جمعه، 10 فروردین 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 1105

مدیرمسئول بالاگریوه درگفتگو با تسنیم مطرح کرد :

نورالدین احمدی : جشنواره مطبوعات درسطح استان ها برگزارشود

خبرگزاری تسنیم : مدیر مسئول ماهنامه بالاگریوه گفت: نمایشگاه ها و جشنواره ها ابتدا باید در سطح استان ها برگزار شود و نشریاتی که ارزیابی شده و عملکرد و نقاط مثبتی دارند و دنبال انجام رسالت مطبوعات هستند را به نمایشگاه ها ی بین المللی بفرستند.

خبرگزاری تسنیم : مدیر مسئول ماهنامه بالاگریوه گفت: نمایشگاه ها و جشنواره ها ابتدا باید در سطح استان ها برگزار شود و نشریاتی که ارزیابی شده و عملکرد و نقاط مثبتی دارند و دنبال انجام رسالت مطبوعات هستند را به نمایشگاه ها ی بین المللی بفرستند.  

نورالدین احمدی در گفت و گو باخبرنگار تسنیم در خرم آباد،اظهار کرد: نمایشگاهها و جشنواره ها ابتدا بایددرسطح استان هابرگزارشودونشریاتی که ارزیابی شده وعملکردونقاط مثبتی دارندودنبال انجام رسالت مطبوعات هستندرابه نمایشگاهها ی بین المللی بفرستندنه نشریاتی که به دنبال تملق هستند.

وی افزود: در نمایشگاههایی که درسطح منطقه برگزار می شوند نشریات بایدبه دنبال پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خود باشندکه سعی در از بین بردن نقاط ضعف خود کنند و یا ایجاد انگیزه ای برای نشریات شوند تا به پیشرفت بهتری دست یابند.

احمدی با بیان اینکه نمایشگاه ها و جشنواره ها در سطح محلی و منطقه ای  تقریبا در یک حد هستند، بیان کرد: اگر یک نظر سنجی انجام شود و نمایشگاهها به صورت کیفی برگزار شوند و نشریات نیز مورد تشویق قرار بگیرند از طریق همین جشنواره ها نیز می توان پارامترهایی برای سال های بعد در نظر گرفت که موثر باشد.

مدیر مسئول ماهنامه بالاگریوه با بیان اینکه حضور مسئولان در این جشنواره ها موثر است تصریح کرد: مسئولانی که با مطبوعات مرتبط هستند را می توان در جشنواره ها دعوت کرد تا مطالبات خود را از نشریات  بیان کنند و نشریات نیز در مطالبات خود را از مسئولان بخواهند و با دیدگاه افراد منتقد نشریات هم آشنا می شوند.

وی عنوان کرد: عمده ترین مشکل نشریات این است که مسئولان به هیچ عنوان پاسخگوی نشریات نیستند وانتظار دارند نشریات در نقش روابط عمومی انها عمل کند و به تعریف و تمجیداز انها بپردازد و نشریاتی که مسئولان را انتقاد می کنند به جای گرفتن جواب باید در دادگاه ها جوابگو باشند چرا که مسئولان جنبه انتقاد ندارند.

احمدی با اشاره به عملکرد ضعیف خانه مطبوعات لرستان افزود: ما در استان متولی مشخصی نداریم و به دلیل نداشتن یک سازکار یا مرجعی که مشکلات را پيگيري کند دچار مشکل هستیم و خانه مطبوعات نیز در استان ما فقط یک نام است و عمل مثبتی برای نشریات و خبرنگار ها انجام نمی دهد.

مدیر مسئول بالاگریوه با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با توزیع عادلانه آگهی ها ضعیف عمل می کند تصریح کرد: ارشاد اسلامی باید از نشریات حمایت کند ولی بسیار ضعیف عمل می کند و متاسفانه نشریات در ارشاد به صورت مساوی دیده نمی شوند و این در حالی است که تصمیم گیرنده درامر توزیع آگهی ها ارشاد است و باید به طور عادلانه حق و حقوق نشریات را بپردازد ولی اینگونه عمل نمی کند.

وی بیان کرد:ماهنامه بالاگریوه با وجود انتشار ۱۶ شماره  هنوز فقط یک آگهی از طرف ارشاد اسلامی دریافت کرده است که خود نشان دهنده تقسیم ناعادلانه آگهی ها است.

احمدی اهمیت دادن به نشریات محلی ودر اولویت قرار دادن آنها برای دریافت آگهی را امری مهم دانست و عنوان کرد: باید سعی شود دست دلال ها  را از این میان کم کنیم و آگهی ها  در شهرستان ها حداقل به نشریه محلی داده شود  نه به خاطر وجود دلال ها آگهی شهرستان  در روزنامه های سراسری چاپ شود، به طور مثال این موضوع در شهرستان پلدختر به وضوح دیده می شود.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید