پنج شنبه، 30 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1780
  • 0

امام جمعه پلدختر درگرامیداشت حماسه 9 دی مطرح کرد:

کسی که به امر رهبری وقانون تمکین نکندفتنه گر است

حجت الاسلام والمسلمین سوری امام جمعه پلدختر درمراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی گفت : در عصر غیبت معیار وشاخص ولایت فقیه است و کسی که در عمل پایبند به ولی فقیه نباشد فتنه گر است.

امام جمعه پلدختر گفت: ۹دی روز بصیرت، دفاع از کشور و لبیک به ندای رهبری بود.
به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری در مراسم گرامیداشت حماسه  ۹ دی با قدردانی از حضور پرشور و آگاهانه مردم پلدخترعلیرغم بارش شدید باران و هوای نامساعددراین مراسم  با بیان مطلب فوق گفت: عّلّمِ دین را کسی نمی تواند برافراشته نگه دارد مگر کسانی که اهل بصیرت و صبرباشند.


حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری دراین مراسم که با شعارهای کوبنده "مرگ برفتنه گر" ، "مرگ بروهابی" ، "مرگ برکروبی" ، "مرگ برموسوی" ، "مرگ برآمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد" و "سکوت هرمسلمان خیانت است به قرآنِ" شرکت کنندگان درمراسم همراه بود بابیان اینکه بصیرت مانع حملات دشمنان می شود،افزود: فتنه صرفاً مختص زمان ما و انقلاب اسلامی نبوده بلکه در صدر اسلام و قبل از آن نیز وجود داشته است.


 دراین مراسم که با حضور فرمانده و پرسنل سپاه پاسداران، فرماندار و کارکنان ادارات واقشارمختلف مردم پلدختر برگزارگردید ، حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به اینکه یوم الله 9 دی متعلق به همه مردم است و به قشر خاصی تعلق ندارد تصریح کرد : در فضای ملتهب وغبارآلود سیاسی این افرادخاص  وبا بصیرت هستند که هدف را پیداکرده و از امتحان سربلند بیرون آمده اند.

 

 

"سوری" سلمان، مقداد و ابوذر را از افرادبصیر فتنه های پس از رحلت پیامبر اسلام عنوان کرد و افزود: مردم پس از پیامبر (ص) دچار فتنه شدند اما این سه نفر با بصیرت نه تنها راه و هدف را گم نکردند.بلکه به گفته امام معصوم بعنوان شاخص معرفی شدند و راه را به مردم زمان خود نشان می دادند.
حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: پیروی ازولی فقیه زمان و شناخت حق،پیروی از عالمان وارسته و پایبندی به دستورات ولی فقیه ازعواملی است که در دوران فتنه به کسب بصیرت کمک می کند.
امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه درفتنه ها بایستی بموقع و با بصیرت عمل کنیم ضمن تقبیح نخبگانی که درایام فتنه با سکوت خود برفتنه و عملکرد فتنه گران مهر تأئید زدند تصریح کرد : وقتی که مردم کوتاهی کردند تا دنیا پرستان و قدرت طلبان درب خانه مولی علی (ع) را آتش زدند و حضرت را با دست بسته برای بیعت بردند همه مقصر هستند و افسوس خوردن پس از به شهادت رسیدن امام حسین (ع)  درصحرای کربلا وآرام شدن فضا چه فایده ای دارد که انسان خود را نشان بدهد ؟


حجت الاسلام سوری با بیان اینکه در عصر غیبت معیار ولایت فقیه است و کسی که در عمل پایبند به ولی فقیه نباشد فتنه گر است.


امام جمعه پلدختر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به سران فتنه امان دادوفرمود اعتراض به نتیجه انتخابات و هرکاری بایستی از مجرای قانونی پیگیری شود اما سران فتنه به دلیل بی بصیرتی تمکین نکردند ، مقصر و مسبب اصلی فتنه و حوادث پس از انتخابات هستند.

 

 

وی گفت: حضرت امام «ره» از خیلی ها تعریف کرد و خیلی از این افراد در دوران امام در زمره نزدیکان آن حضرت بودند ولی وقتی حضرتش فرمود: "میزان حال فعلی افراد است،" یعنی سابقه افراد فقط هنگامی ارزش و امتیاز تلقی می‌شود که تغییر هویت نداده و با دشمنان مردم همصدا نشده باشند.و سران و عوامل فتنه حتی اگر روزی از نزدیکان حضرت امام هم بوده و عمامه به سرداشته باشند بی بصیرت و فتنه گر بوده و باب میل آمریکا و اسرائیل حرکت می کنند.

حجت الاسلام سوری بابیان اینکه کسانی که تا دیروز درکنار حضرت امام بودند و الان بحث شورای رهبری را مطرح می کنند ، درگمراهی بوده ، تبعیت از رهبری را از دست داده اند وپازل دشمن را کامل می کنند،تصریح کرد: اکنون و پس ازحضرت امام ، مقام معظم رهبری شاخص است و هر کس کوچکترین زاویه ای با ایشان داشته باشد باید خودش را اصلاح کند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به نامزدی حضرت حجت الاسلام سید حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت : فرزند گرامی حضرت امام مرحوم سید احمد خمینی به فرزندان و اعضای خانواده خود چنین سفارش کرده اند  : به حسن و برادرانش این توصیه رامی‌نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند....برادران عزیزم، خواهران عزیزم، ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت کنیم. هر چه ایشان گفت، گوش کنیم. اگرروزی حرکت ما باحرکت «ولی» نخواند بدانید که نقص از ماست.                                                     

عکسها ازبلوطستان

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید