پنج شنبه، 9 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 1633
  • 0

جوابیه اداره کل آموزش وپرورش لرستان به مطلب بالاگریوه +توضیحات سایت

بالاگریوه / به دنبال درج مطلب « نیمی ازجمعیت 26 هزار نفری شهر پلدختر مدرسه راهنمائی ندارند » در سایت بالاگریوه ،جوابیه ای از سوی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان به عنوان مدیرمسئول « بالاگریوه » ارسال گردیده که به همراه توضیحات سایت به شرح زیر درمعرض مشاهده مخاطبان قرارمی گیرد.

به گزارش خبرنگار بالاگریوه ، به دنبال درج مطلب ( نیمی از جمعیت 26 هزارنفری شهرپلدختر مدرسه راهنمائی ندارند ) درسایت بالاگریوه ، جوابیه ای ازسوی اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان لرستان به عنوان مدیرمسئول «بالاگریوه» ارسال گردیده که به همراه توضیحات سایت به شرح زیر درمعرض مشاهده مخاطبان قرار می گیرد.

بسمه تعالی
مدیر مسئول محترم پایگاه تحلیلی بالاگریوه
با اهداء سلام و تحیات و قدردانی از زحمات شما در عرصه اطلاع رسانی
در خصوص مطلب مندرج در آن پایگاه با عنوان (( نیمی  از جمعیت 26 هزارنفری شهرپلدختر مدرسه راهنمائی ندارند ))در مورخ 19/7/94 مطالبی را در راستای تنویر افکار عمومی معروض می داریم
همانگونه که در مطلب پایگاه بالاگریوه اشاره شده متاسفانه بر اثر بی تدبیری و عدم مدیریت در سالیان گذشته در مناطق مذکورکه برخی تا بیش از 3دهه هم سابقه دارند ،  هیچ گونه جانمایی برای مراکز آموزشی و فرهنگی در نظر گرفته نشده است و امروز هم به دلیل اشباع شدن ساخت و سازهای مسکونی امکان جانمایی و ساخت جدید مراکز آموزشی تا حدودی دشوار شده است . ولی با این حال هم موضوع هیچ گاه از دید متولیان تعلیم و تربیت مغفول نمانده و در جلسات مختلف روی این موضوع تمرکز شده و با طرح آن در شورای آموزش و پرورش که به ریاست فرماندار محترم و همراهی سایر دستگاههای اجرایی برگزار می شود ، به دنبال فراهم کردن بستری برای رفع این مشکل و برطرف کردن به حق و منطقی دغدغه های خانواده این مناطق هستیم . از طرفی برای مرتفع کردن این مشکل با صدور مجوز فعالیت یک آموزشگاه غیر دولتی تعدادی از دانش آموزان این منطقه جذب شده و تلاش می شود تا در سالهای آتی  به نحو گسترده تری امکان تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی فراهم شود .
اما در مورد طرح نبود خانه معلم در شهرستان پلدختر  باید عرض شود که آموزش و پرورش لرستان با اعتقاد به خدمات رسانی شایسته و مطلوب به فرهنگیان ، توسعه مراکز رفاهی و آموزشی فرهنگیان را در دستور کار خود قرار داده و به دنبال جذب اعتبارات لازم برای توسعه این مراکزدر سالهای آینده می باشد .  اما با عنایت به ممنوعیت ساخت و سازهای مراکز رفاهی از محل  اعتبارات عمرانی دستگاههای اجرایی اجرایی کردن این مهم صرفاً با مشارکت خیرین و همراهی مسئولین اجرایی شهرستان امکان پذیر خواهد بود که در این خصوص هم پیگیریهای جدی با جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صورت گرفته است که امیدواریم  ثمرات این جلسات در آینده منتج به افتتاح خانه معلم در شهرستان پلدختر گردد.  .
در پایان تاکید می گردد همانگونه که وزیر محترم آموزش و پرورش بارها اعلام فرموده اند بیش از 98درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می شود و این وزارت خانه می بایست با  کمتر از 2درصد اعتبارات خود امور آموزشی ،پژوهشی ،فرهنگی و عمرانی را سامان دهد. امید است رسانه ها و نشریات هم با همدلی و همراهی زمینه  رشدو بالندگی دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم آورند
اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان 

                                                                                                     توضیحات بالاگریوه

ضمن قدردانی و سپاس از مسئولان محترم اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان درتوجه به انتقادها و احساس مسئولیت وحساسیت نسبت به نظرات و دیدگاههای افکار عمومی درارتباط با مسائل آموزش و پرورش ، که جای قدردانی ویژه دارد. اما درارتباط با این جوابیه ذکرچند نکته ضروری به نظر می رسد که امید است مورد توجه و امعان نظر قرارگیرد.

الف) همانطورکه درمطلب بالاگریوه آمده است درپلدختر و خصوصاً بخش شرقی رودخانه کمبود فضای آموزشی وجود ندارد بلکه آنچه درمطلب بالاگریوه آمده است عدم ساماندهی مناسب فضاهای آموزشی وفقدان برنامه ریزی مناسب دراین ارتباط بوده است که این امر باعث گریده نیمی از جمعیت 26 هزارنفری شهر فاقد مدرسه راهنمائی باشند.که اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان این موضوع را به گذشته و حدود 30 سال پیش مربوط دانسته درصورتی که واقعیات موجود چنین ادعائی را ثابت نمی کنند.

ب) دربخش شرقی رودخانه درشهرپلدختر چندین فضای آموزشی با حدود 50 کلاس(اتاق) درس وجود دارد که فقط حدود 250 دانش آموز ازاین همه فضااستفاده می کنند که ساماندهی صحیح این فضاها امکان دایرشدن یک مدرسه راهنمائی وجود داشته است.

ج) جهت اطلاع مسئولان محترم اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش ذکرچند نمونه از این فضاها خالی از لطف نخواهدبود .

1-ساختمان خریداری شده آموزش و پرورش واقع درنزدیکی مسجد امام علی (ع) که حدود 10 سال فضای آموزشی دبستان شیخ فضل الله نوری بوده و چند صباحی به موضوع اختلالات ... اختصاص یافته و اکنون مدتی است خالی می باشد

2- ساختمان بسیار بزرگ و مجهز هنرستان فنی و حرفه ای با بیش از 30 کلاس درس که فقط حدود 115 هنرآموز و آنهم فقط دریک نوبت درآنجا مشغول به تحصیل هستند.

3-ساختمان دبیرستان دخترانه شاهد که بیش از 10 سال درآنجا مدرسه راهنمائی دخترانه دایربوده ، با بیش از 15 کلاس درس که فقط حدود 120 دانش آموز از این فضا استفاده می کنند.

4-ساختمان بهزیستی واقع درکوی پاسداران که سالهاست خالی می باشد و آموزش و پرورش می توانست برای رفع معضل نبود مدرسه راهنمائی دراین بخش از شهر بصورت استیجاری ازآن استفاده نماید.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • همشهری
    • 1 آبان 1394 23:06
    • 0
    جناب آقای احمدی سلام -چرا این قسمت از خطبه های نمازجمعه 17مهرماه که درسایت های خبری دیگر نظیر بلوطستان کار شده ،-بخاطررعایت ادب واحترام شما -کارنکردید ولی آنها به راحت درجواب مطلبتان مدیریت خود ودوستانتان را زیر سوال می برند وبی احترامی میکنند ؟؟؟؟"متن مطلب بلوطستان:.وی دربخش پایانی خطبه های نماز جمعه با انتقاد از عدم توجه به تکریم ارباب رجوع در آموزش و پرورش پلدختر گفت: مسئولین باید در بین مردم بوده و تکریم مردم در اولویت قرار گیرد. وی خاطر نشان کرد: کار مدیریت در آموزش و پرورش باید بر اساس عدالت بوده و مدیریت اسلامی برخی کارهای ناعادلانه را نمی پذیرد.امام جمعه پل دختر ادامه داد: باید از نقد نقادان استقبال شود و جامعه ایی که نقد پذیر نباشد یک جامعه بیمار است.
    وی افزود:آموزش و پرروش باید درتکریم ارباب رجوع اهتمام کند زیرا ارباب رجوع ولی نعمت است.حجت الاسلام سوری گفت: بی تفاوتی نسبت به ارباب رجوع پیامدهای نادرستی به همراه خواهد داشت و بایددر تمامی ابعاد کارها براساس عدالت باشد
    • همشهری
    • 24 مهر 1394 16:46
    • 0
    باتشکر ازمدیرمحترم سایت -متاسفانه پاسخ آموزش وپرورش از ابتدای آن به مجموعه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان توهین شده(به نظرمیرسد خواسته به نوعی مدیریت زمان جنابعالی را مطرح کند)واین درحالی است که اگر تنظیم کننده این جوابیه الفبای قانون جانمایی فضاها را میدانست به این نتیجه میرسید که جانمایی فضاها از حیث کاربری برعهده آموزش وپرورش نیست بلکه طرح جامع شهری که توسط دفتر فنی وشهرداریها هر 10سال یکبارطراحی میگردد این جانمایی ها نیز صورت میگیرد .متاسفانه کسانیکه دم از اخلاق میزنند خودشان ادبیات اخلاقی را رعایت نمی کنند.
    بالاگریوه = باتشکر از اعلام نظر کارشناسی شما ، بالاگریوه درقسمت توضیحات این جوابیه بارعایت اخلاق اسلامی و شئونات فرهنگی به نوعی تلویحی اشتباه ونادرست بودن آن بخش از جوابیه روابط عمومی آموزش وپرورش لرستان را یادآوری نموده است.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید