سه شنبه، 28 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1596
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر:

حاکمان ممالک اسلامی درنحوه مدیریت حج ابراهیمی احساس مسئولیت کنند

بالاگریوه / حجت الاسلام و المسلمین سوری کشتار حجاج بیت الله الحرام درمراسم رمی جمرات را نشانه سوء مدیریت حاکمان سعودی دانست و تصریح کرد: حاکمان ممالک اسلامی و جهان اسلام بایستی با تشکیل نشست های اضطراری درخصوص تولیت کعبه و مدیریت حج ابراهیمی احساس مسئولیت کنند.

بالاگریوه – نماز جمعه این هفته پلدختر به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درمسجد جامع  و خیابان قدس شمالی برگزارشد.
امام جمعه پلدختر درخطبه دوم نماز با اشاره به سیاست های اسلام ستیزی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا گفـت : سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند به جهانیان وانمود کنند که اسلام توانائی اداره جامعه را ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین سوری ضمن بیان این نکته که انگلیس خبیث و رژیم پلید و اشغالگر صهیونیستی نقشه های درازمدت و بسیار شومی را برای ایجاد تفرقه درجهان اسلام طراحی کرده اند تصریح کرد: حاکمان آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی  برای آنکه اذهان مسلمانان را از قدس شریف وقتل عام مردم مظلوم فلسطین و غزه منحرف کرده و ازاین طریق امنیت اسرائیل را تأمین کنند تمامی توان خودرا برای ایجاد اختلاف و جنگ بین مسلمانان شیعه و سنی به کارگرفته اند.

سوری با تبریک هفته دفاع مقدس وگرامیداشت یاد وخاطره رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس گفت : ما همواره باید قدر دلاورمردی های آن دوران را بدانیم و متوجه باشیم که امنیت و آسایش امروز کشور مان مرهون فداکاری و ازجان گذشتگی آن عزیزان است.

 

 غدیرصرفاً مختص سادات نبوده و مربوط به هرشیعه ارادتمند به اهلبیت است

 

وی با اشاره به واقعه مهم غدیر درتاریخ اسلام گفت: استعمار انگلیس با تبلیغات ضد دینی چنین وانمود می کنند که غدیر مختص سادات است درحالی که غدیر مربوط به کلیه شیعیان است و هرکس به علی (ع) و خاندان اهلبیت عصمت و طهارت ارادت و دلبستگی دارد بایستی نسبت به مسأله غدیر و عید غدیر و همچنین جانشینی آن امام همام به جای رسول گرامی اسلام (ص) حساسیت داشته و جشن بگیرد.زیرا به تصریح قرآن کریم و سخن رسول گرامی اسلام اگر جریان غدیر اتفاق نمی افتاد رسالت پیامبر ناقص می ماند.
خطیب جمعه پلدختر افزود: مسلمانان جهان بایستی با درک درست از حقایق و مسائل روز دنیای اسلام با اتحاد وانسجام درمقابل توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان ایستادگی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سوری کشتار حجاج بیت الله الحرام درمراسم رمی جمرات را نشانه سوء مدیریت حاکمان سعودی دانست و تصریح کرد: حاکمان ممالک اسلامی ،جهان اسلام وسازمان کنفرانس اسلامی بایستی برای جلوگیری از تکرارحوادث خونین  درمراسم حج ابراهیمی خودرا درمدیریت و پرده داری خانه خدا مسئول و دخیل بدانندو دراسرع وقت با تشکیل نشست های اضطراری درخصوص تولیت کعبه و پرده داری این قبله گاه مسلمانان تجدید نظر کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سوری با تبریک  آغاز سالتحصیلی و بازگشائی مدارس و دانشگاهها گفت: دانش آموزان، دانشجویان و دانش پژوهان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که کسب علم به تنهائی انسان را به جائی نمی رساند بلکه بایستی علم با تعهد و معرفت دینی و احساس مسئولیت دربرابر جامعه همراه باشد تا موجب رشد و تعالی انسان و جامعه گردد.
امام جعه پلدختر درپایان خطبه های نماز از مهندس نورالدین درمنان فرماندارجدید شهرستان بخاطر دعوت ازمدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان برای بررسی نارسائی های سیستم فاضلاب شهری وحفاری و کنده کاری های سطح شهر پلدختر قدردانی کرد.

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته پلدختر سرهنگ محمدشریف نوریان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدختر بود که بمناسبت هفته دفاع مقدس به تحلیل دلایل تهاجم عراق علیه ایران اسلامی درسال 1359 و دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت.

نمازگزاران پلدختر پس ازبرگزاری نماز جمعه این هفته درمحکومیت کشتار حجاج بیت الله الحرام و سوء مدیریت حاکمان سعودی درتأمین امنیت حجاج خانه خدا راهپیمائی کردند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • امیر
    • 13 مهر 1394 14:30
    • 0
    با سلام خدمت تمام دوستان ومخاطبان بالاگریوه یکی از نگرانی های ما همین است که برخی از سادات چرا بلافاصله تا مطلبی در مورد آنها به میان می آید واکنش نشان میدهند انگار درجریان نیستندکه پیامبر (ص)چرا در روز ساخت مسجدمدینه به بلال گفت برو بالا اذان بخوان فلسفه اذان بلال این است که هیچ کسی برتراز دیگری نیست ومیزان برتری در تقوا میباشد که آن هم در حیطه قدرت وتشخیص انسان نیست وخداوند رحمان ورحیم میداند چه کسی باتقواتر است در ضمن با این کار مردم زده میشوند کدام کتاب نوشته عیدسادات یا بروید به سادات تبریک بگویید این جهت دهی توسط استعمار گر پیر انگلیس وارد مذهب تشیع شده تاتفرقه درست کند همین الان موفق بوده مگر نمی بیند ما چگونه به جان هم افتاده ایم وهیچ یک قبول نمیکنیم دیگری را ، هرکس عاشق اسلام واهل بیت باشد به خاطر اسلام قدرت که هیچ دنیارا هم فراموش میکند همانگونه که مولا امیرالمؤمنین در حکمیت بین ابوموسی اشعری وعمروعاص به خاطر اسلام خانه نشین شد عده ای خود رااولاد علی مینامند ولی علی وار تصمیم نمیگیرند
    • سید حیدر شاهرخی
    • 8 مهر 1394 12:04
    • 1
    با سلام خدمت امام جمعه محترم شهرستان پلدختر ،در مورد مطلب غدیر که فرموده اید غدیر مختص به سادات نمی باشد خدمت شما عرض میکنم که در هیچ محفلی سادات غدیر را به خود مختص ندانسته و نخواهند دانست ما باید در این عید غدیر باعث صله رحم و همدلی شویم و نه باعث ...
    *******
    بالاگریوه 
    باسلام به شما سید عزیز، امام جمعه محترم هیچگاه نگفته اند که سادات چنین ادعائی داشته اند بلکه ایشان به توطئه های استعماری انگلیس دراین ارتباط اشاره و بیان کرده اند که هدف استعمارگران ایجادتفرقه بین مسلمانان و شیعیان بوده است. جهت روشن شدن بیشتر موضوع توجه حضرتعالی را به متن سخن امام جمعه محترم که درسایت بالاگریوه منتشر گردیده جلب می کنیم : وی با اشاره به واقعه مهم غدیر درتاریخ اسلام گفت: استعمار انگلیس با تبلیغات ضد دینی چنین وانمود می کنند که غدیر مختص سادات است درحالی که غدیر مربوط به کلیه شیعیان است و هرکس به علی (ع) و خاندان اهلبیت عصمت و طهارت ارادت و دلبستگی دارد بایستی نسبت به مسأله غدیر و عید غدیر و همچنین جانشینی آن امام همام به جای رسول گرامی اسلام (ص) حساسیت داشته و جشن بگیرد.زیرا به تصریح قرآن کریم و سخن رسول گرامی اسلام اگر جریان غدیر اتفاق نمی افتاد رسالت پیامبر ناقص می ماند. ضمناً جنابعالی و هر کدام ازسادات محترم می توانید استناد سخنان امام جمعه محترم دراین ارتباط را ازخود ایشان سوال فرمائید.
    • بالاگریوه
    • 8 مهر 1394 10:06
    • 0
    با سلام و احترام به مخاطبان وکاربران عزیز و محترمی که با بازدید و مرور مطالب « بالاگریوه» نظرات و انتقادات راهگشا و دلسوزانه خودرا با رعایت چارچوب ها و اخلاق اسلامی مطرح وارسال می نمایند به اطلاع می رسانیم که  اخیراً احدی از کاربران که قطعاً جسارت و شهامت معرفی خودرا نداشته باعنوان «محمدی» دردوکامنت جداگانه اغراض و هجویاتی درباره مسائل منتشره در سایت بالاگریوه خصوصاً بحث غدیر که توسط امام جمعه معزز شهرستان درخطبه نماز جمعه به آن اشاره کرده بودند و همچنین نامگذاری خیابانها و اماکن به نام عاشق پیشگان و دیگر اسامی بی ربط و بی ریشه ، به جای نام امام و شهدا و رهبری و ....ارسال کرده اند که بالاگریوه درراستای عمل به رسالت خود درشفاف گوئی و صداقت با مخاطبان ازانتشار نظرو دیدگاه چنین افرد مجهول الهویه معذور است.
    • دلسوز سادات
    • 6 مهر 1394 19:40
    • 0
    باسلام برای من جای سوال وتردیداست که منابع سخن امام جمعه محترم ونگارنده مطلب فوق درموردتبلیغات ضددینی انگلیس درمورد غدیرواینکه غدیرمختص سادات نیست را بیان فرمایید،
    به اطلاع نگارنده محترم عرض کنم که سادات عیدغدیر رومختص وانحصاری خودندانسته چون غدیردربرگیرنده تمام آحاد مردم مسلمان وشیعیان میباشدواگرجشنی هرساله توسط سادات درشهرستان پلدخترگرفته میشه فقط به فرمایش پیامبر وایمه و امام راحل ورهبری که فرمودندآداب عیدغدیرصله رحم،پیمان اخوت وبرادری،اطعام دادن ومصافحه کردن جشن وسروروشادمانی وبیعت بارهبری واجتماعی وسیاسی است است علت اینکه می گویندعید غدیرعید سادات است اینست که در روایات مختلف آمده که دراین روز مبارک مردم به سادات فقر ونیازمندکمک میکنندبعضی هاازسادات عیدی میگیرند وگرنه عیدهمه مردم است ضمناتیتر کردن این موضوع درسایت بالاگریوه شیطنتت وعوام فریبی مدیرمحترم سایت در این عیداکمال دین میباشد .عیدغدیربرمدیرسایت وهمه دوستداران اهل بیت پیشاپیش تبریک وتهنیت عرض میکنم
    *****
    بالاگریوه
    آقا یا خانم « دلسوز سادات»
    ضمن تبریک متقابل عیدغدیر ، فکر نمی کنم جنابعالی از مدیرسایت بالاگریوه دلسوزتر برای سادات بوده باشید - برعکس آنچه نوشته اید کار شما نوعی شیطنت است چون ازطرفی عیدغدیررا به به مدیرسایت بالاگریوه تبریک گفته اید و ازطرفی دیگر مقاله اورا شیطنت و عوام فریبی عنوان کرده اید - همین تفکرتان نشان از نوعی خودبرتربینی نسبت به دیگران است. بالاگریوه ازخودسخنی نگفته و سخن مورداشاره مربوط به امام جمعه معززشهرستان است که البته ماهم دراین رابطه با ایشان هم عقیده هستیم . چون : اولاً:درمنابع مربوط جستجو شد،ازپیامبراکرم و یا ائمه(ع) وعلمای دین چیزی یافت نگردیده که گفته باشدعید غدیرخم،عیدسادات است.امادرهمه آن منابع نظیراقبال الاعمال،ابن طاووس،البلدالامین،کفعمی،مصباح کفعمی،زادالمعادعلامه مجلسی ومانندآن این تعبیرات درباره روزغدیرخم،آمده: (عیداهل بیت محمدصلی الله علیه و آله ) (عیدالله الاکبر)،(عیدالاکبر)،(عیدال محمد ـصلی الله علیه و آله ـ) اما تعبیر عیدالسادات درجایی دیده نشده. ثانیاً: ازمرحوم صدوق نقل شده که:امام صادق(ع) از پیامبر اکرم(ص) روایت نموده که فرمود:غدیرخم بهترین عیدهای امت من است وآن روزی است که خداوندمرامأمورساخت تا برادرم علی(ع) را به جانشینی خود منصوب کنم. ازاین گونه روایات که درمنابع یادشده نیز آمده به آسانی معلوم می‌شود که عید غدیر برای همه امت پیامبر بخصوص شیعیان اهل بیت(ع) است و مخصوص سادات بزرگوار نیست. وقاعدتاًنیزچنین بایدباشدچون روزعیدغدیرروزولایتست وروزولایت برای همه شیعیان عیداست وهمه بایددرآنروزجشن وعیدداشته باشند.وآنروزرابه همدیگرتبریک بگویندلذادر روایات آمده که مؤمنین روزعیدغدیربایدبه همدیگر بگویند: «الحمدالله الذی جعلنامن المتمسکین بولایت علی ابن ابی طالب واولاده المعصومین» پس این روزعیدهمه امت اسلامی وهمه شیعیان است ومخصوص عده خاص نخواهد بود.
    • سیدحیدر شاهرخی
    • 6 مهر 1394 12:37
    • 3
    بعضی افراد در داخل هم مثل انگلیس با سادات رفتار میکنند،خدا را شکر که در این عید غدیر میزبان دوستدارن و اردتمندان به اهلبیت عصمت و طهارت هستیم .
    بالاگریوه = سید عزیز ! بسیاری از رفتارهائی که با افراد می شود نتیجه و عکس العمل نوع عملکرد خودافراد است . مردم این شهرستان همواره ارادتمند اهلبیت عصمت و طهارت بوده اند و این را بارها و بارها به منصه ظهور گذاشته اند .اما برخی دچار توهم شده و به این باور رسیده اند که مردم اجباراً باید مطیع بی چون وچرای آنان باشند. درصورتی که خود حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و ائمه اطهار چنین روشی را نمی پسندند. بایستی به این باور برسیم و این حقیقت انکارناپذیر را قبول کنیم که حرمت امام زاده دست متولی است.یعنی مردم پلدختر وقتی که سالها احترام و حرمت نگه می دارند حق طبیعی آنان است که متقابلاً احترام ببینند و حرمتشان حفظ شود . اینکه خدای نکرده مردم را همیشه سیاهی لشکر و ابزاری بی اراده دردست خود تلقی کنیم پسندیده نیست .

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید