جمعه، 31 فروردین 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 1836
  • 0

فرماندارپلدختر درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح کرد:

از نقدسازنده رسانه ها استقبال می کنیم/کنار زدن پرده تملق و چاپلوسی هنر رسانه است

فرماندارپلدخترگفت: ما انتقاد های اصحاب رسانه شهرستان را می پذیریم اما اینکه رسانه ای به دروغ تیتربزند که تشکیل جلسه وزیر و مسئولان شهرستان پشت درب های بسته مشکلی از شهرستان را حل نمی کند.

فرماندارپلدختردرجلسه شورای فرهنگ عمومی  شهرستان با اذعان به قبول انتقاد های برخی اصحاب رسانه شهرستان درخصوص نقدناپذیری بعضی مسئولان شهرستان گفت: ما انتقاد های اصحاب رسانه شهرستان را می پذیریم اما اینکه رسانه ای به دروغ تیتربزند که تشکیل جلسه وزیر و مسئولان شهرستان پشت درب های بسته مشکلی از شهرستان را حل نمی کند.


به گزارش بالاگریوه نورالدین درمنان درجلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان درسالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که با موضوع بررسی نقش اصحاب رسانه درامنیت و آرامش تشکیل شده بود با بیان مطلب فوق گفت: یکی از وزرای پرتلاش ،کارآمد ، موثر  وسخت کوش دولت به شهرستان سفرکردوباضمن بازدید از مراکز درمانی و دیدار وگفتگو با بسیاری از بیماران بستری دربخش های مختلف بیمارستان حضرت امام (ره) پلدختر به بررسی توانمندی ها ، نیازها و خلاء های بخش بهداشت و درمان شهرستان پرداخت و قول های مساعدی برای ارتقائ و بهبود وضعیت بهداشت و درمان شهرستان داد اما متأسفانه یکی ازرسانه های شهرستان این بازدید و بررسی را تشکیل جلسه وزیر و مسئولان پشت درب های بسته قلمدادکرد.


درمنان با بیان اینکه انعکاس چنین اخبار کذبی جز ایجاد شک و شبهه درجامعه نسبت به خدمات نظام و عدم تمایل سرمایه گذاران برای حضور و سرمایه گذاری درپلدختر چه خروجی می تواند داشته باشد؟ و باید از خود بپرسیم انتشار و انعکاس چنین مطالبی چه مشکلی از شهرستان را مرتفع می کند؟

 

 

فرماندارپلدختر دربخش دیگری از اظهارات خود ضمن پذیرش انتقاد مدیرمسئوول « بالاگریوه» درارتباط با نقدناپذیری برخی مسئولان شهرستان گفت: اگر از رسانه ها انتظارداریم که درایجاد آرامش و اطلاع رسانی شفاف و صادقانه ایفای نقش کنند بایستی نقد های آنها را هم بپذیریم و می پذیریم.

 

درمنان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از فضای آرام و امنیت کنونی حاکم برشهرستان مرهون نقش مطلوب رسانه های شهرستان است خاطرنشان کرد: رسانه ها بایدتلاش کنندپرده تملق و چاپلوسی کنار زده شود و چنانچه رسانه ای به جای پیگیری مطالبات عمومی و اجتماعی به دنبال تعصبات قومی ، قبیله ای و طایفه ای برود انتظار اثرگذاری چنین رسانه ای درجامعه نابجاست.


فرماندارپلدختر همچنین با اشاره به دیدار اخیر مسئولان و دست اندرکاران  انتخابات با مقام معظم رهبری گفت: مسئولان و رسانه ها بایستی درایام انتخابات به گونه ای عمل کنند که اولاً آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است یعنی حضور حداکثری و نشاط و شادابی انتخابات محقق شود ودیگر اینکه دشمنان نتوانند از عملکرد وموضع گیری های آنان سوء استفاده و بهره برداری کنند.


وی گفت : خیلی ها درتلاش هستند که بدانند فرمانداردرانتخابات به کدام کاندیدا نظر دارد و از چه کسی حمایت می کند، اما باتوجه به اینکه فرماندار و دست اندرکاران اجرائی انتخابات باید نقش داور را ایفا کنند و امانتدار رأی مردم باشند، بایستی  عملکردی بی طرفانه داشته باشند.

 

درمنان با اشاره به شیوه تبلیغی برخی کاندیداهای انتخابات شهرستان گفت: درحالی که کمک به همنوع بایستی برای رضای خداوند باشد اما بعضی ها ازنیازمندی نیازمندان سوء استفاده کرده و با کمک به آنان درایام انتخابات، حق ِانتخابِ صحیح و اصلح را ازگیرنده کمک سلب می کنند،که این امر کرامت انسان را زیرسوال می برد.

  نقد سازنده رسالت خبرنگاراست

دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز دراین جلسه پس ازبیان محورهای جلسه بابیان اینکه نقدسازنده اصلی ترین رسالت اصحاب رسانه است گفت:حفظ امانت داری درانتقال مطالب،انعکاس واقعیتها درجهت اصلاح و پرهیز ازانتقادهای مخرب وحاشیه ساز یقینا ازوظایف حرفه ای اصحاب رسانه می باشد.


فریدون کریمی فردبابیان اینکه نگاه جامعه به قلم و تحلیل های آگاهانه خبرنگاران است افزود:تشویق به آرامش و نشاط اجتماعی،تلاش درجهت ایجاد وحدت و همدلی و اجتناب ازچنددستگی شهروندان در راستای منافع حزبی ،نزدیک کردن هر چه بیشتر مسوولان وشهروندان ازجمله رسالت های اصحاب رسانه است و خبرنگاران حلقه پیوند سازمان‌ها با یکدیگر و مردم  هستند.

 رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پلدختردر پایان ،بر رعایت اخلاق رسانه ای توسط خبرنگاران واصحاب رسانه و عدم ورود اصحاب رسانه به حریم خصوصی افراد، ارائه آگهی ها و عملکرد ادارات شهرستان صرفاً به نشریات و سایت های دارای مجوزشهرستان بعنوان بخشی ازمصوبات پنجاه و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکیدکرد.

 دراین جلسه همچنین باتوجه به انتقادبرخی مسئولان وخبرنگاران درخصوص عدم انسجام و یکپارچگی درانعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان به صداوسیمای مرکز لرستان مقرر و مصوب شداخبار ورویدادهای شهرستان فقط از طریق آقای یوسف کامرانی بعنوان نماینده رسمی صدا وسیمای لرستان درشهرستان انعکاس داده شود.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظرات

    • دعوت به راه راست
    • 9 بهمن 1394 02:53
    • 0
    بدون شک یکی از حقوق انسانی هر كس، برخورداری از "امنیت" و "آسایش" است. وقتی دیگران از امور شخصی افراد، تفتیش و تجسس می كنند امنیت آنها را به مخاطره می اندازند و آسایش آنها را سلب می كنند. هر كس در زندگی خصوصی خود مسایل و اسراری دارد كه نمی خواهد دیگران بدانند یا عیوب و ضعف هایی دارد كه از مردم پنهان است. تجسس در امور دیگران، نوعی افشای راز و ورود به حریم زندگی خصوصی دیگران است و كاری زشت است با هر انگیزه ای كه باشد. قرآن كریم با عبارت "ولا تجسسوا" با نهی از سوء ظن به افراد و تجسس می خواهد مسلمانان را از این خصلت ناپسند باز دارد و جلوی خراب شدن روابط اجتماعی و خانوادگی را بگیرد. از پیامبر اسلام (ص) روایت شده است: دنبال كشف و یافتن لغزش های مومنان نباشید؛ هر كسی دنبال خطاهای برادرش باشد خدا هم در پی خطاها و عیوب او خواهد بود و هر كس را خدا در پی لغزش هایش بیافتد او را رسوا می سازد، هر چند در درون خانه اش باشد. در اسلام تاکید شده که گناهان فردی كه اشخاص در خفا انجام می دهند نباید از آنها تجسس و تفتیش شود. رسول گرامی اسلام (ص) هم در حدیثی فرموده است: من فرمان نیافته ام كه دل های مردم را سوراخ كنم یا شكم هایشان را بشكافم (یعنی كار من تفتیش و تجسس نیست


    1. خداوند متعال می فرمایند « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَیُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن یَأْكُلَ ...»؛ ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری گمان ها درباره دیگران بپرهیزید، به راستی که برخی از گمان ها گناه است . درباره یکدیگر جاسوسی نکنید و بعضی از شما غیبت بعضی نکنند ،آیا کسی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد ؟
    طبق نظر مفسرین منظور از کلمه( و لا تجسوا) تحریم کنجکاوی و دنبال کردن لغزش های اهل اسلام است چنانچه در مجمع البیان مرحوم طبرسی فرموده است که در پی جستجوی عیب های مردم نباشید .
    امام صادق علیه السلام در این باره می فرماید : اگر کسی لغزش ها و گناهانی راکه از مۆمنین با دو چشم خود دیده و یا با دو گوش خود شنیده باشد و برای دیگران بازگو کند او از مصادیق این آیه شریفه است که می فرماید :آنان که نقل و پخش کردن کار بد در میان مومنان را دوست دارند ،در آخرت برایشان عذابی دردناک وجود دارد .( اصول کافی ج 2 /357 ،کتاب الایمان و الکو ،باب الغیمه والتهمه ،حدیث 2)


    1. حدیث 2)


     پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نیز می فرمایند: در باره لغزش های مۆمنین تجسس نکنید ،چون که هر کس لغزش های برادران مۆمن خود را پی جویی کند ،خداوند نیز لغزش های خود او را پی جویی خواهد کرد و او را بی آبرو و رسوا خواهد کرد هرچند که در درون خانه اش باشد .(اصول کافی ج2 /3355 ،کتاب ایمان و کفر ،باب من طلب ثمرات المومنین ج5 )
    امام علی در نامه معروف خود به مالک به عنوان حاکم مصر چنین می نویسد : کم ارج ترین افراد نزد تو باید کسانی باشند که نسبت به کشف و پخش عیوب و اسرار مردم حریص تر و بی باک ترند برای اینکه نوعاً مردم دارای عیوبی هستند که حاکم برای پنهان داشتن آنها از همه سزاوارتر است . پس هرگز در صدد کشف کردن آن لغزش هایی که پنهان از تو (پنهان از حکومت ) صورت گرفته بر نیا . 
    تو به عنوان حاکم مسلمین فقط مسئول پاکسازی جامعه از آلودگی های آشکار و ظاهری هستی ،درباره لغزش های پنهان مردم ، خداوند خود داوری خواهد کرد . بنابراین تا آنجا که می توانی اسرار مردم را پنهان نگه دار تا خداوند نیز اسرار تو را از مردم پنهان نگه دارد.(نهج البلاغه نامه 53 )
     
    مجموعه آیات و روایاتی که در این زمینه وجود دارد به خوبی بیانگر آن است که از دیدگاه اسلام هرگز نباید حقوق افراد مسلمان با استراق سمع ،تفتیش و تجسس و افشاگری مورد تعرض قرار گیرد .
    =======
    دیدگاه بالاگریوه
    باسلام و تشکر از راهنمائی شما و یادآوری وهشداردرباره یکی از مسائل و دستورالعمل های مهم قرآنی و احادیث معتبر دراین زمینه
    امیدواریم همه ما مقید به رعایت مسائل شرعی و توصیه های ائمه دین مبین اسلام باشیم
    اما با عرض پوزش لازم می دانم با عنایت به اینکه مطالب شما درایام انتخابات برای ما ارسال گردیده ، چنانچه منظورتان تذکر ویادآوری به امثال گردانندگان سایت بالاگریوه وبدون هرگونه قصد و هدف دیگر بوده است خداوند اجر اخروی به جنابعالی عنایت فرماید
    اما چنانچه منظور دیگری داشته ایدکه امیدواریم چنین نباشد، بازهم امیدوارهستیم خداوند شمارا به خاطر سوء ظنی که داشته اید ببخشاید.
    همچنین اگر با این آیه و چندروایت خواسته اید عملکرد قانونی شورای نگهبان را زیرسوال ببرید که باید بدانید راهی به خطا و اشتباه رفته اید چون به تصریح آیات و رویات و آموزه های دینی ما برای بکارگماردن افراد درمناصب مهم و کلیدی حکومتی افرادی بایستی درچنین مناصبی قراربگیرند که دارای یک سری شرایط و ویژگی ها باشند و درهمان نامه مولا علی ع به مالک اشتر درخصوص بکارگیری کارگزاران حکومتی نکته های بسیار دقیق و مهمی وجود دارد که شایسته بود به آن بخش از تذکر و مواعظ امام اول مسلمین هم اشاره می شد.
    • بی طرف
    • 8 بهمن 1394 13:21
    • 0
    بنده فردی اصلاح طلب اما مستقل هستم، انصافاً به تحلیل های سیاسی آقای احمدی کاملاًباورو اطمینان دارم .چون همیشه بادلیل و استناد تحلیل می کنند.
    =====
    بالاگریوه
    ازتوجه و عنایت شما به مطالب بالاگریوه سپاسگزاریم
    • بی نام
    • 7 بهمن 1394 19:11
    • 0
    انصافا خبرنگاران شهرستان همه در جهت منافع نظام قلم می زنند باید به انها خورده نگیریم نقد و عملکرد  انها نسبت به شهرهای استان بسیار سازنده است دلیل آن هم این است که اولا بر اساس واقعیت جامعه کنکاش می کنند و ثانیا برخی از انها از نیروهای ارزشی نظام هستند و دلشان برای محرومیت این شهرستان می سوزد حمایت از این قشر که بعضی از انها زیر خط فقر زندگی می کنند و ازخود مایع می گذارند وظیفه همه ما می باشد . با ارزوی برگزاری انتخاباتی در سایه رفاقت ورقابت و توجه به منویات رهبر محبوب ُمهربان و با بصیرت نظام مقدس جمهوری اسلامی 

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید