سه شنبه، 28 فروردین 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 1510
  • 0

دبیرستادجبهه فرهنگی لرستان :

پلدختردرآخرین روز مرداد ماه معطر به عطرحرم ثامن الحجج(ع)خواهدشد

میثم کشکولی دبیرستادجبهه فرهنگی لرستان گفت: کاروان زیر سایه خورشید حامل پرچم متبرک بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که این روزها میهمان مردم لرستان است.عصر امروز 31 مردادماه مورداستقبال مردم ولایتمدار و خانواده شهداء و ایثارگران پلدختر قرارخواهدگرفت .

بالاگریوه - کاروان زیر سایه خورشید حامل پرچم متبرک بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) این روزها میهمان مردم لرستان است.
این کاروان که چندسالی می شود به استان های کشور سفر می کند امسال قرار است به 31استان و 15 کشور سفر کند.
به گزارش خبرافلاک 28 مرداد ماه همزمان با دهه کرامت کاروان زیرسایه خورشید بااستقبال گرم دوست داران اهل بیت(ع) از طریق دلفان وارد استان لرستان شد و با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط تشکل ها و سازمان های مردم نهاد قرار است که این کاروان معنوی به 10شهر استان سفر کند تا فضای استان لرستان متبرک به عطر حرم امام رضا گردد.
میثم کشکولی، دبیر ستاد جبهه فرهنگی لرستان در رابطه با کاروان زیر سایه خورشید،گفت: آستان قدس رضوی حدود پنج سال پیش تحت عنوان «زیر سایه خورشید» کار خود را شروع کرد و در این راستا تیمی از خادمان حرم امام رضا(ع) به همراه مبلغان و پرچم متبرک حرم به شهرستان‌ها رفتند.
وی افزود: کاروان زیر سایه خورشید فرصت زیارت برای همه مردم ایجاد تا عطر و نام امام رضا(ع) به همه شهرها برده شود.
دبیر ستاد جبهه فرهنگی لرستان گفت: این کاروان امسال به 31 استان و 15 کشور دنیا می‌رود تا باعطر و بوی حرم امام رضا (ع) فضای شهرها را معطر کند.
کشکولی اظهارداشت: در مدت حضور کاروان زیر سایه خورشید در لرستان حدود 50 برنامه برگزار می‌شود که همه این برنامه‌ها توسط مجموعه‌های مردم‌نهاد، انجام می شود و برآورد شده که حدود 50 هزار مخاطب از این برنامه‌ها استفاده کند.
وی بیان کرد: در این برنامه‌ها 35 هزار بسته فرهنگی در قالب نمک و نبات تبرک حرم، بروشور، پوستر، ماکت ضریح  بین مردم توزیع می‌شود.
دبیر ستاد جبهه فرهنگی لرستان در رابطه با برنامه‌های سفر این کاروان به استان، خاطرنشان کرد: کاروان زیر سایه خورشید اولین سفر خود را به لرستان از شهرستان دلفان آغاز کرده است.
وی گفت: پرچم حرم امام رضا (ع) برای تبرک به روستاهای گلام بحری، مراد جان و ده کبود شهرستان دلفان رفت و همین مناسبت در پارک علی‌آباد این شهر نیز جشنی برپا شد.
کشکولی بیان کرد: کاروان زیر سایه خورشید 31 مردادماه در صبحگاه مشترک سپاه حضرت ابوالفضل (ع) شرکت می کند و بازدید از ندامتگاه مرکزی و ندامتگاه زنان در شهرستان خرم‌آباد نیز انجام می‌شود.
وی گفت: در عصر روز 31 مردادماه عیادت از بیماران، دیدار با خانواده شهداء و استقبال عمومی در شهرستان پلدختر از جمله برنامه‌های این کاروان است.
این فعال فرهنگی تصریح کرد:مردم شهرستان الیگودرز یکم شهریورماه میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستند که عیادت از بیماران، دیدار از ندامتگاه، دیدار با خانواده شهداء و دیدار با امام‌جمعه شهرستان از جمله برنامه های این کاروان در الیگودرز است.
کشکولی اظهار داشت: کاروان زیر سایه خورشید عصر روز یکم شهریورماه در شهرستان ازنا دیدار با خانواده شهداء، عیادت از بیماران، استقبال عمومی و جشن را در برنامه دارد.
وی افزود: دوم شهریورماه عیادت از بیماران بیمارستان شفا و عیادت از مرکز نگهداری کودکان استثنایی و معلول در شهرستان خرم‌آباد و استقبال عمومی در بیرانشهر در برنامه کاروان زیر سایه خورشید است.
کشکولی ادامه داد: عصر همان روز جشن بزرگ کودکان و نوجوانان بهزیستی و حضور در مسجد قمر بنی‌هاشم (ع) شهر خرم‌آباد توسط این کاروان انجام می شود.
دبیر ستاد جبهه فرهنگی لرستان گفت: این کاروان صبح روز سوم شهریورماه پس از استقبال عمومی مردم زاغه در شهرستان بروجرد حضور پیدا می‌کند وحضور در سرای سالمندان، عیادت از بیماران، دیدار با خانواده جانباز، استقبال عمومی و ملاقات از ندامتگاه برنامه های این کاروان در شهرستان بروجرد است.
وی افزود: چهارم شهریورماه آخرین روز حضور خادمان و پرچم مطهر امام رضا (ع) در شهر خرم‌آباد، عیادت از بیماران بیمارستان شهید رحیمی، جشن زوج‌های جوان، دیدار با خانواده شهید و جشنی در محل چهارباغ این شهرستان انجام می‌شود.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید