شنبه، 1 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 1808
  • 0

امام جمعه پلدختر درجلسه شورای اداری شهرستان :

هیچ مستضعفی نبایدبخاطرنداشتن تمکن مالی ازاقامه حقش دردستگاه قضائی محروم شود

امام جمعه پلدختر درجلسه شورا ی اداری این شهرستان گفت : یکی از وظایف دستگاه قضائی درنظام اسلامی شناخت و کمک به مراجعین محروم و مستضعف است .

امام جمعه پلدختر درجلسه شورا ی اداری این شهرستان گفت : یکی از وظایف دستگاه قضائی درنظام اسلامی شناخت وکمک به مراجعین محروم و مستضعف است.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درجلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور جعفربدری رئیس کل و معاونین دستگاه قضائی استان لرستان برگزارشده بود با بیان مطلب فوق افزود: بنا به توصیه و تأکید مقام معظم رهبری پس ازاقامه عدل و داد یکی دیگر ازمهمترین و ظایف قضات و دستگاه قضائی آنست که محرومان و مستضعفانی که بخاطر یک مشکل قضائی به دستگاه قضا مراجعه می کنند اما توان مالی برای گرفتن وکیل ندارند آنهارا کمک کندواینطور نباشد که چنین افرادی که به فرموده مقام معظم رهبری ولی نعمتان انقلاب هستند بدلیل مضیقه مالی از اقامه حق خود محروم شوند.


«سوری» درادامه ، مقابله با انحراف و ایجاد احساس  امنیت و آرامش قضائی درمردم را ازدیگر رسالت های قاضی و دستگاه قضا درنظام اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: مردم بایستی از جانب دستگاه قضائی احساس امنیت کنند و هنگامسی که به دستگاه قضائی مراجعه می کنند نورامید دردل آنها روشن شود واعتماد . باورکنند که به جائی مراجعه کرده اند که حق آنهارا خواهد گرفت.


حجت الاسلام سوری با اشاره به اجتناب قضات از دخالت دادن تمایلات و سلایق سیاسی خود دروظایف قانونی و قضائی شان تصریح کرد : کسی که بخواهد درجامعه اقامه عدل نموده و عدالت را یاده کند نبایستی به احزاب و جریان های سیاسی تمایل داشته و این موارد را درقضاوت خود و صدور رأی دخالت بدهد.


امام جمعه پلدختر استقلال دررسیدگی و صدور حکم پرونده هارا از مهم ترین وظایف قاضی عنوان و خاطرنشان کرد: قاضی  باید استقلال داشته و به هیچ عنوان درانشای رأی و صدور حکم از کسی دستورنگیرد.و آنچه را حق و قانونی تشخیص داده بدون توجه به ملاحظه خوشایند و یا نگرانی این و آن  عمل بکند .


حجت الاسلام و المسلمین سوری درپایان تأکید کرد عملکرد قاضی و دستگاه قضائی باید به گونه ای باشد که متخلفان و مجرمان احساس ناامنی و متدینین جامعه احساس آرامش و امنیت کنند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید