سه شنبه، 28 فروردین 1403
سیاست / فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 1206
  • 0

موانع رپورتاژی توسعه درلرستان :

رپورتاژهای متملقانه مانع رشد و توسعه وعامل تعطیلی فرهنگ انتقاددرلرستان

بالاگریوه/ لرستان خبرنوشت :در اغلب نشریات لرستان از بیم این که اگر از مدیری و یا مجموعه تحت امر ایشان انتقادی صورت بگیرد دیگر تبلیغات و رپورتاژ به آنها داده نمی شود هیچ گونه نقدی صورت نمی گیرد.

بالاگریوه-درجلسه شورای روابط عمومی های لرستان که هفته قبل باشرکت مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی برگزارشدبه وضعیت مطبوعات لرستان انتقاداتی وارد شد که بیشتر از همه به مسائل رپورتاژها و تبلیغات این صنف مربوط می شد.

لرستان خبر درگزارشی که در تاریخ 3/6/1393 با عنوان " مطبوعات لرستان بیلبوردهای تبلیغاتی مدیران خاص" منتشر شد به آفت ها و معضلات نشریات لرستان پرداخت و در این گزارش مسئله ای که بیش از همه مورد توجه قرار گرفت فضای مالی این نشریات است که به صورت غیر قابل باوری وابسته به آگهی های تبلیغات است که متاسفانه تقریبا تمامی این تبلیغات به علت مشکلات اقتصادی استان از آگهی های ادارات و ارگان های دولتی گرفته می شود و کمتر می توان ردپایی از تبلیغ بخش خصوصی استان در این نشریات دید؟

این مسئله سبب شده که بسیاری از مدیران از این وضعیت سوء استفاده کرده و مطبوعات  را مکانی برای تبلیغ خود کرده و به بهانه اطلاع رسانی از کارهای انجام شده به معرفی خود می پردازندکه این شیوه بسیار زننده است.

این انتقادات که از طرف مخاطبان این نشریات بارها مورد نقد قرار گرفته در جلسه شورای روابط عمومی ادارات و این بار از سوی مدیران روابط عمومی ادارات مختلف عنوان شد که برخی صحبت ها جای تامل داشت.

یکی ازنقدهای صورت گرفته از طرف بهرام رشیدی نیا مدیرروابط عمومی استانداری لرستان صورت گرفت که عنوان کرد: برخی ازافرادی که در حوزه رسانه های مکتوب استان فعالیت می کنند بدون هماهنگی با مدیران روابط عمومی دستگاهها اقدام به انتشار آگهی کرده و سپس خواستار پرداخت هزینه های بالا برای این منظور هستند.

این شیوه گرفتن آگهی که بهرام رشیدی نیا عنوان می کنند بیانگر سوء استفاده برخی مدیران نشریات استانی است که اوضاع برخی ادارات را چنان بی درو پیکر می بینند که بدون اطلاع قبلی مسئولان ادارات این کار را انجام می دهند و در بسیاری از اوقات به نتیجه هم می رسند و مدیرانی که دنبال مطرح کردن خود هستند اقدام به پرداخت هزینه های گزاف از بیت المال به این نشریات می شوند.

متاسفانه وابسته بودن بیش از حد مطبوعات محلی لرستان به آگهی های دولتی نامتعارف سبب شده که در این نشریات تنها چیزی که دیده می شود فضای تملق و تعریف و تمجید مشمئزکننده از برخی مدیران است که پیشرفت خود را به جای خدمت رسانی صحیح به مردم در بوق کرنا کردن حداقل کارهای خود است.

در اغلب این نشریات از بیم این که اگر از مدیری و یا مجموعه تحت امر ایشان انتقادی صورت بگیرد دیگر تبلیغات و رپورتاژ به آنها داده نمی شود هیچ گونه نقدی صورت نمی گیرد و اگر هم نقدی دیده شود نقدهای خنثی است که به کسی برنخورد.

در این جلسه محمد جایدری سرپرست روابط عمومی شهرداری خرم آباد گفت: مبلغ رپورتاژهای چاپ شده مربوط به یک پروژه شهرداری را تقریبا معادل هزینه های صرف شده برای افتتاح آن پروژه خواند و خواستار ساماندهی و نظارت متولیان در این زمینه شد.

باید پرسید متولیانی که باید این امر را ساماندهی کنند چه کسانی هستند و چه کسی باید به فکر باشد که این وضعیت نابسامان را سر و سامان دهد؟

دسته بندی: سیاست / فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید