را انجام داده است. آیا همین که در انتخابات توانسته یک مهندسی را انجام دهد باید به شهرستان پیشوا بیاید.


وی بامطرح این سوال که آیا اتفاقاتی که درانتصاب این فرمانداراتفاق افتاده است قانونی است افزود: اگر فرمانداری برای ما انتخاب شودکه هزارجور مشکل دارد وهر روز ناامنی و معضلات را در شهرمان ببینیم، و دم نزنیم و چیزی نگوییم، آن وقت می شویم مردم خوب؟!

وی درپایان صحبت های خود گفت: مسجدهمان گونه که تولی دارد،تبری هم دارد، ما افتخار می کنیم که درمسجد شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر منافق سرمی دهیم، حالا شما می گویید مسجد جای این مسائل نیست؟!


ام الشهداجنیدی درجمع متحصنین گفت: اگر این معارفه هم برگزار شود، مردم نمی گذارند این فرد در شهرستان پیشوا بماند.

 

 

وی گفت: مردم شهرستان پیشوا همان مردم ۱۵خرداد ۴۲ هستند، عوض نشدندبلکه قوی تر شده اند.


درجمع متحصنین حاضر درمسجد امام خمینی(ره) سرهنگ احمدی فرمانده انتظامی پیشوا به همراه تعدادی از پرسنل ناجا،جناب آقای حسن جعفری از قیام کنندگان ۱۵خرداد، مادر گرامی سردار شهید علی قمی، عبدالملکی خبرنگار واحد مرکزی خبر ،حجت الاسلام ضائفی مسئول رسیدگی به امور مساجدشهرستان پیشوا ، عابدسلیمانی مسئول حراست فرمانداری، ام الشهداء حاجیه خانم جنیدی ، مسئولین امور مساجد شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک هم به همراه مردم شهید پرور شهرستان پیشوا حضور داشتند.

 

 

درحاشیه برگزاری تحصن تهیه طومار مردم شهید پرور شهرستان پیشوا خطاب به وزیر کشور در اعتراض به انتصاب فردی مسئله دار به عنوان فرماندار جدید پیشوا انجام شد.


درگیری های فیزیکی در انتخابات کوهدشت از بی تدبیری سیاسی بوده  است

در انتخابات مجلس دهم کاندیدای دولت و اصلاح طلبان در کوهدشت دعوا و درگیری شدیدی رخ داد که در پی این درگیری تعدادی از ماشین ها خسارت دیده و چند نفر نیز زخمی شدند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید