جمعه، 10 فروردین 1403
انتخابات
شناسه خبر: 1783
  • 0

همگام با انتخابات (27) - امام جمعه پلدختر :

نباید به کسانی که سابقه رد صلاحیت دارنداجازه ثبت نام داده می شد

حجت الاسلام و المسلمین سوری باانتقادتلویحی و غیرمستقیم به قانون انتخابات دربخش شرایط ثبت نام کاندیداها واینکه نبایدبه هرکسی اجازه ثبت نام داده می شدگفت : کسانی که دارای سوابق ردصلاحیت هستند وهمچنین افرادی که توانائی جلب حتی 5 درصد آراء مردمی را ندارندنمی بایست اجازه ثبت نام به آنها داده می شد.

حجت الاسلام  والمسلمین سوری با توجه به ثبت نام انبوه داوطلبان انتخابات  نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: نبایستی به هرکس اجازه داده می شد تا ثبت نام کند.


به گزارش بالاگریوه امام جمعه پلدختر درخطبه های نمازجمعه این هفته بااشاره به گزارش رئیس ستادانتخابات و وزیرکشور ازافزایش چنددرصدی ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آماربالای داوطلبان را ازجهتی بایستی نشانه کارآمدی نظام اسلامی و مردم سالاری دینی دانست ،اما مسئولان بایستی جنبه کیفی انتخابات را نیزمدنظر قراردهند.


حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری افزود: گرچه درنظام مقدس جمهوری اسلامی هرفردی درتعیین سرنوشت خود و کشورش از طریق شرکت درانتخابات دخیل می باشداما بایستی توجه شود که چون شورای محترم نگهبان درتأئید صلاحیتها کف ِ صلاحیت افرادرا درنظرمی گیرد، انتخاب کنندگان به دنبال رأی دادن به افرادی خداترس، پاک دست،دارای اعتقاد به ولایت فقیه درقول وعمل ودارای روحیه انقلابی بوده و کسانی باشند که به اهداف انقلاب و نظام اسلامی نزدیک هستند.


خطیب جمعه پلدختر دینداری ، خدامحوری، عدم اتصال به باندهای ثروت و قدرت و مدافع حقوق مردم بودن را ازدیگر ویژگی های یک نماینده کارآمد عنوان کرد.


"سوری" درادامه با انتقاد غیرمستقیم ازقانون انتخابات دربخش شرایط ثبت نام ها تصریح کرد:نبایستی به هرکسی اجازه داده می شدتا ثبت نام کندو کسانی که دارای سوابق ردصلاحیت هستند نمی بایست اجازه ثبت نام مجدد به آنها داده می شد.


امام جمعه پلدخترباانتقادازداوطلبانی که فاقداقبال مردمی بوده وخودشان یقین دارندنمی توانندحتی 5 درصد آراء حوزه انتخابیه راجلب نمایندخاطرنشان کرد: فردی که خودرا درمعرض رأی و قضاوت وانتخاب مردم قرارمی دهدباید ازیک پشتوانه حزبی و اجتماعی برخوردارباشدتا بتواندنظر و رأی مردم را به خود جذب کند،درغیر اینصورت بسیاری ازثبت نام هاجزهزینه تراشی برای کشور و نظام نتیجه ای ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به نامه 205 نفرازنمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور درموردرکود اقتصادی حاکم برکشور ووضعیت بغرنج معیشت مردم گفت : دولت شعار داد که ازرکود خارج شده ایم ، این درحالی است که مردم بایستی ثمره این شعار را بصورت ملموس و عینی درسفره های خود ببینند.وبهترین راه برای بهبود وضعیت اقتصادی پیاده کردن اقتصاد مقاومتیِ مورد تأئید و تأکید مقام معظم رهبری است.


امام جمعه پلدختر با اشاره به عدم بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم پس از برجام تصریح کرد: دولتمردان نبایستی درموضع گیری ها نزد افکارعمومی همه تنگناهای اقتصادی و مشکلات و رکود را به تحریم ها و برجام گره می زدند افزود: اینکه دولتمردان بایستی امید به غرب را برای حل مشکلات اقتصادی کشور کنارگذاشته و همه مشکلات را به گردن برجام و تحریم ها نیندازند.


حجت الاسلام و المسلمین سوری با بیان اینکه آمریکا همچنان درحال بهانه گیری و مانع تراشی علیه ایران اسلامی است و هیچکدام ازدولتمردان نباید به خود اجازه دهند به آمریکا اعتماد کنند تصریح کرد: اگر آمریکا قابل اعتماد است چرا درست پس از توافق برجام 2.5 میلیار دلار از وجوه بلوکه شدن ایران را به بهانه های واهی و غیرقانونی برداشت کرده است؟

 

 

"سوری " با اشاره به 17 دیماه سالروز توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان گفت: تنهاسوغات رضاشاه برای مردم مسلمان ومتدین ایران ازترکیه کشف حجاب وبرداشتن چادرزنان مسلمان کشور ایران بود.

وی بابیان اینکه حجاب ازضروریات دین ، وحفظ حجاب بعنوان یک ارزش حفظ کرامت انسان است و بهترین فرزندان این مرزو بوم بخاطرحفظ ارزشهائی همچون حجاب جانشان رافداکرده اندافزود: رضاخان قبل ازاینکه به سلطنت برسدخودرافردی دیندارو مدافع و مروج دین معرفی می کردامابه محض اینکه برتاج وتخت شاهی رسیدهمواره حسرت می خوردکه چراترکیه ازلحاظ غربزدگی وشیوه زندگی غربی ازما جلوتر است .

امام جمعه پلدخترتصریح کرد: رضاشاه برای اینکه درتقلیدازفرهنگ غرب ازترکیه عقب نماندازخانواده خودشروع ودختران و اعضای خانواده خودرادرمجالس بدون حجاب شرکت داده و زنان و دختران بی حجاب را وادار می کرد به سالنهای سینما بروند تاقبح شرعی حجاب شکسته شده وبی حجابی درکشور رواج پیدا کند .

 

حجت الاسلام سوری بابیان اینکه تمام هنررضاخان این بود که دین راازمردم ایران بگیردافزود: برخورد شاه ایران با حجاب به جائی رسیدکه درمحل درب ورودی بارگاه حضرت رضا (ع) وحضرت معصومه ودیگر اماکن مذهبی افرادی را می گمارد تامانع از ورود زنان باحجاب به این اماکن شوندتا ازاین طریق قداست این اماکن مذهبی راخدشه دار وحجاب را ریشه کن کند.

 

امام جمعه پلدختربا انتقاد ازسیستم بانکی کشور واینکه دولتمردان بایستی تدابیری برای برگشت دادن میلیاردها تومان وجوه بانکها نزد متمولین و سرمایه داران بیندیشند،گفت : چگونه است اگر احدی ازمحرومین ویا طبقه متوسط جامعه بخواهند تسهیلاتی اندک از بانک ها برای ازدواج فرزندشان و یاامرارمعاش دریافت کنند با هزاران اما و اگر و شرایط سخت مواجه می شود اما 50 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی کشور فقط دردست 400 نفر است؟                                      عکسها: بلوطستان

دسته بندی: انتخابات
تبلیغ

نظرات

    • آتیه مال کیه ؟
    • 13 دی 1394 00:45
    • 0
    جناب احمدی با سلام و احترام.
    سرعت عمل شما در بررسی اظهار نظر مخاطبان و احترام به آنان قطعا انگیزه آنان را در پیگیری مطالب منتشره درسایت و ایضا نشریه بالاگریوه بالا برده و این احترام متقابل قطعا ازدیاد میزان اگاهی جامعه مخاطب را سبب خواهد شد . به شما تبریک عرض کرده و برای حضرتعالی ارزوی توفیق و سربلندی دارم .
    ======
    توضیح بالاگریوه
    ازتوجه و اظهارلطفتان قدردانی می شود
    • آتیه مال کیه؟
    • 13 دی 1394 00:11
    • 0
    با سلام
    استاد الف و عزیز روستانشین خدا قوت. فتنه همیشه یک رنگ و لعاب ندارد و شناساییش سخت است . هوشیاری همه ما فتنه ها را در نطفه خواهد کرد . فقط کد رمزهای اقا را در شناسایی فتنه و فتنه گر به یاد داشته باشیم . موفق باشید .
    سلام بر آقا عباس دارایی:
    جناب دارایی ، هرچند مطالب شما در بسیاری از آثارتان در لوای یک جریان عرضه می شود اما عملکردتان نشان می دهد تفکرتان قائم به فرد نیست و آنچه را که به نظرتان درست است انجام میدهید و یا می نویسید و یا در محافل اظهار نظر می کنید . قطعا مانند سایر انسان ها شما هم ممکن است در تشخیص ها ، گفتارها و نوشتارهایتان خطاهای غیر عمد داشته باشید اما همینکه ازاده مرد هستید به شما تبریک می گویم و شما را یک روشنفکر مسلمان اصلاح طلب معتقد به اصول و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانم . موفق باشید .
    • الف
    • 12 دی 1394 09:43
    • 0
    سلام
    درجواب کامنت زیبای روستا نشین 
    کسانی که رد صلاحیت میشوند دیگر هیچ وقت نمی توانند فکر فتنه ای مثل 88بکنند چون رهبر فرزانه انقلاب به پشتوانه مردم عزیز با بصیرت که دارند نظام و انقلاب را حفظ میکنند و ان دسته از افراد هم 9دی را فراموش نکرده اند و خوب میدانند هیچ غلطی نمی توانند بکنند ، فقط از شورای محترم نگهبان تقاضا داریم جلوی افراد نفوذی و نفوذ دار را بگیرد . 
    • عباس دارایی ،بلوطستان
    • 12 دی 1394 04:46
    • 0
    با سلام
    با توجه به اینکه معتقدیم اطلاع رسانی و آگاهی مولفه ایی محوری تر است انتشار مطالب بلوطستان بدون درج منبع هم در سایت وزین بالاگریوه  از دید ما بلامانع خواهد بود .
    • همکار
    • 11 دی 1394 19:30
    • 0
    چرا عکس ها را از سایت بلوطستان میگیری و بعد با فونت کوچک میزنی از لحاظ اخلاق و منشور مطبوعاتی درست نیست
    ======
    توضیح بالاگریوه
    شما همکار نیستید . اگر مسئولان محترم بلوطستان انتقاد بکنند پاسخ متناسب تقدیمشان خواهدشد.
    • روستا نشین
    • 11 دی 1394 19:04
    • 0
    کسانی که سابقه رد صلاحیت دارند دو هدف را دنبال می کنند:
    1- یا قصد مزاحمت و وقت کشی برای شورای محترم نگهبان را دارند
    2 - یا به خیال خام خودشان و نفوذی که دارند رای شورای محترم نگهبان قابل تغییر است .
    باسلام واحترام به نظر دوست گرامی بعرض برسانم بادقت بیشتر واستفاده ازتجربه اینگونه افراد به خیال خام خودشان بدنبال حمله به جایگاه مقدس شورای نگهبان هستندکه به بهانه رد صلاحیت حرف مفت و...بزنند وزهی خیال باطل ،بدانندوبدانندکه مردم امزوزبامردم سال 1388فاصله ای نجومی دارند(دینی،مذهبی،غیرتی،عقلی ومنطقی و...) کاملاهوشیار ومطیع ولی فقیه هستند دراین مرحله هم منفورترخواهندشد وبرای همیشه به زباله دان تاریخ می پیوندند. 
    به امید ظهورحضرت مهدی عج ونابودی تمامی کفر 
     
    • زیودار
    • 11 دی 1394 16:54
    • 0
    احسنت کسانیکه چند باررد شده اندبرای مجلس یا خبرگان موجبات زحمت مسولین را فراهم کرده اند

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید