پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست / فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 1097
  • 0

مدیرمسئول بالاگریوه درگفتگو با خبرگزاری تسنیم :

جشنواره مطبوعات در سطح استان‌ها برگزار شود

مدیرمسئول بالاگریوه به خبرگزاری تسنیم گفت:نمایشگاه هاوجشنواره ها ابتدابایددرسطح استان هابرگزارشودو نشریاتی که ارزیابی شده و عملکرد و نقاط مثبتی دارند و دنبال انجام رسالت مطبوعات هستند را به نمایشگاه ها ی بین المللی بفرستند.

خبرگزاری تسنیم:مدیرمسئول دوهفته نامه بالاگریوه گفت:نمایشگاه هاوجشنواره ها ابتدابایددرسطح استان هابرگزارشودو نشریاتی که ارزیابی شده و عملکرد و نقاط مثبتی دارند و دنبال انجام رسالت مطبوعات هستند را به نمایشگاه ها ی بین المللی بفرستند.

نورالدین احمدی درگفت و گوباخبرنگار تسنیم درخرم آباد، اظهارکرد:نمایشگاه ها و جشنواره ها ابتدا بایددرسطح استان ها برگزار شود و نشریاتی که ارزیابی شده و عملکرد و نقاط مثبتی دارند و دنبال انجام رسالت مطبوعات هستند رابه نمایشگاه ها ی بین المللی بفرستند نه نشریاتی که به دنبال تملق هستند.

وی افزود:درنمایشگاههایی که درسطح منطقه برگزارمی شوندنشریات بایدبه دنبال پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خودباشند که سعی در ازبین بردن نقاط ضعف خود کنند و یا ایجاد انگیزه ای برای نشریات شوند تا به پیشرفت بهتری دست یابند.

احمدی بابیان اینکه نمایشگاه ها وجشنواره ها درسطح محلی ومنطقه ای تقریبادریک حدهستند،بیان کرد:اگریک نظرسنجی انجام شودونمایشگاههابصورت کیفی برگزارشوندونشریات نیزموردتشویق قراربگیرندازطریق همین جشنواره ها نیزمی توان پارامترهایی برای سال های بعد در نظر گرفت که موثر باشد.

مدیرمسئول دوهفته نامه بالاگریوه بابیان اینکه حضور مسئولان دراین جشنواره هاموثر است تصریح کرد: مسئولانی که بامطبوعات مرتبط هستند را می توان درجشنواره ها دعوت کرد تامطالبات خود راازنشریات بیان کنندونشریات نیزدرمطالبات خودرا ازمسئولان بخواهند و با دیدگاه افراد منتقد نشریات هم اشنا می شوند.

وی عنوان کرد:عمده ترین مشکل نشریات این است که مسئولان به هیچ عنوان پاسخگوی نشریات نیستند وانتظار دارند نشریات درنقش روابط عمومی انها عمل کندو به تعریف و تمجید ازانهابپردازدو نشریاتی که مسئولان را انتقاد می کنندبه جای گرفتن جواب باید در دادگاه ها جوابگو باشند چرا که مسئولان جنبه انتقاد ندارند.

احمدی بااشاره به عملکرد ضعیف خانه مطبوعات لرستان افزود: ما در استان متولی مشخصی نداریم و به دلیل نداشتن یک سازکار یامرجعی که مشکلات رامطرح کنددچار مشکل هستیم وخانه مطبوعات نیزدراستان مافقط یک نام است وعمل مثبتی برای نشریات و خبرنگار ها انجام نمی دهد.

مدیر مسئول دو هفته نامه بالاگریوه بابیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دررابطه باتوزیع عادلانه آگهی هاضعیف عمل می کند تصریح کرد: ارشاد اسلامی بایدازنشریات حمایت کندولی بسیار ضعیف عمل می کندومتاسفانه نشریات در ارشاد به صورت مساوی دیده نمی شوندو این درحالی است که تصمیم گیرنده درامرتوزیع آگهی ها ارشاداست وبایدبه طورعادلانه حق وحقوق نشریات را بپردازد ولی اینگونه عمل نمی کند.

وی بیان کرد: دوهفته نامه بالاگریوه باوجودانتشار ۱۶شماره ولی هنوز فقط یک آگهی ازطرف ارشاد اسلامی دریافت کرده است که خود نشان دهنده تقسیم ناعادلانه آگهی ها است.

احمدی اهمیت دادن به نشریات محلی و اولویت قراردادن آنهابرای دریافت آگهی را امری مهم دانست و عنوان کرد:بایدسعی شود دست دلال هارا ازاین میان کم کنیم وآگهی ها درشهرستان هاحداقل به نشریه محلی داده شودنه به خاطر وجود دلال ها آگهی شهرستان  در روزنامه های سراسری چاپ شود،به طورمثال این موضوع درشهرستان پلدختربه وضوح دیده می شود.

دسته بندی: سیاست / فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظرات

    • با لا گريو ه اي
    • 6 دی 1393 11:34
    • 0
    پيشنهاد خوبي است اميدواريم پيگيري شود و مسولين هم آنرا اجرايي كنند .

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید