پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1377
  • 0

بسیج دانشجوئی 46 دانشگاه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی :

نقش ترمزگونه جنابعالی و هیأت رئیسه درمقابل هر طرح اصلاحی درباره مذاکرات هسته‌ای به عیان دیده می شود.

دانشجویان بسیجی 46 دانشگاه کشور خطاب به رئیس مجلس : نقش ترمزگونه حضرتعالی و هیأت رئیسه مجلس در مقابل هر طرح اصلاحی درباره مذاکرات هسته‌ای به عیان دیده می شود.

به گزارش بالاگریوه به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، بسیج دانشجویی ۴۶ دانشگاه کشور با صدور نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بیان اینکه این مقطع از مذاکرات قطعا یکی از مهمترین گردنه‌های تاریخی در نظام اسلامی است، اعلام کردند: آنچه روح را می‌آزرد و قلب را می‌فشرد سکوت مجلس شورای اسلامی در وضعیت کنونی است. حضور فعال و موثر مجلس عرصه را برای زیاده‌خواهی‌ها تنگ خواهد کرد.

در ابتدای این نامه آمده است: چنانچه مجلس شورای اسلامی وظایف اصلی خود -که همان نظارت و تقنین است- را به درستی و مطابق وظیفه قانونی و انقلابی انجام دهد، بسیاری از مشکلات مملکت حل خواهد شد و قوای دیگر نیز در انجام وظایفشان یاری خواهند شد.

این دانشجویان بسیجی با اشاره به گذشت بیش از دو ماه و نیم از توافق لوزان که در آن بسیاری از خطوط قرمز نظام دچار خدشه و مورد بی‌اعتنایی قرار گرفت، اعلام کردند: داشتن ۱۹۰ هزار سو ظرفیت غنی‌سازی، آزاد بودن روند تحقیق و توسعه، عدم دسترسی به مراکز نظامی و موارد دیگر مورد بی‌اعتنایی تیم مذاکره کننده قرار گرفت و از همه بدتر استقلال نظام اسلامی به عنوان یکی از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی مورد خدشه واقع شد.

۴۶ تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور معتقدند آنچه روح را می‌آزرد و قلب را می‌فشرد سکوت مجلس شورای اسلامی در وضعیت کنونی است.

در ادامه این نامه آمده است: به راستی مجلس را چه شده است که در برابر یکی از بدترین توافقات تاریخ معاصر دم بر نمی آورد و نه تنها وظیفه تقنینی خود را انجام نمی‌دهد که در بعد نظارتی نیز بسیار ضعیف عمل می‌کند! چه شده است که مجلسی که با عنوان اصولگرایی شناخته می‌شود این چنین اصول اساسی نظام اسلامی را فراموش می‌کند و در برابر زیر پا گذارندگان اصول ساکت می نشیند!

این دانشجویان بسیجی خطاب به لاریجانی اعلام کردند: آنچه به عیان دیده می‌شود و توسط نمایندگان مجلس نیز به کرات بر آن تاکید شده نقش ترمزگونه حضرتعالی و هیأت رئیسه مجلس در مقابل هر طرح اصلاحی درباره مذاکرات هسته‌ای است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: در این میان پارلمان جمهوری اسلامی ایران حتی در برابر اقدامات استکباری کنگره آمریکا نیز ساکت می‌ماند و به دادن بیانیه‌های بی‌خاصیت و صوری اکتفا می‌کند و هیأت رئیسه مجلس و شخص جنابعالی در برابر تصویب هرگونه طرح مقابله به مثلی می‌ایستد و تأسف‌بار تر اینکه روند مذاکرات بی‌نفع و پرضرر را عاقلانه می‌خوانید.

۴۶ تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در پایان با بیان اینکه این مقطع مذاکرات قطعا یکی از مهمترین گردنه‌های تاریخی در نظام اسلامی و تاریخ تشیع است، اعلام کردند: سکوت شما و مجلس شورای اسلامی می‌تواند تا سال‌های سال تاثیر بسیار بدی بر نظام مقدس اسلامی و جنبش‌های آزادی‌خواهانه و استقلال طلبانه جهان اسلام داشته باشد و در نقطه مقابل حضور فعال و موثر مجلس عرصه را برای زیاده‌خواهی‌ها تنگ خواهد کرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید